Air France Thalys trein ZYR < CDG

Leo
Leo
edited maart 2016 in Reiservaringen

Onlangs boekte ik met een AF promotie een A380 retourtje ZYR-CDG-SFO, nu heb ik nog niet eerder dergelijk trein-vlucht pakket geboekt en rijzen er enkele vragen.

Kan je in Brussel-Zuid gewoon de Thalys opstappen of moet ik met mijn e-ticket eerst ergens inchecken om een bewijs te hebben dat ik daadwerkelijk de treinreis gemaakt heb. Ik weet dat het voor KLM een dure grap kan worden als je het traject met de trein achterwege laat, en hou er rekening dat het bij hun partner AF niet veel anders is. Maar wordt er daadwerkelijk een bewijs gegeven of volstaat het om de QR- of barcode van je e-ticket te laten scannen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Berichten

  • michelvst
    michelvst
    Je moet je aanmelden aan de check-in balie van Air France in Brussel Zuid. Daar krijg je je boarding pass voor de trein, en afhankelijk van mogelijks ook al voor de vlucht. Het is trouwens geen Thalys-trein maar een TGV. Detail misschien maar wel belangrijk.

    Bij je terugkeer hetzelfde verhaal, in CDG je aanmelden aan de TGV-balie om je boarding pass af te halen of te laten valideren.
  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Het is denk ik zelfs een aparte wagon voor de AF reizigers? (of toch een jaar of 3 geleden was dat zo)

    En inderdaad: stomme TGV, geen Thalys, en checkin gebeurt volledig aan de TGV balie in Brussel-Zuid. Maar je moet nog steeds je bagage zelf gaan afgeven in CDG.

  • fbruno
    fbruno
    Tegenwoordig mag je je bagage al tijdens de checkin in Brussel afgeven bij enkele Airrail TGV's.
    Op de terugreis moet je wel altijd je bagage in CDG ophalen.
  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Laatste keer dat ik die combinatie pakte moest ik naar specifieke wagon stappen van TGV.
    Daar stond nen conducteur met een lijst met namen.

  • Leo
    Leo

    Bedankt voor jullie feedback. Ik heb ook onze vriend Google geconsulteerd wat enkele interessante weetjes gaf. zo worden de plaatsen blijkbaar in 1ste klasse gereserveerd op de TGV en kan ik reeds de dag voordien mijn ruimbagage gaan afgeven zodat ik daar op de lokale en internationale treinen niet mee hoef te sleuren.

    http://www.airfrance.be/BE/nl/local/resainfovol/achat/tci.htm

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Klopt van de 1ste klasse, was wel leuk reizen :smiley:
    Alleen jammer dat er geen wifi was, zou toch wel mogen in eerste klasse.

  • Dima
    Dima

    @Gigi2m02 said:
    Klopt van de 1ste klasse, was wel leuk reizen :smiley:
    Alleen jammer dat er geen wifi was, zou toch wel mogen in eerste klasse.

    En ook geen koffie/eten. En in de cafetaria wagon is alles niet echt lekker, oncomfortabel en duur.

  • Jelle
    Jelle

    Reed met de Thalys vaak voor het werk in 1e klas. Komen ze altijd langs met snacks en drinks, beetje zoals in een vliegtuig.

  • Stijn_A
    Stijn_A
    Mijn vriendin deed dat onlangs ook. Wifi werkte niet en snackbar was gesloten :/
    Niet zo'n goede service dus
  • Jelle
    Jelle

    Die wifi op de thalys is idd echt een schande. Altijd super traag en fragiel.

  • fbruno
    fbruno
    Tegenwoordig zijn ze wel nieuwe 4G routers aant installeren. T zou dus beter moeten worden.
  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Nuja, de Thalys gaat ook veel te snel. Het is eigenlijk meer geschikt voor gebruik zoals email ed. Voor de wat grotere bestanden wordt het al moeilijk, want vooraleer het ingeladen is, schakelt die al over naar de volgende mast. (niet dat het erg is, maar zorgt voor extra traagheid)

  • Antoine
    Antoine

    Waar vind je exact de informatie dat je da dag op voorhand al je bagage mag afgeven?

  • Antoine
    Antoine

    @Antoine said:
    Waar vind je exact de informatie dat je da dag op voorhand al je bagage mag afgeven?

    gevonden : http://www.airfrance.be/BE/en/common/resainfovol/avion_train/depose-bagages-bruxelles.htm

  • Leo
    Leo

    @Antoine said:

    @Antoine said:
    Waar vind je exact de informatie dat je da dag op voorhand al je bagage mag afgeven?

    gevonden : http://www.airfrance.be/BE/en/common/resainfovol/avion_train/depose-bagages-bruxelles.htm

    Ik was op 18/03 in BXL Midi voor weekend London, dus gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om aan de AirFrance check-in te gaan vragen of ik dat correct begrepen had om een dag eerder bagage te komen droppen.

    Werd positief bevestigd, bovendien werd mij verteld dat 1 persoon voor meerdere reizigers kan inchecken en bag droppen indien hij/zij alle paspoorten bij heeft... ik hou er wel rekening mee dat dit door de aanslagen van 22/03 misschien niet meer mogelijk zou kunnen zijn vanwege verstrengde veiligheidscontroles.

  • Raffael
    Raffael

    Waar is de AF KLM balie precies in Brussel Zuid?

  • Leo
    Leo

    Helemaal rechts achteraan, m.a.w. als je voor de Eurostar check-in staat is rechts een lange gang, aan het einde van die gang zie je schuin links de AF check-in lounge.

  • Dominic
    Dominic

    Is het verplicht je bagage de dag vóór je vertrek vanuit ZYR naar CDG af te geven of kan je die gewoon meenemen de dag van vertrek mee op de trein?

  • Leo
    Leo

    Kan ook gewoon bij het inchecken op de dag van vertrek.

  • Klingsor
    Klingsor

    Je kan geen in te checken bagage mee op de trein nemen, die geef je (de dag vooraf of de dag zelf) af, wel handbagage op de trein, net als op de aansluitende vlucht dus.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!