kun je ongelimiteerd miles verdienen met een Brussels Airlines Amex?

Antoine
Antoine

Weet er iemand** FORMEEL** of er een limiet is op het aantal miles die je kan/mag verdienen per jaar of per maand?

Ik wil dus niet weten wate de limiet van de kaart zijn, maar of er een maximum aantal miles worden gegeven.
Kun je dus 150 000 Miles per maand verdienen als je 100 000 EUR uitgeeft (en voorafbetaald) op je Premium kaart?

Het gaat hier niet om "manufactured" kosten, maar om legitieme facturen betaald met een kredietkaart

«1

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen

    Is dat geen vraag waar de helpdesk het beste formeel gaat op kunnen antwoorden?

  • doddel
    doddel

    in deze nooit slapende honden wakker maken; proberen en kijken of ze protesteren. Als ze protesteren, dan pas vragen op welke basis. Anders gaan ze een limiet zeggen en die vlug toevoegen aan de T&C

  • Antoine
    Antoine

    Helpdesk zei aan de telefoon dat er geen limiet is, maar ik wil dit graag op papier ergens zien :-)

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Een of andere Chinese zakenman had enkele maanden geleden toch dat kunstwerk voor enkele miljoenen gekocht op zen Amex? Misschien omdat het effectief gekoppeld is aan een miles programma ipv alleen amex punten dat men er een probleem van zou maken, maar lijkt me niet logisch...

  • Christophe
    Christophe

    @Antoine said:
    Helpdesk zei aan de telefoon dat er geen limiet is, maar ik wil dit graag op papier ergens zien :-)

    ik zou graag weten hoe ik extra kosten kan maken, niet overal eenvoudig met amex.

  • Antoine
    Antoine

    @Christophe said:

    Het gaat niet om extra kosten maken, maar om reeele kosten te betalen me de juiste kaart :-)

  • EK184
    EK184
    edited maart 2016

    Probleem is dat AMEX niet overal geaccepteerd wordt. En in België kan je nog geen auto of huis op krediet kopen. Duurste aankoop tot hiertoe was bij een meubelzaak, maar ook maar 4 cijfers...of luxe goederen...

  • Chris
    Chris

    Volgens mij is dat idd onbeperkt en mee gecalculeerd in de fees ...

  • Jelle
    Jelle

    @Itachimaru said:
    Een of andere Chinese zakenman had enkele maanden geleden toch dat kunstwerk voor enkele miljoenen gekocht op zen Amex? Misschien omdat het effectief gekoppeld is aan een miles programma ipv alleen amex punten dat men er een probleem van zou maken, maar lijkt me niet logisch...

    Was ook niet zomaar een gewone Amex. Was de Black/Centurion versie als ik me niet vergis die zelfs niet op hun site wordt gepromoot. Is enkel te verkrijgen op uitnodiging. Moet je ook een jaarlijks bestedigingspatroon van een half miljoen hebben. Die limiet is ook gewoon tot in de miljoenen dus dan kan je idd gwn een zo'n kunstwerk kopen, heb je een maand later een miljoen miles erbij.

  • kristof
    kristof
    Maar als je maandelijks 100k wil spenderen dan is een half miljoen ni echt een issue right?! Zou Amex contacteren en situatie uitleggen en voorstellen dat ze je uitnodigen.
  • Dima
    Dima

    @kristof said:
    Maar als je maandelijks 100k wil spenderen dan is een half miljoen ni echt een issue right?! Zou Amex contacteren en situatie uitleggen en voorstellen dat ze je uitnodigen.

    Haha, ja, dan kunnen ze je zelfs 3 miles per € geven om je account te hebben :-)

  • Jelle
    Jelle

    @kristof said:
    Maar als je maandelijks 100k wil spenderen dan is een half miljoen ni echt een issue right?! Zou Amex contacteren en situatie uitleggen en voorstellen dat ze je uitnodigen.

    Idd. Kan het altijd eens proberen. Zou wel super nice zijn als het lukt, echt de holy grail van kaarten haha.

  • mgo72
    mgo72

    Laat je weten waar je een dure auto met Amex kan betalen ;-)

  • Christophe
    Christophe
    Kan iemand wat meer info geven over 'manufactured' kosten?
  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    @Christophe said:
    Kan iemand wat meer info geven over 'manufactured' kosten?

    Het is eigenlijk best simpel: je maakt kosten die niet echt kosten zijn :)

    Je betaalt dus voor dingen die niet echt een aankoop zijn. Een dure voorbeeld hiervan is bv. Paypal: je schrijft geld over naar een andere Paypal rekening (bv. 1000€), en je haalt het dan van de andere rekening af door terug te storten op je eigen rekening.
    Dit is wel een dure methode (3.5%, kuch), maar ook gewoon ter illustratie.

    De echte goedkope manufactured kosten worden beter under the radar gehouden. Nuja, de meest gekende methode: je kan bv. iets duurs kopen in een winkel en dan geld terug per overschrijving / cash terug vragen (en dat gaat je niks kosten). Maar winkels zijn er vaak niet echt blij mee, dus je gaat pak maar elke keer een andere winkel moeten kiezen :)

  • mgo72
    mgo72
    Wie heeft hier ervaring met Ms?
  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Reimbursed BRG laten terugstorten op rekening ipv CC is ook een handige manier :) Spijtig genoeg heb je die niet zelf in de hand (meer) ;-)

  • Chris
    Chris

    Die nieuwe mastercard, Curve ;-)

  • kristof
    kristof
    was having lunch with a billionaire and when the check comes I put my black Amex while he puts a regular VISA card from the bank he owns.

    Stel u voor!! Hilarisch!
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!