Butler-service: ervaringen

Gigi2m02
Gigi2m02

In januari een suite op BRG gehad in IC Paris Le Grand waar sowieso butler service bijzit. Echter wist ik totaal niet wat er mee te doen. Die suite had 3 balkons, dus ik had wel even werk om alles dicht te doen toen ik wou slapen, dat had ik hem eventueel kunnen vragen... Of een turndown service, maar als nieuweling in dit wereldje wist ik niet meteen wat daar van te verwachten en of ik hem daarvoor gewoon moest bellen. Eerlijk gezegd weet ik het nog altijd niet eigenlijk... :neutral:

Wat kan je 'die mens' eigenlijk allemaal vragen? Wat is er gratis / tegen betaling? Wat zijn jullie ervaringen?
Daarnaast, wanneer heb je eigenlijk een butler (concierge bij IHG?)? Is dat gebonden aan je kamer of aan je boeking? Stel dat je club room naar een suite wordt geupgrade, heb je die dan ook? Of is die privelege er zelfs sowieso bij AMB? In het algemeen vind ik eigenlijk dat ze bij IHG nooit echt veel 'info' over alle faciliteiten geven bij het inchecken.

Berichten

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Goede vraag, zelf maar 1 keer een suite gehad (ook een suite geboekt) met butler service, of toch dat ik ervan op de hoogte ben. Die had me in de middag koffie gebracht, maar dat had die zelf aangeboden. Ik kon natuurlijk ook zelf even naar de club lounge gaan en me een koffie halen, maar dat heeft die dan voor mij (gratis) gedaan. Turndown service ed gebeurde toch al, dus dat was dat moest ik hem ook niet vragen.

    Naar mijn begrip is een butler eerder gewoon een extra concierge die je meer op een persoonlijke niveau kent. Er wordt er eentje aan jou toegekend en je belt die persoon specifiek als je bv. room service wilt od, en niet de receptie. Die zal het ook voor jou komen brengen. Je kan die in principe alles vragen wat je kan vragen van room service / concierge / housekeeping / ...
    In principe is alles gratis en betalend gewoon idem als je de relevante dep. zou contacteren. Een fooi aan de butler wordt natuurlijk (meestal) geapprecieerd. (zeker in sommige landen)

    Ik ken wel een paar mensen die een persoonlijke butler hadden die echt heel ver gingen: zo ver dat die je zelf brachten naar restaurant en je terug oppikten, onderweg een tour gaven, ... Maar da's eerder uitzondering dan regel (en vaak in enorm dure hotels). En dan nog: ze betaalden wel de "hotel taxi" kost. Maar dan was die butler gewoon mee ipv de chauffeur.

  • Chris
    Chris

    Turndown services............ als ze de gordijnen maar open laten!! Anders moet je die weer allemaal open doen :-) .... ok ik slaap met open gordijnen zodat ik met licht wakker wordt. anders .........no humor.

    Verder, ze mogen wel één en ander doen. Maar te veel hekel ik weer........... hekel ook valet parking. als ik NU de auto wil pakken wil ik daar gewoon direct in kunnen en wegrijden. dus niet 5-10 minuten wachten.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @Chris said:
    Verder, ze mogen wel één en ander doen. Maar te veel hekel ik weer........... hekel ook valet parking. als ik NU de auto wil pakken wil ik daar gewoon direct in kunnen en wegrijden. dus niet 5-10 minuten wachten.

    Ah dat vond ik wel fijn, gewoon kwestie van plannen. Je voelt je toch altijd wel speciaal als anderen je valies in de auto stopt en de deur van je auto voor je open doet als je wil weg rijden :-)

  • kristof
    kristof

    Persoonlijk is het gebruik van een butler afhankelijk van het hotel waar ik verblijf. In Bali gebruikte ik die bijvoorbeeld om de juiste spa behandelingen te regelen. In Mauritius eerder om de nodige reservaties te maken bij bepaalde restaurants of om ons te komen ophalen met de golf buggy.
    Maar in alle gevallen gebruik ik hen voor room service, turn down service, specifieke toiletartikelen die ik desnoods gewenst had,......
    Hen gebruiken voor de valet is soms ook een geweldige tijdsbesparing. Heb ooit NYE in Vegas gedaan en vertrek op 2jan! Heb een uur moeten wachten (iedereen vertrok op die dag natuurlijk terug naar LA) eer de auto er was omdat ik de butler niet wou storen. Dit terwijl deze de auto direkt uit de garage kan halen omdat hijgeen deel uitmaakt van de valet crew. Lesson learned!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!