Fueldump uitleg??

Itachimaru
Itachimaru
edited april 2016 in Deals Deals Deals

Kan iemand dit eenvoudig uitleggen?? Je zou denken dat de basics duidelijk moeten zijn, maar neen...
'http://www.secretflying.com/2016/04/fuel-dumping-basics/'

Berichten

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Sorry taptalk laat het afweten en k##telefoon wilt niet meewerken...

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ik weet niet of iemand dat wil uitleggen. De community kijkt argwanend toe naar wat secret flying van plan is

  • Chris
    Chris

    Ik niet. Weet niet 100% alles zelf ook maar ik ga me niet branden openlijk hieraan.

  • Dima
    Dima
    edited april 2016

    Basics uitleggen? Ik denk dat de basics voldoende uitgelegd zijn in SF: je voegt een extra vlucht toe aan je ticket en daardoor betaal je opeens (bijna) geen YQ meer. Dit omdat de OTA een berekeningfout maakt en bv. enkel de YQ van de FD-strike neemt ipv totaal.

    Ik maak me echt zorgen over wat SF van plan is...

    We will soon be releasing the Secret Flying Fuel Dumping Tool that allows you to brute force your way to finding a fuel-dumped ticket by searching through many potential strikes in a time efficient and effortless manner. For those who are worried about strikes being revealed to the public leading to airlines fixing the dump, you need not worry because your searches are private and so only you can view your results.

    Brute-forcing, OK. Die snap ik wel, er zijn inderdaad vaste FD's die vaak werken (en die veranderen op een heel regelmatige basis, geen enkele van de FD's die ik had een jaar geleden werkt nog).

    Waar ik me meer zorgen over maak: de zoek-resultaten zijn waarschijnlijk afkomstig vanuit bepaalde GDS'en. En als er massaal brute-force zelfde 3X opgezocht wordt, weten ze enorm snel wat en hoe. Meer nog: fares passen zichzelf regelmatig aan het aantal zoekopdrachten naar de route (en niet aan aantal boekingen). Dus geen goede zaak.
    Of reverse-BF: de airlines zoeken zelf routes op die ze vliegen op hun site en kijken welke FD's gesuggereerd worden.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Lepe mannen. Van alle queries die gebruikers lanceren, houden ze zelf natuurlijk de resultaten over. :-)

  • Itachimaru
    Itachimaru

    @Stijn_A said:
    Ik weet niet of iemand dat wil uitleggen. De community kijkt argwanend toe naar wat secret flying van plan is

    Wat wordt er dan zo verkeerd aan bekeken? Men boekt toch ook error-fares waar men pakken geld op bespaard? Mensen die uitstappen op een tussenstop??? Soit, ik heb ondertussen wat verder gezocht en begrijp het concept wel. Bedankt voor de reacties.

  • Dima
    Dima

    @Itachimaru said:
    Wat wordt er dan zo verkeerd aan bekeken?

    Het gaat niet over FD zelf. Maar aan het "openbaar" maken en er een tool rond maken om het makkelijk beschikbaar te stellen aan mensen die niet onderdeel zijn van de FT community. Als dit dan opeens news coverage krijgt, is het bijna zeker de dood van FD's. Want dan gaan ze investeren om FD's te voorkomen, net omdat er dan massa's mensen er gebruik van maken tov een klein aantal nu. Niet goed voor de community dus.

  • Itachimaru
    Itachimaru
    edited april 2016

    Ok, dus dit is on point.

    "Group 1 creates a hostile elite class that discourages new entrants because it dilutes the pool of rewards."

    Geen probleem, heb tijd en is een leuke uitdaging!

  • daruda
    daruda

    ik dacht 6 maanden geleden ook hetzelfde, waarom het zo moeilijk maken voor beginners.
    Zeker de FT fuel dump topic is zwaar om te begrijpen als beginner.

    Maar uiteindelijk geef ik "ze" gelijk, als je er wat tijd in investeert geraak je er ook en profiteer je niet van de rest. Je leert er ook nog een hoop uit.
    Trial & error!

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Haha dit gaat me wakker houden!! 350$ drop op 800$ wrs nen lucky shot maar kom, leuk om zoeken.

  • fbruno
    fbruno

    Je moet FD'ing meer als een leuke hobby zien waar je veel tijd in steekt dan dat het een manier is om snel een goedkopere vlucht te kunnen boeken.
    Als je alle uren die je eraan spendeert voordat je iets deftig boekt een waarde geeft, dan betaal je waarschijnlijk 10 keer meer dan de normale prijs.

    Wel jammer dat het nu weer zoveel in de spotlight komt.

  • bhermans
    bhermans

    Wat ik mij afvraag is hoe SF de mensen gaat laten zoeken.
    Welke search engine gebruiken ze?
    Gaan ze scrapen? Of hebben ze een overeenkomst gesloten?
    Of betalen ze bv om de Google API te kunnen gebruiken?

  • Koja78
    Koja78

    eventjes zitten zoeken... but no luck :)

  • Chris
    Chris

    @fbruno said:
    Je moet FD'ing meer als een leuke hobby zien waar je veel tijd in steekt dan dat het een manier is om snel een goedkopere vlucht te kunnen boeken.
    Als je alle uren die je eraan spendeert voordat je iets deftig boekt een waarde geeft, dan betaal je waarschijnlijk 10 keer meer dan de normale prijs.

    exact! En als je beetje weet te zoeken kan je wel met minder tijd iets leuks doen. Alleen als je echt de laatste euro eraf wil halen.... dan is het de tijd niet waard. Maar even een paar standaard zoekopdrachten doen altijd.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!