American Airlines AAdvantage 2016 - wat te boeken?

SvenLuckermans
SvenLuckermans

Voor de devaluatie van morgen ben ik zelf nog even m'n account aan het plunderen, voor volgende trips:

-Midden Oosten - Europa in First 40k AA: heb simpele AUH-LHR-BRU in uiteraard A380
-Europa - Afrika round trip in business voor 75k: BRU-MAD-JNB-WDH-JNB-MAD-BRU

Hang momenteel al totaal 40min in wacht (heb EU gebeld, dan AUS en nu weer EU). De EY F zou al in orde moeten zijn.

Heb gisteren nog in allerijl 5k mijlen moeten kopen voor 188 USD!

Dus kortom:
1) wat hebben jullie nog geboekt?
2) of houden jullie de mijlen bij om binnenkort iets anders te boeken - en zo ja, wat dan?

Berichten

  • steeve321
    steeve321

    Ik heb geboekt:
    DOH-AUH in QR F
    20 uur stopover
    AUH-LHR EY F
    LHR-AMS BA J
    Totaal 40.000 AA-mijlen :)

    10.000 mijlen had ik nog bewaard vanuit de US-dividend miles tijd (buy miles)
    20.000 mijlen verdiend met een goedkope Qatar Airways business class trip naar Azië
    10.000 mijlen door IHG-punten om te wisselen voor mijlen.

    Vroeger dacht ik altijd dat je veel moest vliegen om een first class ticket te boeken met mijlen maar er zijn genoeg andere mogelijkheden.

  • michelvst
    michelvst

    op de valreep nog een leuk tripje geboekt

  • LTW
    LTW

    RT Awards geboekt voor 2 pax, alles vanuit BRU of nabijgelegen regio's:

    QF F naar DXB, EY F terug.

    CX F, JL F en FJ J naar South Pacific, RT.

    I am a very happy camper :smile:

  • thom
    thom

    @LTW said:
    RT Awards geboekt voor 2 pax, alles vanuit BRU of nabijgelegen regio's:

    QF F naar DXB, EY F terug.

    CX F, JL F en FJ J naar South Pacific, RT.

    I am a very happy camper :smile:

    Nice, zeker met JL F!!!

  • thom
    thom

    Op de valreep

    RT in J met (BA &) EY: BRU-LHR-AUH-BOM-AUH-LHR-BRU 60K

    Mega problemen gehad daar de miles op men moeder haar account stonden en zij geen CC bezit.
    Halve dag mee bezig geweest, zou uiteindelijk toch gelukt moeten zijn.... Met BRU aanslag als excuus om niet fysiek naar BRU te moeten met men moeder om daar cash te betalen!

    Nooit eerder problemen mee gehad. Verder vond ik de AUS desk zeer hulpvaardig.

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    @thom said:

    >

    Nooit eerder problemen mee gehad. Verder vond ik de AUS desk zeer hulpvaardig.

    en vooral onvriendelijk gisterennacht (hun tijdzone) - denk dat ze iets teveel calls te verwerken kregen ;)

  • LTW
    LTW

    @thom said:

    Mega problemen gehad daar de miles op men moeder haar account stonden en zij geen CC bezit.
    Halve dag mee bezig geweest, zou uiteindelijk toch gelukt moeten zijn.... Met BRU aanslag als excuus om niet fysiek naar BRU te moeten met men moeder om daar cash te betalen!

    Nooit eerder problemen mee gehad. Verder vond ik de AUS desk zeer hulpvaardig.

    Is nochtans standaard, uit veiligheidsoverwegingen. Als ik awards boek voor mijn kinderen op hun account, wordt er ook in eerste instantie gevraagd naar een cc op hun naam ;).

    Zo lang achternaam én adres overeen komen, zijn er geen issues. Als enkel adres overeen komt, dan kijken ze sowieso verder indien er niet met een cc betaald wordt op naam van diegene wiens RDM's worden afgeboekt. Indien ze PNR's terugvinden waarop de betreffende personen samen terug te vinden zijn, dan is dit ook voldoende.

    Vermoed dat in jouw geval zowel achternaam als adres niet overeen kwamen. Die creditcard op naam is dan voor hen een laatste veiligheid om misbruik te voorkomen. Je kan dit vermijden door je moeder zelf te laten bellen.

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    @LTW said:
    Vermoed dat in jouw geval zowel achternaam als adres niet overeen kwamen. Die creditcard op naam is dan voor hen een laatste veiligheid om misbruik te voorkomen. Je kan dit vermijden door je moeder zelf te laten bellen.

    Ik heb al verschillende awards geboekt waarbij CC en account niet overeenkwamen, in die gevallen was telkens de CC van de reiziger voldoende

  • thom
    thom

    @LTW said:
    Vermoed dat in jouw geval zowel achternaam als adres niet overeen kwamen. Die creditcard op naam is dan voor hen een laatste veiligheid om misbruik te voorkomen. Je kan dit vermijden door je moeder zelf te laten bellen.

    Zelf als men moeder (weten zij veel wie die vrouw is aan de andere kant, mais bon) belde wilde ze mijn CC niet aanvaarden.

  • LTW
    LTW

    Dat is net het punt, ze weten inderdaad niet 100% zeker wie er precies belt, dus los van wat (non-) veiligheidsvraagjes (adres etc) kunnen ze enkel voortgaan op gemeenschappelijke factoren zoals die uit de accountgegevens blijken.

    Hoe de policy precies wordt ingevuld kan natuurlijk ook nog verder afhangen van het specifieke call-center en van de agent.

    Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn awards altijd heb geboekt via EXP USA en nu 2 via AUS en altijd de vraag heb gekregen om in eerste instantie met de cc van de accountholder te betalen.

  • LTW
    LTW
    edited maart 2016

    Maar dan kwamen de mijlen van jouw account neem ik aan?

    Zie ook http://www.flyertalk.com/forum/american-airlines-aadvantage/1753939-redeeming-wifes-account-over-phone.html

    PS: Er loopt hier toch wel iets mis met quotes ;)

  • thom
    thom

    H> @thom said:

    Op de valreep

    RT in J met (BA &) EY: BRU-LHR-AUH-BOM-AUH-LHR-BRU 60K

    Mega problemen gehad daar de miles op men moeder haar account stonden en zij geen CC bezit.
    Halve dag mee bezig geweest, zou uiteindelijk toch gelukt moeten zijn.... Met BRU aanslag als excuus om niet fysiek naar BRU te moeten met men moeder om daar cash te betalen!

    Nooit eerder problemen mee gehad. Verder vond ik de AUS desk zeer hulpvaardig.

    Hoewel het OK zou zijn om deze keer met mijn CC te betalen was het toch gemakkelijker gezegd dan gedaan...
    Heb het idee dat niet elke AA desk ter wereld dezelfde opmerkingen kan zien bij je dossier.
    Dus weer heel het verhaal...ze zagen dus geen opmerking.

    Enkele telefoontjes later zag iemand plots wel de nota! Uiteindelijk bevestiging gekregen vd vluchten...
    Kom ik tot de conclusie dat er een fout in de vluchten zit :(

    Ik zou een dag ter plaatse verliezen (vliegen om 04.20 ipv 21.25) en een nacht in AUH moeten blijven (en 1 x A380 maar dat was het minste).
    Normaal vind ik een nacht niet erg, maar nu had ik daar geen zin in. Ook al door de kut uren vd vluchten.

    Dus vandaag weer aan de lijn... na 2 x 15 minuten was het toch geregeld! Zonder kosten.

    Wat kan het leven zwaar zijn :o
    1st world I know

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    had verschillende gemiste oproepen van ticketing desk bij AA, er was een probleem met 1 ticket:
    BRU MAD JNB WDH JND MAD BRU

    De JNB WDH connectie was 1u05, wat normaal voldoende tijd is: minimum connection time in JNB van international naar international is 60min, echter (blijkbaar) NIET wanneer je BA vliegt.. de JNB WDH is een BA vlucht, uitgevoerd door Comair. Mijn ticket was echter al 'confirmed' door AA.

    AA had ondertussen zelf in het ticket al een nieuw voorstel gedaan voor BRU DOH WDH (ze hadden de seats al geblokkeerd en vluchten toegevoegd aan mijn ticket), dus men belde om te vragen of dit ok was voor mij. Wat uiteraard zeker goed is.

    Echter, EU naar Afrika mag niet via ME (ook niet DOH) zonder dat het duurder wordt in aantal mijlen, dus gisteren kreeg ik een quote van +150k miles ipv 75k waarvoor ik de trip geboekt had voor de 'aanpassingen.

    Na uiteindelijk 1u27 aan de lijn heb gehangen, heeft AA toch BRU DOH WDH JNB MAD BRU geboekt in J voor 75k, ticketing desk heeft dus manueel 'override' gedaan om het ticket erdoor te krijgen.

    Lang gebeld, maar zéér behulpzame AA agent in UK.

  • thom
    thom

    @SvenLuckermans said:

    Echter, EU naar Afrika mag niet via ME (ook niet DOH) zonder dat het duurder wordt in aantal mijlen, dus gisteren kreeg ik een quote van +150k miles ipv 75k waarvoor ik de trip geboekt had voor de 'aanpassingen.

    Raar, heb dit vorig jaar aan 75K geboekt met AA, via DOH...

  • Dennis
    Dennis

    Misschien niet de meest geschikte thread, maar om er een nieuwe voor te starten...

    Dinsdag heb ik een award flight met ba en ey naar India. Maar met de huidige situatie in BRU is het niet meer duidelijk voor mij. Online inchecken was niet meer mogelijk? Dus wat voor mail moet ik nu afdrukken? Is de mail van AA met een barcode voldoende voor heel de reis, of moet ik me nog steeds online inchecken voor LHR - AUH - DEL ?

  • bhermans
    bhermans

    Online inchecken is wel mogelijk, alleen een digitale boarding pass wordt niet geaccepteerd.
    Dus als je online incheckt, druk je je normale boarding pass af, anders je e-ticket.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!