Error Jetairfly Luik - Tenerife

thom
thom
edited februari 2016 in Deals Deals Deals

2 april van Luik naar Tenerife, een enkele vlucht voor maar 1999,99 euri
Niet elke error is interessant natuurlijk.Sorry, ik kon het niet laten :wink:

Ik vraag me af wat ze zouden doen als je deze vlucht boekt en daarna wil recht zetten...

Berichten

  • Dima
    Dima
    edited februari 2016

    Denk je echt dat ze het gaan rechtzetten? (principe: als de zot ervoor betaalt)

  • thom
    thom

    @Dima said:
    Denk je echt dat ze het gaan rechtzetten? (principe: als de zot ervoor betaalt)

    Nee, vroeg me af wat ze zouden doen met een error fare in hun voordeel.
    Zou je je als klant kunnen beroepen op de zelfde regels als een airline doet en cancellen?

  • Dima
    Dima

    Als klant ook niet... Als klant zou je het in de eerste plaats gewoon nooit boeken ;-) Moest je dat toch doen en later wordt het goedkoper, is dat bij vliegtickets "normaal", dus goedkopere prijs vragen zal er ook niet in zitten.

  • Jelle
    Jelle
    edited maart 2016

    Als je dit bewust boekt moet je niet naar het geld zien denk ik.

  • kristof
    kristof

    Natuurlijk is 2 april een zeer gegeerde dag bij het klantenbestand van Jetairfly. Dat is de meest geliefde vertrekdatum van de paasvakantie. En ja, hoe gek het ook mag klinken, ik denk dat die fare geen error is maar een poging om de laatste available seats aan woekerprijzen te verkopen. Lukt dit niet voor pakweg midden maart dan verlagen ze deze wel naar een meer aanvaardbare prijs die dan met zekerheid zal geboekt worden.

    Ik heb ontelbare mensen aan boord gehad die woekerprijzen betaald hadden, maar die er op zich geen enkel probleem mee hadden aangezien ze weinig flexibel waren qua data en aangezien er op sommige routes weinig concurrentie is.
    Mooiste voorbeeld was een Spaans koppel (hij was ere consul in Antwerpen voor Spanje) dat steeds op vakantie ging naar Mexico (id buurt van Cancun). Ze vlogen steeds met AA in F maar helaas zat door omstandigheden alles vol. Dan maar last minute tickets bij JAF gekocht die weliswaar een pak goedkoper waren maar nog steeds om achterover te vallen. Maar het was een rechtstreekse vlucht, de data kwamen uit en er waren nog net die 2 stoelen.

  • Jelle
    Jelle
    edited maart 2016

    @kristof Heb je als flight attendant eigenlijk een overzicht van wat iemand betaalt voor hun stoel in hun boarding list of hoe kom je dit anders te weten?

  • kristof
    kristof
    edited maart 2016

    op pax list staat te lezen met wie ze geboekt hebben en dergelijke, maar prijzen krijg je niet te zien. Maar op long haul komen er telkens wel een klapke doen in de galley en dan kom je al eens iets te weten. In geval van het spaanse koppel zijn we achteraf uitgenodigd bij hen thuis voor dinner (vriendelijk voor bedankt) maar heb zn gegevens nog altijd int geval het nodig moest zijn ;-)
    Of de typische ¨klager^die altijd met den ^baas^wil spreken omdat hij het schandalig vindt dat hij zijn keuze van warme maaltijd niet heeft gekregen ook al heeft hij XXXX euro betaald!! Standaard ;)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!