Zijn er OTA's waarbij je, al dan niet tegen betaling van een fee, een vlucht voor bijv. 24 of 48u kunt blokkeren? Rechtstreeks kan het in ieder geval bij AA, UA en AC, maar ik heb nog geen OTA's gevonden die dit aanbieden
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
KLM kan ook rechtstreeks. (en AirFrance dus ook)
Orbitz laat toe om tot 24u na aankoop te annuleren als ik me niet vergis?
BA is ook zo
gaat om een LH vlucht, maar via LH boeken is duurder dan bijv. edreams
Zoals Jelle zegt, Orbitz is de meest courante OTA om dit te doen
Ik heb het bij veel OTA's dat al gezien (vaak als optie van 1-5€). Zelfs edreams adverteert er niet mee, maar binnen de 48u kun je ook gratis vlucht opzeggen (spreek ik uit ervaring - weet wel exacte voorwaarden niet).
Wel opletten: als je zoiets erbij neemt, is bij veel OTA's niet erg handig voor error fares, omdat ze je boeking gewoon nog niet ticketen, maar enkel reserveren.
In Amerika is het verplicht denk ik
werkt dus zeker voor Delta, AA etc...
ik dacht dat het met Jet Airways ook kon
Ik had gewoon gebeld (na 36u zelfs omdat ik het dan pas door had dat ik verkeerde datum had), en ze hebben het gewoon gratis geannuleerd en geld teruggestort. Ze konden niet meer herboeken, maar wel gewoon refunden. Geluk gehad gewoon? Het was trouwens een Czech Airlines vlucht, met Ryanair od zou het niet waar zijn.
Het was CONFIRMED, maar niet per se ticketed, ik denk dat edreams dat standaard pas na 48u doet. Maar jij als passagier weet dat meestal niet dat ze er zo lang mee wachten.