Favoriet hotel UAE

2»

Berichten

  • daruda
    daruda

    Eerste dag:
    Emirates Palace geweigerd wegens korte broek.
    Simpel restaurant geweigerd wegens korte broek.

    Sindsdien enkel nog in lange broek rondgelopen.

    Het is niet mijn cultuur vrees ik.
    De mensen zijn ook niet echt vriendelijk in mijn opzicht. Als ik het vergelijk met Aziatische landen waar ze u met open armen ontvangen, werden we eerder onvriendelijk aangekeken hier.

    Veiligheid jips, maar heb je in Azië etc toch ook?

    Zoals je zegt, je bent er voor of niet.

    (Ik haat malls sowieso, laat staan dat ik er binnen ga tijdens een verlof, dus niet getest en zou het ook niet als bezienswaardigheid oplijsten ;) )

  • LTW
    LTW

    @daruda said:
    Eerste dag:
    Emirates Palace geweigerd wegens korte broek.
    Simpel restaurant geweigerd wegens korte broek.

    Sindsdien enkel nog in lange broek rondgelopen.

    Het is niet mijn cultuur vrees ik.
    De mensen zijn ook niet echt vriendelijk in mijn opzicht. Als ik het vergelijk met Aziatische landen waar ze u met open armen ontvangen, werden we eerder onvriendelijk aangekeken hier.

    Veiligheid jips, maar heb je in Azië etc toch ook?

    Zoals je zegt, je bent er voor of niet.

    (Ik haat malls sowieso, laat staan dat ik er binnen ga tijdens een verlof, dus niet getest en zou het ook niet als bezienswaardigheid oplijsten ;) )

    Met alle respect maar het feit dat je geweigerd werd omwille van een korte broek heeft niks met religieuze beweegredenen te maken maar met dress code. Alsof er buiten UAE geen restaurants zijn waar een dress code wordt verwacht?

    En de rest van je posts in dit topic zijn jammer genoeg off topic. OP vroeg niet of UAE/Oman de moeite zijn om te bezoeken maar vroeg naar praktische tips en hotelsuggesties voor een reis met een specifieke bestemming in hoogzomer.

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    favourite hotels tijdens die periode:

    Aloft (budget) 50/ nacht
    St. Regis Saadiyat 150/nacht
    Al Maha +600/nacht

    Sheraton Grand in Dubai is ook echt de moeite, maar eerder business hotel

  • daruda
    daruda

    @LTW said:

    @daruda said:
    Eerste dag:
    Emirates Palace geweigerd wegens korte broek.
    Simpel restaurant geweigerd wegens korte broek.

    Sindsdien enkel nog in lange broek rondgelopen.

    Het is niet mijn cultuur vrees ik.
    De mensen zijn ook niet echt vriendelijk in mijn opzicht. Als ik het vergelijk met Aziatische landen waar ze u met open armen ontvangen, werden we eerder onvriendelijk aangekeken hier.

    Veiligheid jips, maar heb je in Azië etc toch ook?

    Zoals je zegt, je bent er voor of niet.

    (Ik haat malls sowieso, laat staan dat ik er binnen ga tijdens een verlof, dus niet getest en zou het ook niet als bezienswaardigheid oplijsten ;) )

    Met alle respect maar het feit dat je geweigerd werd omwille van een korte broek heeft niks met religieuze beweegredenen te maken maar met dress code. Alsof er buiten UAE geen restaurants zijn waar een dress code wordt verwacht?

    En de rest van je posts in dit topic zijn jammer genoeg off topic. OP vroeg niet of UAE/Oman de moeite zijn om te bezoeken maar vroeg naar praktische tips en hotelsuggesties voor een reis met een specifieke bestemming in hoogzomer.

    @LTW ik zeg toch ook nergens dat verplicht dragen van korte broek met religieuze beweegredenen te maken heeft..

  • Chris
    Chris

    Over korte broek... ik heb "altijd" zo'n wit gewaad (ff de naam kwijt) mee. Maar nu was ik in de grand mosque van Abu Dhabi en had ik blijkbaar hem te heet gewassen en kwam dus tot halverwege de onderbenen. Alle moslim mensen lagen dubbel en volgens mij met iedereen op de foto geweest. Was ook geen probleem bij de entree, ze moesten alleen maar lachen.

  • Dima
    Dima
    edited april 2016

    @Chris said:
    Alle moslim mensen lagen dubbel en volgens mij met iedereen op de foto geweest. Was ook geen probleem bij de entree, ze moesten alleen maar lachen.

    In Abu Dhabi Grand Mosque geven ze je ook witte gewaad te leen (taub noemt het als ik me niet vergis) als je niet goed genoeg gekleed bent.
    Maar ikzelf had ook een omgekeerde situatie: hoewel ik 1m93 ben, kreeg ik eentje die nog steeds gigantisch voor mij was en ik het bijna als een trouwjurk moest dragen :). Dat was ook even lachen bij iedereen hoe ik daar rondliep.

  • daruda
    daruda

    @Chris & @Dima inderdaad, voor religieuze redenen zou ik er ook nooit een probleem met hebben :)
    Zeker niet als ze zelf alternatieven voorzien!

  • Chris
    Chris

    @daruda said:
    @Chris & @Dima inderdaad, voor religieuze redenen zou ik er ook nooit een probleem met hebben :)
    Zeker niet als ze zelf alternatieven voorzien!

    Niet in AbuDhabi/Dubai maar zowel in Qatar, Bahrain en Oman liep ik sommige dagen rond in zo'n gewaad. Niet omdat het moest. Maar omdat je véél sneller contact hebt met de lokale bevolking als je wat off road gaat. Daar wordt het gewoon gewaardeerd. Plus levert leuke foto's op met het gezin; kids ook in die gewaden.

  • steeve321
    steeve321

    @LTW
    Net terug uit Dubai, de club lounge in Grosvenor House is inderdaad super!
    Een aanrader voor iedereen.

  • LTW
    LTW

    Fijn te horen dat je ervan hebt genoten! Ik was zelf een week of 2 geleden ook nog in GH, tijdens een lange layover in DXB.

  • Christophe
    Christophe

    Ik heb net geboekt voor mijn tripje. Vier nachten Radisson blu op Yas Island, toch een koopje vond ik voor 80 euro p/n. Jammer dat het 2for4 tarief onbeschikbaar was. In Dubai ga ik het nieuwe Rove hotel uittesten. Ideale ligging in downtown Dubai en zeker betaalbaar op die locatie (113 euro p/n).
    De hoogste categorie van hotels ligt jammer genoeg buiten mijn budget. Al liggen er daar toch pareltjes tussen. Komt er zeker nog wel eens van.

  • steeve321
    steeve321

    @LTW said:

    Ajman - Ajman Saray (LC) : voor zijn geld een tophotel. Ligt boven downtown Dubai, circa 45 minuten van DXB. Hotel voorziet een shuttle naar Dubai Mall, dus je kan dit hotel wel gebruiken als pied à terre om Dubai te bezoeken. Strand resort. Goede SPG Plat perks (suite upgrade).

    Hoe is het emiraat Ajman eigenlijk? Is er iets bijzonders te zien of te doen?
    Ik wil volgende maand een lang weekend naar de zon en dit hotel ziet er goed uit en is niet duur.
    Wil jammer dan er dan Ramadan is :(

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!