Wat Hebben we geleerd ?

Gert
Gert

Ten eerste : Ken uw prijzen, hetzelfde ticket in maart ipv januari toch 100 € duurder.
Ten tweede : geef in momondo de juiste gegevens in voor op te zoeken. Steeds prijzen gezocht op 1 persoon, tijdens het boeken op
de doorverwezen site 2 personen ingegeven en direct duurdere prijzen !
Ten derde: momondo houd geen rekening met eventuele extra kosten. 40 € extra betaald voor Credit card.
Ten vierde: Snel reageren. Als er een promo komt, direct beslissen of hij is reeds verdwenen.

Al bij al weer een leuke ervaring erbij.
Nog veel te leren en dat we nog veel toffe trips kunnen boeken !!!

Alvast bedankt voor de tips van alle.

«13

Berichten

  • daruda
    daruda
    Ten vijfde er zijn alternatieven voor momondo :)
  • Jeroen
    Jeroen
    edited maart 2016

    Jep, bij Kayak bijvoorbeeld kan je linksboven de prijs inclusief creditcardkosten zien. Dat zou je in dit geval wel geholpen hebben denk ik :)

  • Gert
    Gert

    Daar ga ik in de toekomst rekening mee houden.
    Als ik bij kayak ging kijken, was de prijs telkens zeker 20€ duurder. Kan dus kloppen als je CC bijtelt bij momondo.

  • kristof
    kristof

    Leren doe je met vallen en opstaan! Geloof me als ik zeg dat wij allemaal nog elke dag leren op 'travel' gebied! De belangrijkste les heb je al geleerd, en dat is Jumpseat volgen en actief zijn ;)

  • Nico_T_
    Nico_T_
    Puntje 2: Wellicht maar één ticket meer beschikbaar in bepaalde fare klasse. Ik zou dan elke persoon apart boeken, zo krijg je de gemiddelde prijs pp wel wat naar beneden. Of andere OTA gebruiken.
  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited maart 2016

    Momondo, Skyscanner of Kayak, maakt allemaal niet uit. Ik gebruik gewoon Momondo voor het visuele.

    Als je snel moet beslissen voor een goede deal, maakt de ota meestal niet uit voor het klein besparingsverschil. Dan is snel zijn enkel belangrijk. (Soms ook een bepaalde ota kiezen voor kleinere kans op annulatie bij fout tarief)

    Als je nog extra geld wil besparen op een bepaalde vlucht, dan is vaak de goedkoopste niet bij de Nederlandstalige versies. Wat je best eerst doet is snel wat random gegevens invullen om de eindprijs te checken bij die ota's. Hou rekening met dat meta-search engines invloed hebben op welke betaaltypes er mogelijk zijn en bij de welke je meer of minder moet betalen voor de betaaltypes. Meta-search engines hebben ook soms invloed op de vluchtprijs bij een ota, soms meer, soms minder.

    Meta-search engines zijn er om snel een deal te vinden, door de combinaties van ota's, de optimale prijs is niet altijd op de meta-search engines te vinden.

  • mgo72
    mgo72

    Probeer de airlines te foolen :-)

    Tegelijkertijd boeking maken in verschillende browsers om te hopen dat je 2 keer zelfde prijs krijgt als 2de ticket duurder is :-)

  • fbruno
    fbruno
    edited maart 2016
    Bij momondo kan je de betalingskosten met elke kaart ook zien, op dat blauw ovaaltje onder "economy" klikken (boven de groene knop "ga naar site").

    Voor echt goeie prijzen moet je idd bij de buitenlandse OTA's zijn, maar dat is een verhaal apart. Tegenwoordig kunnen de uiteindelijke prijs en betaalmogelijkheden zelfs verschillen zijn afhankelijk vanaf welk device je surft.
  • Dima
    Dima

    @mgo72 said:
    Probeer de airlines te foolen :-)

    Tegelijkertijd boeking maken in verschillende browsers om te hopen dat je 2 keer zelfde prijs krijgt als 2de ticket duurder is :-)

    Heeft al paar keer bij mij gewerkt, zeker met verschillende OTA's, liefst op verschillende GDS-systemen. Dan lukt het bijna altijd.

  • Gert
    Gert

    Bestaat er ergens een lijst met al die afkortingen, want soms weet ik niet waar het over gaat. :p

  • Dima
    Dima

    Ik denk dat je vaak gaat moeten Googlen.
    Paar veel voorkomende (in dagelijkse leven op forum hier):
    OTA = Online Travel Agency (Orbitz, Expedia, ...)
    GDS = Global Distribution System (syteem dat OTA's gebruiken om je tickets te kopen bij de luchtvaartmaatschappijen)
    CC = Credit Card
    AmEx = American Express
    Y = Economy
    C = Business
    F = First
    OJ = Open Jaw
    3 letters staan heel vaak voor luchthavencode (BRU=Brussel, DUS=Dusseldorf, AMS=Amsterdam, CDG=Parijs Charles De Gaulle, LHR= London Heathrow, DXB=Dubai, ....)
    2 letters heel vaak voor airlines (SN=Brussels Airlines, KL=KLM, AF=Air France, LH=Lufthansa, EK=Emirates, EY=Etihad, ....)

    Zijn de eerste die in mijn hoofd opkwamen, ben zeker dat er andere zijn :)

  • kristof
    kristof
    Je kan de lijst van afkortingen voor luchthavens en luchtvaartmaatschappijen makkelijk terug vinden op de site van IATA.
  • Itachimaru
    Itachimaru

    @kristof said:
    Je kan de lijst van afkortingen voor luchthavens en luchtvaartmaatschappijen makkelijk terug vinden op de site van IATA.

    Of download Airport ID op smartphone...

  • Chris
    Chris

    @mgo72 said:
    Probeer de airlines te foolen :-)

    Tegelijkertijd boeking maken in verschillende browsers om te hopen dat je 2 keer zelfde prijs krijgt als 2de ticket duurder is :-)

    yup. dat werkt sowieso ook met boeken van award room.... bij IHG sowieso.
    die kan je maar per kamer boeken en dan is soms de optie weg na 1 kamer. dan dus 2 of 3 browsers open of mobielen. alles klaar. en overal tegelijk insturen en voila. 2 of 3 kamers op puntjes :-)

    PS> zou niet direct bora bora proberen de folen; die hebben dacht ik maar 1 kamer.

  • Gert
    Gert
    Da foolen das best geweldig. Hoe komen jullie er toch op!
  • Gert
    Gert

    Hoe weet je welke OTA op welk GDS werkt?

  • Gert
    Gert

    Vandaag gezien vlucht naar Miami vanuit Amsterdam aan 365€, had ik het lef maar om even te wachten.
    Is dat een beginnersstress, dat niet durven wachten :smile:

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @Gert said:
    Vandaag gezien vlucht naar Miami vanuit Amsterdam aan 365€, had ik het lef maar om even te wachten.
    Is dat een beginnersstress, dat niet durven wachten :smile:

    Ik heb een simpele reden: Y vluchtjes boven de €250-275 boek ik niet, alles eronder neem ik in overweging.
    4 maanden ver en al mijn congédagen zijn al volgeboekt .... :smile:
    Vandaag weer een prachtige fare vanuit MXP/FCO naar SEA. Geduld hebben als je het maximum uit je travel budget wil halen.

  • Gert
    Gert

    Vandaag mail van BudgetAir gekregen dat mijn vlucht is gewijzigd.
    Vertrek vanuit Miami van 14u naar 11u15. Dit is voor mij niet haalbaar.
    Kunnen ze dat zomaar veranderen?
    Nog iemand dit voor gehad?
    Wat kan ik hieraan doen?

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Ja, dat kunnen ze zomaar veranderen, zolang het ruim op voorhand (14 dagen) aangekondigd is.
    Als het niet haalbaar is, kun je BudgetAir of operating airline contacteren voor eventuele herboeking op andere vlucht/airline (naar mate van het mogelijke). Of een refund.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!