Noorwegen-Lofoten

Antoine
Antoine

Ik overweeg om in augustus een week te aan trekken opde Lofoten eilanden in Noorwegen. Heeft iemand dit al gedaan? Tips voor transport, overnachting (tent?), eten

Berichten

  • Katrien
    Katrien

    Tijdens mijn fietstocht Noordkaap-Belgie ben ik op de Lofoten van noord nr zuid gefietst. Met tent. Prachtige natuur. Weer kan heel snel omslaan: van tropische 20+ naar volledig toe, mist en heeeeeel lage bewolking met regen.

  • fbruno
    fbruno

    Met de nachttrein kun je vanaf Stockholm naar Narvik reizen, mooie rit, vooral het laatste stuk.
    Je vertrekt rond 18u in stockholm en komt de volgende middag aan.
    Kan al voor minder dan 100 euro!

  • Antoine
    Antoine

    @fbruno said:
    Met de nachttrein kun je vanaf Stockholm naar Narvik reizen, mooie rit, vooral het laatste stuk.
    Je vertrekt rond 18u in stockholm en komt de volgende middag aan.
    Kan al voor minder dan 100 euro!

    Heb een paar video's bekeken en ik ben nog niet overtuigd dat ik 18u in een trein wil zitten voor een mooi eindstukje :-)

  • Jelle
    Jelle

    @Katrien said:
    Tijdens mijn fietstocht Noordkaap-Belgie ben ik op de Lofoten van noord nr zuid gefietst. Met tent. Prachtige natuur. Weer kan heel snel omslaan: van tropische 20+ naar volledig toe, mist en heeeeeel lage bewolking met regen.

    Is het een streek die je ook met de wagen goed kan doen?

  • Antoine
    Antoine

    @Jelle said:

    @Katrien said:
    Tijdens mijn fietstocht Noordkaap-Belgie ben ik op de Lofoten van noord nr zuid gefietst. Met tent. Prachtige natuur. Weer kan heel snel omslaan: van tropische 20+ naar volledig toe, mist en heeeeeel lage bewolking met regen.

    Is het een streek die je ook met de wagen goed kan doen?

    Ik weet niet of het kan, maar ik denk dat het een streek is die je niet met auto wil doen. De views die je krijgt moet je verdienen door te wandelen :-)

  • Jelle
    Jelle

    @Antoine said:

    @Jelle said:

    @Katrien said:
    Tijdens mijn fietstocht Noordkaap-Belgie ben ik op de Lofoten van noord nr zuid gefietst. Met tent. Prachtige natuur. Weer kan heel snel omslaan: van tropische 20+ naar volledig toe, mist en heeeeeel lage bewolking met regen.

    Is het een streek die je ook met de wagen goed kan doen?

    Ik weet niet of het kan, maar ik denk dat het een streek is die je niet met auto wil doen. De views die je krijgt moet je verdienen door te wandelen :-)

    Agreed maar bedoelde eerder gewoon om van plaats naar plaats te rijden en dan daar alles te voet te bezichtigen.

  • Katrien
    Katrien

    @Jelle @Antoine er zijn niet heel veel wegen, maar geen probleem om met wagen nr e plaats te rijden en vandaar d natuur te verkennen. Tunnels van eiland nr eiland. Overzet boot waarop auto kan.
    Mooie witte stranden, bergen, ...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!