Gedownloade films kijken in hotel?

Chrismeister
Chrismeister
edited maart 2016 in Deals Deals Deals

Een terugkerend probleem dat ik meestal heb is hoe ik gemakkelijk een gedownloade film kan bekijken op hotel?

Wat ik thuis meestal doe voor het gemak is per USB, maar dit gaat bijna nooit op hotel. HDMI kabel nog niet getest.

Iemand oplossingen?

(ik heb nog niet verder gezocht voor een oplossing)

Alternatief dacht ik eventueel een beamer te kopen voor op de hotelmuur te projecteren, vaak is die muur wit of beige

Berichten

  • fbruno
    fbruno
    edited maart 2016
    Google Chromecast kan wel handig zijn voor zoiets, moet je wel nog een soort router ertussen hebben.
  • Stijn_A
    Stijn_A
    Denk dat een hdmi kabel ertussen het gemakkelijkste is. Of gewoon op de laptop?
  • Jelle
    Jelle
    edited maart 2016
    HDMI kabel hier. Ook al een paar keer een smart tv gehad waar je de laptop draadloos verbinding kan laten maken met de tv en dan heb je de HDMI niet nodig en kopieert hij gewoon je scherm op de tv. Kan wel voor wat lag zorgen. HDMI is de beste manier om dat te voorkomen.
  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    +1 voor HDMI kabel. Soms is het wel enorm moeilijk om HDMI in de TV te steken als het aan de muur bevestigd is. Hierbij helpt een stugge HDMI kabel vaak wel (je kan het ook verstevigen met duct tape en roerstaafje / stylo als je een slappe kabel bij hebt en je er niet aan kan).

    Soms moet je ook in "hotel mode" van de tv prutsen, want soms blokkeren ze HDMI-ingangen. Heb al paar keer gezien, maar meestal loopt het wel goed. Helpt ook als er een USB-poort is, maar niet werkt, even hotel menu in duiken en USB input aanzetten :-)

    Beamer is duidelijk overkill. En vaak zijn ze groot en lomp en totaal de moeite niet waard om mee te nemen. Dacht je aan een pico-projector? Compleet waardeloos, dan kijk je beter nog een film op je laptop gewoon.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Ik weet weer waarom ik nog niet HDMI uitgetest had, ik neem altijd mijn tablet computer mee :P

    Bestaat een HDMI-kabel met USB uiteinde of is een omvormer beter (of is dit onmogelijk?)

    @Dima kan je ook een USB gebruiken wanneer je die USB input enabled? Ik bedoel heb je dit al succesvol getest?

  • Dima
    Dima

    Afhankelijk van een tablet kun je een USB->HDMI gebruiken. Dat noemt MHL. Als je tablet dat niet heeft, kun je iets in de aard van Chromecast /Miracast nemen.

    Tegenwoordig neem ik mijn Orangepi mee op reis om aan de hotel-tv aan te sluiten, zodat mijn laptop vrij is terwijl ik bv. een filmpje kijk.

    Ja, als het een redelijke recente TV is, kun je vaak USB gebruiken als je de input op enabled zet. Paar keer successvol getest op Philps, Samsung en LG tv's.... Wel moet je opletten in welk formaat je film is. Soms kan die wel eens moeilijk doen (zeker met de iets oudere tv's).

  • Katrien
    Katrien

    De laatste jaren heb ik al bijna altijd mijn tablet met films op geconnecteerd aan de hotel-TV, via een HDMI kabel. Meestal lukt dat zelf, zo niet bel ik de technische dienst. (of vraag ik het aan de butler: was dit niet eens een vraag hier op h forum: wat vraag je a de butler?)
    We hebben wel eens e speciale ervaring gehad: de technische dienst kon het niet oplossen (was zo een hotelmenu waar je niet zelf in kon). Ze zeiden dat ze gingen terugkomen. Uren later kwam die technische dienst weer, met een externe technieker: nl iemand van Samsung zelf (dat hadden we nu niet gedacht, dat ze daarvoor de externe technieker gingen bellen). Die heeft dan de TV hergeprogrammeerd naar een normale tv zonder hotel menu.
    Dus, gewoon de technische dienst bellen, en je kan TV kijken wat je wil. (En via Stievie heb je dan nog extra. Werkt prima)

  • michelvst
    michelvst
    Verbaast mij een beetje dat zoveel mensen films etc kijken op hotel. Tv gaat bij mij quasi direct uit als ik toekom. Overbodig ding.
  • Chrismeister
    Chrismeister

    @michelvst said:
    Verbaast mij een beetje dat zoveel mensen films etc kijken op hotel. Tv gaat bij mij quasi direct uit als ik toekom. Overbodig ding.

    Mijn reden is dat ik tijdens het jaar geen tv kijk, noch films of series, enkel als ik bij mijn vriendin langs ga, durf ik iets te kijken. Op hotel is het ook gewoon aangenaam kijken vanuit bed, weliswaar als ik met mijn vriendin wegga. Ga ik met maten weg dan gaat de tv ook vrijwel nooit aan.

  • Chris
    Chris

    @Chrismeister said:
    Verbaast mij een beetje dat zoveel mensen films etc kijken op hotel. Tv gaat bij mij quasi direct uit als ik > toekom. Overbodig ding.

    hier ook: altijd direct uit. Ook altijd dezelfde muziek (IC). Ik ben vaak of laat terug en ga direct slapen. Als mn vrouw mee is ga ik geen film kijken op hotel.
    Of ik werk nog even aan de desk. film, nee. hooguit een netflix serie maar die kijk ik dan wel op de iPad.

  • CXB
    CXB

    Hi,

    TV kijken met je vriendin op hotel en met maten niet...
    mmm.... meer improvisatie gewenst hier... ;)
    TV op hotel steeds MTV of the weather channel als achtergrond...
    Op de cariben in hurricane season, you know what channel haha...
    iPad is voldoende als de vriendin al slaapt ;)
    Just enjoy life ! and jumpseat haha
    Travel on !
    CXB

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Op een korte citytrip is een TV inderdaad overbodig. Maar op een langere vakantie (2-3 weken), kan het soms eens prettig zijn om wat vroeger in een hotel terug te komen en gewoon een uurtje of 2 een filmpje kijken. Ik zet trouwens ook altijd tv op voor het slapengaan en kijk ik een of andere serie. In het algemeen: met tv val ik veel makkelijker in slaap. Intussen is het zelfs een (slechte) gewoonte.

    Of in landen waar het superwarm is in de middag, kun je beter even naar je hotel teruggaan tussen 1 en 3 en even aan de hitte ontsnappen. Dan kan het ook leuk zijn om even de tv op te zetten en een filmpje te kijken. Zo rust je ook even om dan pak na de hitte nog volop van de bestemming te genieten.

  • mdsmt
    mdsmt

    Ook playstation 4 knallen op een 50" tv op hotel is een aanrader! :P

  • wimbor
    wimbor

    Ik doe het ook zelden, want op verlof zijn er andere dingen te doen. Maar het makkelijkst is nog altijd om gewoon een AppleTV of wellicht ook Chromecast aan je TV te hangen. Die zijn klein en kan je makkelijk meenemen. Dan kan je ook >>legaal<< naar Netflix en iTunes content kijken. Uw forumleden werkend in de media zullen u dankbaar zijn. :-)

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Je hotel (en andere gasten) zal je minder dankbaar zijn om films te streamen ;-) (als het al mogelijk is)
    Uit ervaring weet ik dat in veel hotels je snelheid begint af te nemen na paar GB verbruik.

  • wimbor
    wimbor

    @Dima said:
    Je hotel (en andere gasten) zal je minder dankbaar zijn om films te streamen ;-) (als het al mogelijk is)
    Uit ervaring weet ik dat in veel hotels je snelheid begint af te nemen na paar GB verbruik.

    Ah dat zou wel kunnen inderdaad, maar de paar keren dat ik het probeerde geen last van gehad. Maar inderdaad klinkt logisch. :-)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!