Number 26

Jelle
Jelle
edited maart 2016 in Reisbenodigdheden

Gisteren ontdekt.

Het is een kaart waardoor je gratis geld kan afhalen uit ATM machines om zo de MC fee te vermijden. Werkt ook voor Maestro kaarten die vaak in het buitenland nutteloos zijn.

https://number26.eu/ie/

Collega's gebruiken het en zijn heel tevreden van de Duitse Start-up. Ook volledig kosteloos trouwens.

Why is account management free with NUMBER26?
NUMBER26 earns a small amount on every card transaction carried out by a merchant, at no cost to you. We also earn a percentage of deposits managed by Wirecard Bank, our strategic partner. NUMBER26 is an online banking company, and completely dispenses with any kind of branch structure. This allows us to offer our services free of charge.

Berichten

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Mijn pa gebruikt het al een jaar lang (Duits adres). Naar mijn weten wel nog niet beschikbaar in België?

    -------------.
    With our banking partner Wirecard Bank AG, we have the opportunity to offer our services to customers across Europe. Currently, you can sign up for a NUMBER26 account if you are a resident of one of the following countries:
    Germany
    Austria
    Ireland
    France
    Spain
    Italy
    Greece
    Slovakia

  • Jelle
    Jelle
    edited maart 2016

    Oh shit dat had ik niet gezien, heb me hier in Ierland aangemeld dus ging er vanuit dat het global was.

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Je hebt je aangemeld, maar nog geen account aangevraagd?
    In principe checken ze niet of je daar effectief woont of niet. Je moet gewoon post kunnen krijgen in een van deze landen :) In principe (al raad ik het niet aan), kun je het in een hotel laten toekomen... Of bij vrienden is ook een optie.

    Het is wel een supergoede kaart! 200% de moeite waard. Alles wordt instant op je smartphone weergegeven. Je kan dus heel gemakkelijk je kaart in het oog houden ivm charges. Maar je kan ook bv. je kaart tijdelijk blokkeren en terug deblokkeren in seconden.

  • mgo72
    mgo72
    Wat is voordeel vergeleken met Curve?

    Heb dat alnpazrnmaanden geleden aangevraagd, maar moet me.nog identifieern vía Sport Skype call
  • Jelle
    Jelle

    @Dima said:
    Je hebt je aangemeld, maar nog geen account aangevraagd?
    In principe checken ze niet of je daar effectief woont of niet. Je moet gewoon post kunnen krijgen in een van deze landen :) In principe (al raad ik het niet aan), kun je het in een hotel laten toekomen... Of bij vrienden is ook een optie.

    Het is wel een supergoede kaart! 200% de moeite waard. Alles wordt instant op je smartphone weergegeven. Je kan dus heel gemakkelijk je kaart in het oog houden ivm charges. Maar je kan ook bv. je kaart tijdelijk blokkeren en terug deblokkeren in seconden.

    jawel, kaart is onderweg :)

  • wimbor
    wimbor

    Het is niet echt een kaart, het is een volledig nieuwe online bank, inclusief een gratis Duitse rekening (en daarbij dan ook de nodige kaarten). Ik heb er een tijdje geleden ook naar gekeken en mezelf ook nog opgegeven als tester voor België (per mail) maar nog niets gehoord. Voor zover ik weet nog niet operationeel voor ons land, maar ik volg ze op Twitter.

  • Jelle
    Jelle

    @mgo72 said:
    Wat is voordeel vergeleken met Curve?

    Heb dat alnpazrnmaanden geleden aangevraagd, maar moet me.nog identifieern vía Sport Skype call

    curve laat je gewoon met 1 kaart betalen en je kan dan kiezen van welke CC het bedraag gaat. Als dus ergens amex niet wordt aanvaard dan kan je dus zo via een omweg nog steeds punten sparen.

    Number26 is eigenlijk een prepaid debit MC dat je gratis geld uit de muur laat halen in het buitenland waar je anders op je CC een fee op betaalt.

    Zo zie ik het toch.

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    @Jelle said:
    jawel, kaart is onderweg :)

    Naar waar? Naar Ierland of naar Belgie?
    Gratis geld uit de muur halen kun je natuurlijk ook met Maestro van Argenta.

    Maar het is echt een uitstekende bank met een super kaart. Ik ga me er binnenkort ook eentje aanvragen (desnoods op Duits adres). Want het is echt wel handig om je CC goed te kunnen controleren met een deftige app.

  • Jelle
    Jelle

    Heb ze naar Ierland laten sturen.

  • Jelle
    Jelle
    Aangekomen!
    De app is ook geweldig. Nog nooit gezien.

    Ben niet van plan ze te gebruiken, enkel in het buitenland om de CC fee te omzeilen.
  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    1,5% deposit fee vanaf mei?

  • Dima
    Dima
    edited april 2016

    Voor CASH26 komt er inderdaad een deposit fee. Cash26 = je gaat in een supermarkt cash geld op een rekening zetten wanneer je gewoon afrekent.

    Gewone overschrijvingen blijven gratis natuurlijk.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!