Lissabon - Sevilla

mdsmt
mdsmt

Van 6-19 misschien 21 juni ga ik rondtrekken van Lissabon naar Sevilla. Plaatsen die we zeker gaan bezoeken (buiten de 2 steden) zijn Sierra Nevada en Gibraltar. Zijn er hier mensen die nog tips hebben met plaatsen die we in die buurt zeker moeten gezien hebben?

Heeft er ook iemand tips om zo goedkoop mogelijk een degelijke wagen te kunnen huren? Gedurende die periode?

Berichten

  • VDW
    VDW

    Ronda is een mooi stadje dat ongeveer tussen Gibraltar en Sevilla ligt.

    De andere steden ( Cordoba, Granada) in Andalusië zijn ook de moeite.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Cardelmar voor huurauto. Inschrijven op nieuwsbrief voor extra korting.
  • Jelle
    Jelle

    Heb zelf 6 maanden doorgebracht in Sevilla toen ik er op Erasmus zat. Had je graag tips voor Sevilla-Lissabon gehad of enkel wat je nog er rond kan doen.

  • Koja78
    Koja78

    Als geld geen probleem is zou ik een nacht boeken in de parador in granada.

  • Katrien
    Katrien

    Als je zover oostwaarts gaat, dan kan ik zeker de tip van @Koja78 onderschrijven. Wij hebben er een nacht verbleven. Zo 's avonds nog kunnen rondlopen in het Alhambra is wel leuk, bijna geen volk meer. (Je kan wel niet overal nog rondlopen na sluiting, maar ik vond het een mooi en aangenaam hotel.)

  • mdsmt
    mdsmt

    @Jelle said:
    Heb zelf 6 maanden doorgebracht in Sevilla toen ik er op Erasmus zat. Had je graag tips voor Sevilla-Lissabon gehad of enkel wat je nog er rond kan doen.

    Wij gaan gedurende 2 weken een 2-3 dagen in lissabon blijven en 2-3 in Sevilla. Alles wat ertussen valt is nog niet vastgelegd.

    2 zaken die we sowieso gaan doen zijn Gibraltar en Siera Nevada (Waarschijnlijk daguitstappen vertrekkend vanaf Sevilla)

  • mdsmt
    mdsmt

    Momenteel is dit ons reisplan. Extra tips en plaatsen die jullie misschien niet aanraden mogen jullie altijd zeggen. De reis is gepland in Juni.

    6/7/8/9: Lissabon

    • 9 (vertrek Lissabon redelijk vroeg) + bezoek Evora (één van de mooiste steden van Portugal) + inchecken in Odeceixe
    • 9/10/11: Odeceixe (vooral surfgebied, mooie stranden, rustig)
    • 11 (vertrek Odeceixe) + inchecken Albufeira
    • 11/12/13/14: Albufeira (en omstreken o.a Praia de Benagil)
    • 14 (vertrek Albufeira) + inchecken in Sevilla
    • 14 tot einde vakantie(21) Sevilla en omstreken (daguitstap Gibraltar, Parque natural de la sierra Norte de Sevilla, Cordoba, Marbella...)
  • mdsmt
    mdsmt

    @disillusionedTM said:
    Cardelmar voor huurauto. Inschrijven op nieuwsbrief voor extra korting.

    Ik heb geen resultaten voor de periode dat ik ga. Waarschijnlijk ook omdat we de auto willen achterlaten in een ander land?

  • flrvt
    flrvt

    @mdsmt said:
    Ik heb geen resultaten voor de periode dat ik ga. Waarschijnlijk ook omdat we de auto willen achterlaten in een ander land?

    Dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben.. One-way rentals zijn ofwel heel goedkoop (als ze de auto sowieso van punt A naar B moeten krijgen, zie je soms bij motorhomes etc) ofwel heel duur, omdat ze de kosten voor het terugbrengen van de auto mee in rekening brengen...

    Voor one-way rentals ben je denk ik aangewezen op de grotere ketens zoals Hertz, Sixt of Avis, maar ook daar zijn verschillende vergelijkingssites voor.

    Als het prijsverschil te groot is, kan je misschien overwegen je reisplan aan te passen en een cirkel te maken ipv een rechte lijn :p

  • michelvst
    michelvst
    One-way fares bij Avis zijn normaal iets van een 50 Euro zolang je binnen het land blijft. Ga je over de grens komt er al snel nog eens een dikke 100 euro bij.
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!