Huurauto

daruda
daruda

Er zijn topics voor goedkope vluchten & hotels, maar kon niet direct iets terug vinden voor huurauto's.

Zijn hier tricks voor om goedkope wagen vast te krijgen, waar moet je op letten (CDW & Super CDW)?

Moet er binnenkort één huren voor Zuid-Afrika & Ijsland.
Vroeger probeerde ik zoveel mogelijk websites te vergelijken omdat er zo een groot verschil kon zijn in de prijzen en vervolgens op zoek te gaan naar coupon codes, maar vrij tijds-intensief jobje. Dus alle tips welkom :)

Tagged:
«1

Berichten

  • thom
    thom

    Voor SA 2 auto's gehuurd:
    1e x via arguscarhire.com bij 'First' terecht gekomen
    2e x via www.justcarhire.co.za bij Thrifty.

  • Jelle
    Jelle
    edited maart 2016

    Zelf ben ik vrij loyaal aan Sixt. Nog nooit problemen mee gehad en altijd tevreden van geweest.

    In Zuid-Afrika hadden we het ter plaatse via het hotel geregeld. Was letterlijk 10x goedkoper dan via een online agent, al zal dit wel van het hotel zelf afhangen en met wie ze eventuele partnerships hebben.

    In Ijsland ben ik nog niet geweest maar van vrienden http://www.bluecarrental.is/ aangeraden gekregen. Waren echt super tevreden over de service.

  • Emmy
    Emmy
    Idd fewoon overal kijken en uitzoeken welke codes de beste zijn. Bij mij ook altijd een intensief werkje. Soms geven hotels en vliegmaatschappijen ook kortingscodes. Gewoon allemaal testen. Duitse sites zijn soms ook goedkoper.
  • daruda
    daruda

    Thanks!

    Als ihg ambassador heb je ook voordelen bij Hertz dacht ik, iemand hier al van gebruikt gemaakt?

  • kristof
    kristof

    In SA altijd bij Avis geboekt, maar via de link van Miles & More. Geeft je ook nog een leuk aantal mijlen. Heb zo vorig jaar 3 maanden een auto gehuurd bij hen....tikte mooi aan + dankzij m'n President's status altijd mooie upgrades naar audi's A3 of Mercedes C.

  • Dima
    Dima

    Kijk ook of je via je werkgever eventueel een code kan krijgen. (die ook leisure gebruikt mag worden)
    Zo hebben we recent een auto gehuurd bij Hertz aan 420€ ipv 1200€. Gewoonweg door de CDP-code te gebruiken. Wel hadden ze de badge nagekeken in de luchthaven, maar verder stond er leisure op de boeking zelf. Dus is zeker geen misbruik od. Meer nog: je werkgever stapelt daarmee korting op !

  • Chris
    Chris
    edited maart 2016

    Afgelopen week in Portugal weer eens het trucje van "dat is uw schade" meegemaakt.
    had auto geboekt voor 230 euro (9 dagen) goede auto, 4 pax en 3-4 koffers. goedkoop dus.
    eigen risico was 1400 euro. Dacht dat koop ik wel af als ik er ben, wilden ze eerst 38 (!!!) euro per dag voor afkopen risico. toen ik "whaaat" zei was het opeens 18 euro per dag. Ook niet gedaan. belachelijk duur. normaal is het 3-4 euro ofzo.

    Maar goed, er zou een kleine schade zijn achter op bumper. idd was dat er. foto gemaakt ervan just in case.

    lever ik de auto in "maar meneer die schade was er nog niet". Op papier stond wel een kruisje maar dat was voor een zeer vaag klein krasje (?!?!?). Hadden ze dus al voor ik wat kon zeggen een reçu voor ondertekening van de creditcard geprint (kaart on file). om even te ondertekenen. niet dus. foto getoond. Hij belde iemand tokkelde wat en "oops sorry all is ok".

    Kortom: fotografeer de auto even van alle kanten. altijd.

    PS. dit was bij Avis

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Ja, vanaf dit jaar neem ik https://www.icarhireinsurance.com/ op aanraden van andere mensen. Zelf nog geen ervaring mee, maar heb goede dingen erover gehoord.

    Die SuperCDW's zijn gewoon belachelijk duur... En vaak helemaal niet de moeite.

  • Chris
    Chris

    ik zit daar ook eens naar te kijken. 90 pond is niet mega veel als je vaak autos huurt. en je hoeft dan niet meer verzekering af te sluiten bij de autoverhuur correct? tenminste, je kan gewoon de goedkoopste variant boeken en geen extra verzekeringen?

  • Dima
    Dima

    @Chris said:
    ik zit daar ook eens naar te kijken. 90 pond is niet mega veel als je vaak autos huurt. en je hoeft dan niet meer verzekering af te sluiten bij de autoverhuur correct? tenminste, je kan gewoon de goedkoopste variant boeken en geen extra verzekeringen?

    Je hebt 2 opties:
    60GBP is worldwide Excess, dan moet je inderdaad een gewone CDW nemen en zij dekken dan gewoon je "eigen risico".
    90GBP is een volwaardige verzekering, incl. CDW. In principe kun je dan auto huren zonder CDW, maar in Europa is dat bijna onmogelijk. Hoewel, in US is dat bijna altijd optioneel en dan ben je gedekt onder deze verzekering.
    Ik zou wel bv. niet aanraden om via een US site een auto in Europa huren (want dan heb je geen CDW), want mogelijk gaan ze je die toch verplichten te nemen aan de hogere (loket) prijs dan als je incl. basic CDW geboekt zou hebben.

  • Chris
    Chris

    @Dima het is een keer het proberen waard misschien.
    je kan bv in spanje ed echt voor enkele euro's autos huren zonder verzekeringen.

  • mgo72
    mgo72
    Ik heb ook al 3 jaar icarinsurance. Op aanraadden van headforpoints. Gelukkig nog niets meegemaakt.

    Andere chauffeurs ook worden verzekerd. Probleem is dat bij Avis ze deze niet meer op contract zetten als je dit hebt als stztus-upgrade.

    Hertz krijg je 35% als Spire. En je moet via de link van hun gaan. Dat is goedkoper dan hun CDP-code inpluggen. Heb net 3 keer 1 week gehuurd in Zaventem aan 110 euro all inclusieve. CDP-milesandmore is dikwijls goedkoper. Maar cookies-gewijs blijft die er precies insteken.

    Kreeg als upgrade een Opel Moka.
  • kristof
    kristof

    @mgo72 said:

    Andere chauffeurs ook worden verzekerd. Probleem is dat bij Avis ze deze niet meer op contract zetten als je dit hebt als stztus-upgrade.

    Moet gewoon vragen om dit toe te voegen. Laat dit steeds doen als ik de auto ophaal en nooit problemen mee gehad tot nu toe.

  • daruda
    daruda

    Iemand al ooit car rental geboekt onder een zogezegde andere nationaliteit?

    Bvb bij Budget is de base rate excl cdw en taxen in centraal Amerika veel lager met nationaliteit usa ipv be.
    $60 ipv $120 voor week economy car.

    Beetje discriminerend eigenlijk.

  • mgo72
    mgo72

    Dat is omdat ze in America GEEN enkele verzekering in hun rentals steken. In Europa heb je verplichte minimum verzekering.

    Check even na of dit niet het verschil is.

  • daruda
    daruda

    Ik zeg duidelijk base rate enkel en alleen auto :)

  • RubenH
    RubenH

    Je kan dat proberen, maar als je ongeval hebt, dan heb je een problem.

  • Klingsor
    Klingsor

    Vals rijbewijs ook dan ?
    In mijn ervaring checken ze dat altijd...

  • Chris
    Chris

    Kan je niet via een OTA dat alsnog als Belg boeken?
    heb dat ooit gehad in Jordanië was een 4x4 die telkens voor 2 weken 1500 euro kostte. weet niet meer waar ik hem toen voor 500 heb geboekt maar dat scheelde NOGAL.

    zelfde is met vliegtickets in zuid Amerika. zelf nog nooit problemen gehad echter moet je wel even een OTA vinden die het kan boeken.

    zou niet direct boeken met valse gegevens.

  • daruda
    daruda

    @Chris said:
    Kan je niet via een OTA dat alsnog als Belg boeken?
    heb dat ooit gehad in Jordanië was een 4x4 die telkens voor 2 weken 1500 euro kostte. weet niet meer waar ik hem toen voor 500 heb geboekt maar dat scheelde NOGAL.

    zelfde is met vliegtickets in zuid Amerika. zelf nog nooit problemen gehad echter moet je wel even een OTA vinden die het kan boeken.

    zou niet direct boeken met valse gegevens.

    Als ik boek via Priceline, moet je uw nationaliteit niet kiezen, maar als je nadien aanlogt en uw boeking bekijkt, staat nationaliteit op USA.
    Als ik die naar BE probeer te wijzigen, verspringt de prijs terug.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!