Goedkope fare bouwen van Australië via Noord-Amerika naar Zuid-Amerika

pangea
pangea
edited maart 2016 in Airline loyalty
Tagged:

Hey,

Er was ooit al eens op het toemallige travelmagic een topic over "hoe goedkoop de pacific oversteken".
Dat zou ik nu wel goed kunnen gebruiken ;)
Ik ben bezig met een 6 werelddelen fare te bouwen en ik zit nu aan €600 voor ROM-JNB-BKK-SYD // GRU-ROM waar ik telkens een week blijf (via die laatste error fare). Het doel is onder de €1000 te blijven.

Het JNB - BKK - SYD stuk is zo een heel flexibel Emirates ticket dus ik vermoed dat je zelf de pacific er mee kan oversteken via een codeshare add-on constructie?

Op flyertalk stond er deze week nog een one-way fare AKL-LAX voor $369 dus dat past nog mooi binnen het plaatje.
Echter SYD-AKL is een dure verbinding en dan schiet er niet veel meer over voor naar GRU te geraken ;)

In mijn visie is over land wel toegestaan, zonder meerprijs. Ik moet daar ook nog iets doen é ;)
Bijvoorbeeld in 1 week van RIO naar SAO of SYD - MEL.

Misschien op nog een error fare wachten? :D

Iemand een voorstel?

Tagged:

Berichten

  • Jenss
    Jenss

    Ik heb een paar weken geleden wat zitten knutselen om een RTW te bouwen via lowcost airlines. De goedkoopste manier om de Grote Oceaan over te steken was SYD/MEL-HNL-YVR. Australië naar Hawaii kost soms maar 150 euro en dan door naar Vancouver voor nog eens 80 euro.

  • fbruno
    fbruno
    AKL-SCL kan met miles + cash voor 10,5K avios +191€
    Een betere value zal moeilijk te vinden zijn denk ik.
  • pangea
    pangea

    @fbruno said:
    AKL-SCL kan met miles + cash voor 10,5K avios +191€
    Een betere value zal moeilijk te vinden zijn denk ik.

    Dat is inderdaad een mooie deal.
    Voor de sport wou ik wel geen mijlen gebruiken maar ik ga hem zeker onthouden.
    Ik dacht wel via Noord-Amerika te gaan aangezien die ook nog ontbreekt.. (niet dat ik niet omgekeerd kan werken)

  • Dennis
    Dennis

    Hoe vind je ROM-JNB-BKK-SYD // GRU-ROM op 1 ticket? Ik kan wel ROM-JNB-SYD // BKK-ROM vinden, maar BKK-SYD ertussen lijkt me niet te lukken.

  • pangea
    pangea

    @Dennis said:
    Hoe vind je ROM-JNB-BKK-SYD // GRU-ROM op 1 ticket? Ik kan wel ROM-JNB-SYD // BKK-ROM vinden, maar BKK-SYD ertussen lijkt me niet te lukken.

    Een typische truc is bestaande routes gaan openbreken en gaan vervangen door aparte onderdelen, indien het ticket het toelaat. (Ik heb gewoon al vaak naar andere gekeken)

    Het ticket bestaat uit:

    • ET: ROM - JNB
    • EK zoveel je wilt
    • ET terug

    Doordat je onbeperkt EK kan toevoegen kan je die fare ook openbreken en vullen met aparte EK stukjes.
    Er bestaat een BKK-SYD route bij Emirates dus die gebruik ik.

    Bovendien kan je van GRU terugkeren, maar IAD, PEK.. zou ook kunnen.
    Er staan nog veel voorbeelden op flyertalk.

    Met ITA kan je heel wat combinaties proberen en eens je die gevonden hebt, zoek je ze via Momondo.

  • daruda
    daruda

    kans is wel reëel dat tickets geannuleerd worden doordat ze veelvuldig op blogs staan. :)

  • Chris
    Chris

    @fbruno said:
    AKL-SCL kan met miles + cash voor 10,5K avios +191€
    Een betere value zal moeilijk te vinden zijn denk ik.

    die hou ik even in de gaten!! Zeker uit zuid Amerika oversteken heb je weinig opties.....

  • Dennis
    Dennis
    edited maart 2016

    @pangea said:

    Bedankt! Het is me (soms) gelukt. Gisteren kreeg ik wel de juiste combinatie tevoorschijn in Expedia, vandaag krijg ik voor GRU-FCO enkel vluchten met Alitalia.

    Verder probeer ik ook nog MEL-SIN op EK toe te voegen, en als laatste SIN-ADD-FCO (ipv GRU-(ADD)-FCO), maar dit lijkt ook niet echt te lukken. Kan ik in de fare rules vinden waarom dit niet lukt, en de rest wel?

  • pangea
    pangea

    @Dennis said:
    Verder probeer ik ook nog MEL-SIN op EK toe te voegen, en als laatste SIN-ADD-FCO (ipv GRU-(ADD)-FCO), maar dit lijkt ook niet echt te lukken. Kan ik in de fare rules vinden waarom dit niet lukt, en de rest wel?

    Vandaag heb ik er ook meer last mee...
    Je kan altijd andere stukjes eerst weglaten als je ze op een zoekmachine test.

    Ik weet niet of het bij Expedia gaat maar bij ebookers kan je zeggen met welke maatschappijen en dan komen sommige vluchten er wel plots door.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!