City trip New York

Tdv
Tdv

Hi folks!

Ik ben al enkele weken als totale newbie aan het meelezen op het forum. Ondertussen heb ik me ingeschreven op het M&M programma en heb ik mijn Premium Amex kaart ontvangen. Voor zowel mijn job als privé reis ik op regelmatige basis. Een bijkomend voordeel is dat wanneer ik reis voor het werk dit zo goed als altijd met Star Alliance is! Voor hotels ben ik er nog niet uit welke groep ik het best kies, ICH heeft degelijke en mooie hotels op interessante locaties. Ik zou me het liefst vastpinnen op 1 groep. Wat kunnen jullie mij hier adviseren?

In September vlieg ik naar New York (businessclass) voor 5 dagen. Ik zou normaal gezien de vluchten via de website van Brussels Airlines boeken met een rechtstreekse vlucht. Nu wil ik hier eerst eens horen of jullie tips en tricks kunnen delen, zodat het zowel financieel als voor het M&M spaarprogramma optimaal wordt... :)

Ik vraag niet dat jullie het zoekwerk voor me uitvoeren maar moesten jullie mij enkele adviezen kunnen delen in welke richting ik het best zoek zou dit top zijn B)

PS: Iemand ervaring met IC hotel op Times Square?

Alvast bedankt!

Berichten

  • claenen
    claenen
    Als je je punten wil maximaliseren boek je best via SN website. Dan krijg je 2 mijlen per uitgegeven euro.
    Qua hotels... Waarom maar 1 groep? Gebruik de deals en promo's om het het meeste eruit te halen. De vraag is waar je heen reist, of je genoeg reist om status te halen... Als je binnenkort in NY bent en graag hotel hopt, kan je in 3 nachten Elite Spire worden door telkens 25k/30k bonus packages te boeken.
    IC Times Square is zeker een goed hotel. Moderne kamers, perfecte ligging. Als je Ambassador bent krijg je sowieso upgrade.
  • Chrismeister
    Chrismeister

    Als je IHG wil joinen dan kan je idd de package run doen.
    De discussie omtrent IHG packages vind je hier.

    Algemeen moet je idd kijken naar welke bestemmingen je vaak aandoet, welke goede hotels er daar aanwezig zijn. Of andersom als je een ultieme bestemming zou hebben, dan moet je kijken welke keten daar een hotel heeft en dan sparen bij die keten. Of je spaart gewoon voor een exclusief hotel.

    Voor New York heeft de HIEX Manhatten Times Square South een vrij goede ligging. Op enkele minuten wandelafstand van Times Square. Kamers zijn in orde. Dit hotel heeft 30k puntenpakken per stay.

    Daarnaast is er ook een mooi gloednieuw hotel: Hotel Indigo - Lower East Side, als je de foto's bekijkt ziet er héél erg goed uit! (Ik heb er nog niet gelogeerd)

    Natuurlijk zijn er naast IHG ook nog mooie hotels te vinden in New York

  • Tdv
    Tdv

    @claenen said:
    Als je je punten wil maximaliseren boek je best via SN website. Dan krijg je 2 mijlen per uitgegeven euro.

    Dus krijg ik dan 2mijlen per euro + awardmiles + de miles van mijn BA premium AMEX?

    @Chrismeister said:
    Als je IHG wil joinen dan kan je idd de package run doen.
    De discussie omtrent IHG packages vind je hier.

    Algemeen moet je idd kijken naar welke bestemmingen je vaak aandoet, welke goede hotels er daar aanwezig zijn. Of andersom als je een ultieme bestemming zou hebben, dan moet je kijken welke keten daar een hotel heeft en dan sparen bij die keten. Of je spaart gewoon voor een exclusief hotel.

    Voor New York heeft de HIEX Manhatten Times Square South een vrij goede ligging. Op enkele minuten wandelafstand van Times Square. Kamers zijn in orde. Dit hotel heeft 30k puntenpakken per stay.

    Daarnaast is er ook een mooi gloednieuw hotel: Hotel Indigo - Lower East Side, als je de foto's bekijkt ziet er héél erg goed uit! (Ik heb er nog niet gelogeerd)

    Packagerun it is! Ik zal een 5-tal nachten verblijven in New York dus dit maakt Spire perfect haalbaar... Hoelang duurt het voor dit wordt toegekend? Aangezien ik in Februari naar HI resort in Thailand ga, zou leuk zijn er dan al van te kunnen genieten.

    Bedankt alvast voor de feedback

  • VDW
    VDW
    edited maart 2016

    Je zou de (dubbele?*) Award miles krijgen + 2 miles/€ via uw Amex.

    Standaard krijg je 1,5 mijl/€ maar als je rechtstreeks boekt bij Brussels Airlines krijg je 2 miles.

    • Ik denk dat er momenteel ook een promo is waarbij je dubbele mijlen krijgt als je met SN naar NY ( of Toronto of Washington) vliegt.
  • claenen
    claenen
    Zoals VDW hierboven vermeldt verdien je 2 ipv 1.5 mijlen als je SN vluchten boekt.
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!