vlucht tijdelijk blokkeren met OTA

doddel
doddel

Zijn er OTA's waarbij je, al dan niet tegen betaling van een fee, een vlucht voor bijv. 24 of 48u kunt blokkeren? Rechtstreeks kan het in ieder geval bij AA, UA en AC, maar ik heb nog geen OTA's gevonden die dit aanbieden

Berichten

  • Chris
    Chris

    KLM kan ook rechtstreeks. (en AirFrance dus ook)

  • Jelle
    Jelle

    Orbitz laat toe om tot 24u na aankoop te annuleren als ik me niet vergis?

  • mgo72
    mgo72

    BA is ook zo

  • doddel
    doddel

    gaat om een LH vlucht, maar via LH boeken is duurder dan bijv. edreams

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Zoals Jelle zegt, Orbitz is de meest courante OTA om dit te doen

  • Dima
    Dima

    Ik heb het bij veel OTA's dat al gezien (vaak als optie van 1-5€). Zelfs edreams adverteert er niet mee, maar binnen de 48u kun je ook gratis vlucht opzeggen (spreek ik uit ervaring - weet wel exacte voorwaarden niet).
    Wel opletten: als je zoiets erbij neemt, is bij veel OTA's niet erg handig voor error fares, omdat ze je boeking gewoon nog niet ticketen, maar enkel reserveren.

  • Antoine
    Antoine

    In Amerika is het verplicht denk ik
    werkt dus zeker voor Delta, AA etc...
    ik dacht dat het met Jet Airways ook kon

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    No way dat je bij eDreams als standaard enige grace periode hebt waarin je kan annuleren.
  • Dima
    Dima

    @disillusionedTM said:
    No way dat je bij eDreams als standaard enige grace periode hebt waarin je kan annuleren.

    Ik had gewoon gebeld (na 36u zelfs omdat ik het dan pas door had dat ik verkeerde datum had), en ze hebben het gewoon gratis geannuleerd en geld teruggestort. Ze konden niet meer herboeken, maar wel gewoon refunden. Geluk gehad gewoon? Het was trouwens een Czech Airlines vlucht, met Ryanair od zou het niet waar zijn.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Was je ticket al geissued? Wrs niet, en was eDreams al niet van plan het ooit effectief te boeken.
  • Dima
    Dima

    @disillusionedTM said:
    Was je ticket al geissued? Wrs niet, en was eDreams al niet van plan het ooit effectief te boeken.

    Het was CONFIRMED, maar niet per se ticketed, ik denk dat edreams dat standaard pas na 48u doet. Maar jij als passagier weet dat meestal niet dat ze er zo lang mee wachten.

  • daruda
    daruda
    Opodo heeft bij mij altijd binnen 24h geticket
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!