Misschien al bekend voor velen maar voor de rookies misschien nog niet..
Zeer handige site om te bekijken waar je toch 100% miles kan krijgen
Een simpel vb. Vlieg met SAS dan zal er worden aangegeven dat je bij Miles&Bonus van Aegean 100% krijgt.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Berichten
Maar focus niet enkel op je earnings: met 100 Koeweiti Dinar koop je meer dan met 100 Roebels.
Een gerelateerd vraagje waar ik niet direct antwoord op kan vinden.
Heb bij SN vluchten geboekt operated by TAP Portugal. Vluchtnummer is wel SNxxxx
Boeking klasse is L volgens etickets.
Als ik mijn miles wil zetten bij Turkish, is het dan L van TAP of L van SN?
Vrij onduidelijk, maar serieus verschil (50% tap, 0% sn).
Zelfde vraag voor een DL vlucht operated by KLM.
Klasse V. Als ik ze deponeer bij Alitalia, voor Delta krijg je 50%, maar voor KLM 0%.
Iemand die hier duidelijkheid over weet?
Hier is zelfs een andere "probleem" in het spel. In principe telt altijd de operating carrier en niet de marketing carrier voor miles te krijgen.
Nu: Boekingsklasse L van TAP kan zich vertalen in een andere boekingsklasse van SN. En da's het grote probleem bij het kiezen van waar je die wilt deponeren.
De tabel met welke boekingscodes tussen carriers gebruikt worden is eigenlijk verborgen en ik zou het niet direct weten waar te vinden. Bij sommige OTA's kun je het wel vragen en ze kunnen het soms wel opzoeken.
ok dus in beide gevallen is het TAP & KLM waar ik moet kijken voor % miles per boeking klasse?
Of is er ook nog een verschil tussen *A & Skyteam?
Best contact opnemen met TAP dan vermoed ik?
Door ff te googlen naar marketing carrier, lees ik dat bij skyteam het de marketing en niet operating carrier is die de miles gaat bepalen?
http://www.flyertalk.com/forum/skyteam/1739265-does-marketing-operating-carrier-apply-mileage.html
Bij Flying Blue is het idd de markering carrier. Het is dan soms beter eenzelfde vlucht op een andere marketing carrier te boeken. Je kan op fb website zien wat je krijgt. Op deze manier kan je dus ook EY vluchten crediteren maar FB. Je moet ze dan boeken met een AZ nummer. Anders lukt het niet. Letop; ik probeer dit volgende maand voor eerst maar moet goed gaan. Voor Bluebiz gaat het waarschijnlijk wel fout.
@Chris thanks, dus mijn DL vlucht in booking class V, operated by KLM, gaat mij Alitalia miles opleveren op basis van delta V klasse op Alitalia website?
Euh alitalia heeft eigen programma. Ik weet alleen Flying Blue. Kan morgen nakijken. Zit df op mobiel en de mobiele versie van FB is bagger en in het frans ?!?
net bevestiging gehad van alitalia dat marketing carrier inderdaad leading is. Dus het gaat Delta V zijn. Meevaller.
Als het bij *A inderdaad andersom is en daar de operating carrier, is het moeilijker om te weten wat de boeking class bij de operating is indien marketing verschillend is.
Ja volgens mij is SkyTeam (zeker FlyingBlue) altijd de marketing.... is veel handiger :-)
er was eens, nu niet meer dacht ik, een klasse die op AF 25 of 50% meer had dan op KL tickets.
je kon dan gewoon de AF boeken.... zelfde vlucht van KLM..... maar volgens mij is dat niet meer.
update voor de rest:
Dus
Mijn SN boeking klasse L
is heenvlucht bij TAP P geworden
en terugvlucht bij TAP W geworden.
Dit is wat zij zeggen alleszins.
Ik moet nog weer eens in Skyteam duiken hoe dat zat. Er zijn dus opties dat je 25-50% meer kan krijgen door hem op een andere marketing carrier te boeken.
200% is de max aan miles juist? Als ik Air China in Z credit dan zet ik deze toch best gewoon bij M&M?? Of zie ik dat verkeerd?
EDIT: Zie juist dat F nog iets meer is
Ik wil nog even opmerken dat een hoger % crediteren niet altijd beter is.
je moet ook kijken wat je voor hoeveel mijlen ervoor terug krijgt.
want je kan wel 200% crediteren, maar als je dan 3x zoveel moet sparen dan waar je 100% crediteert.... schiet je er ook niks mee op.
Is er dan een airline waar je makkelijker/goedkoper je verdiende miles kunt besteden tov de grotere? Ik heb niet direct een doel al om met een bepaalde maatschapij of type vliegtuig te willen vliegen. In tegenstelling tot vorige jaren moet ik ze toch ergens kwijt kunnen.