AMEX gebruik zonder chip in belgie.

Kim
Kim
edited april 2016 in Algemene discussies

Hallo allemaal,

Vandaag tot mijn grote vreugde mijn amex premium kaart mogen ontvangen.

Nu het eerste jaar krijg ik een kaart zonder chip (kan enkel "swipen")

Nu luid mijn vraag als volgt kan ik de swipe functie ook in belgie gebruiken? Delhaize, Carrefour want je ziet dat niemand doen aan kassa's...

Graag hoor ik jullie ervaring hiermee.

Thx Kim

«1

Berichten

  • bhermans
    bhermans

    Ik heb nu eentje met chip, maar op al de plaatsen waar ik nu de chip gebruik kon ik vroeger ook zonder problemen met swipen betalen.
    Ik kreeg wel regelmatig de opmerking hoe onveilig dat swipen wel niet was... :)

  • Dennis
    Dennis

    Zelf een paar keer gedaan in carrefour, decathlon etc. Soms vergeten ze wel te vragen naar je handtekening.

    Bij onbemande terminals ( parkeergarage, tankstation,..) kon ik niet betalen met de chiploze kaart.

    Een kaart met chip kan je gratis krijgen als je belt naar amex. Je krijgt dan wel een pincode toegewezen.

  • Kim
    Kim

    @Dennis said:
    Zelf een paar keer gedaan in carrefour, decathlon etc. Soms vergeten ze wel te vragen naar je handtekening.

    Bij onbemande terminals ( parkeergarage, tankstation,..) kon ik niet betalen met de chiploze kaart.

    Een kaart met chip kan je gratis krijgen als je belt naar amex. Je krijgt dan wel een pincode toegewezen.

    Aha das goed om te weten.

    Maar ik ga toch effe swipen.. That american feeling.. :D

  • Kim
    Kim

    @bhermans said:
    Ik heb nu eentje met chip, maar op al de plaatsen waar ik nu de chip gebruik kon ik vroeger ook zonder problemen met swipen betalen.
    Ik kreeg wel regelmatig de opmerking hoe onveilig dat swipen wel niet was... :)

    Oke thx man. :-) uwe laatste zin is motiverend :p

  • bhermans
    bhermans

    @Dennis said:
    Bij onbemande terminals ( parkeergarage, tankstation,..) kon ik niet betalen met de chiploze kaart.

    Dit klopt idd. Betalen moet je in de shop doen.

    @Dennis said:
    Een kaart met chip kan je gratis krijgen als je belt naar amex. Je krijgt dan wel een pincode toegewezen.

    Dat is nieuw dan, want toen ik daar achter vroeg in m'n eerste jaar werd mij verteld te wachten.

    Weet iemand eigenlijk de reden?

  • vincentjanv
    vincentjanv

    Heb nooit een probleem gehad met swipen. 1x was er in NL (Body shop denk ik) wel de swipe-strook zo afgeplakt om misverstanden te vermijden, maar deze hebben ze er even afgehaald toen ik zei dat ik enkel kon swipen.

    Problemen krijg je inderdaad wel met automaten (die AMEX aanvaarden), zonder chip zeggen ze kaart onleesbaar en krijg je dus een no-go.

    Ps: wist trouwens niet dat je standaard dan in je tweede jaar eentje met chip krijgt? Nice.

  • Chris
    Chris

    Mijn amex heeft nu ook contactloos betalen. Nog niet geprobeerd eigenlijk.

    Verder, de chip leuk en aardig, maar vaak werkt die blijkbaar niet?? dan alsnog swipen.....

  • Jelle
    Jelle

    Hier in Ierland gebruik ik heb ook zonder chip. Ze vragen gewoon steeds men ID, that's it.

  • fbruno
    fbruno

    Vooral automaten zijn irritant idd, NMBS automaten pakken ook alleen amex met chip, dus dat is altijd aanschuiven aan het loket.

    In de VS is het wat makkelijker, daar kon ik zelfs betalen aan een onbemande naftpomp door mijn amex te 'dippen'. Handtekeningen of controle doen ze daar niet aan :p

  • Dennis
    Dennis

    @bhermans said:

    @Dennis said:
    Een kaart met chip kan je gratis krijgen als je belt naar amex. Je krijgt dan wel een pincode toegewezen.

    Dat is nieuw dan, want toen ik daar achter vroeg in m'n eerste jaar werd mij verteld te wachten.

    Weet iemand eigenlijk de reden?

    Je krijgt ze gratis, maar dan kan je zelf geen pincode kiezen. Als je wacht tot je 2de jaar kan je wel zelf je pincode kiezen.
    Ik heb in ieder geval niets betaald en in m'n eerste jaar een chip gekregen. Ik had wel "geklaagd" dat ik niet kon betalen aan automaten en verschillende Nederlandse winkels...

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Ik vond swipen leuker dan te pinnen. Ik voel me liever Amerikaans dan Hollands :D (Sorry Chris)

  • Tim
    Tim

    Als je switcht van de gewone naar premium, kreeg je vroeger terug een kaart zonder chip. Is dat nog steeds zo?

  • Glenn
    Glenn

    Bij mijn laatste switch zo'n 6 maand geleden was dit in elk geval zo. Direct gebeld en na een paar dagen een nieuwe kaart ontvangen met chip.

  • Kim
    Kim

    @Gigi2m02 said:
    Ik vond swipen leuker dan te pinnen. Ik voel me liever Amerikaans dan Hollands :D (Sorry Chris)

    Ik was net in de carrefour mijn eerste swipe! Feels gooood :D :p

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Iemand enig idee wanneer je je aansluitbonus zie verschijnen op je M&M account? Na de eerste afrekening?

    Automaten is idd lastig. Juist peage willen betalen, viel even tegen. Gelukkig werkte de beobank Master Card wel... :wink:

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Heeft er iemand een app voor de AMEX op je telefoon? Vind hier de originele app maar is niet downloadbaar vanuit België...

  • vincentjanv
    vincentjanv

    @Itachimaru said:
    Heeft er iemand een app voor de AMEX op je telefoon? Vind hier de originele app maar is niet downloadbaar vanuit België...

    Werkt ook niet in België / met Belgische kaarten. Op dat vlak is er nog veel werk aan de winkel!

  • Jelle
    Jelle

    @Itachimaru said:
    Heeft er iemand een app voor de AMEX op je telefoon? Vind hier de originele app maar is niet downloadbaar vanuit België...

    Je gaat de Amex site moeten gebruiken om je verbruik te checken.

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Iemand een idee hoe lang het duurt eer de punten van de aankopen op je miles & more komen? Alsook de sign-bonus?

  • Jelle
    Jelle

    Na het betalen van je factuur.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!