Situatie aanklagen of verloren moeite?

JanVanAssche
JanVanAssche

Vorige week met THY van Brussel naar Istanbul gevlogen (en daarna verder naar Tokyo, fantastisch, maar dit terzijde :) )
Zetelnummer 05C werd toegewezen door THY, al van bij de boeking in december. Ik heb er zelf niks aan gewijzigd.
Bij online check-in ook niks gewijzigd aan zetelnummer. Onder My Flights ook geen enkele indicatie dat er iets niet zou kloppen. Bevestiging via mail, SMS en ook bij check-in in Brussel zelfde zetelnummer 05C toegewezen. Idem aan de gate.

Toestel was een Airbus 321-200. Blijkbaar zijn ze bij THY bezig met een herinrichting van hun toestellen (of althans die reeks). Ik merkte dat zetel 05C de laatste zetel van de business rij was. Bevestiging gevraagd aan de steward. Hij zei dat dat inderdaad 05C was, dus ik blij. Ongeveer 20 min daar gezeten, stewardess kwam vragen om m'n jas weg te hangen, boarding compleet en dan kwam er iemand van de ground staff. Hij vroeg me om om te wisselen naar 07C dat ik niet op 05C mocht zitten, met het argument dat de vliegtuigen opnieuw 'geconfigureerd' werden en dat de zetelnummers niet meer klopten. Ik leg hem in mijn beste Frans uit (want hij sprak Engels noch Nederlands) dat ik mijn zetel niet zelf heb gekozen, maar dat 't telkens bevestigd werd door THY, tot 20 minuten geleden door de steward zelfs. Met bewijs van boardingkaart. Ik spreek wel een mondje Turks, maar niet genoeg om zo'n discussie aan te gaan.
Hij werd een beetje onvriendelijk en begon wat te dreigen ("Aha, dus u wilt zich niet verplaatsen?").
Ik ben uiteindelijk dan maar verhuisd naar 07C.

Kan ik hier iets tegen inbrengen of is dat verloren energie?
Personeel liet zich niet meer zien, de steward die eerst zo vriendelijk was, maakte zelfs geen oogcontact meer, best grappig/zielig eigenlijk. Op geen enkel moment een verontschuldiging gekregen voor een situatie waar ik zelf geen schuld aan heb.

Berichten

  • Antoine
    Antoine

    Lijkt me moeilijk te verdedigen.
    Maar misschien kun je het heel vriendelijk proberen omdat je "slecht" behandeld bent en dat dit in economy ook niet kan.

  • Jenss
    Jenss

    Waar bemoeit iemand van de ground staff zich dan mee? Het is dan toch aan het luchtvaartpersoneel of verder te bepalen wat er in het vliegtuig gebeurt.

  • JanVanAssche
    JanVanAssche

    Het was dus verloren moeite :)

    "As is the case in every other industry, unexpected issues may occur in the aviation industry, too and we apologize for the inconvenience that you experienced about your seat.

    Based on your request, we have investigated and it was determined that your online confirmed seat 05C was changed with 07C because of the type of the aircraft changed due to the operational reasons.

    According to the change of the aircraft, your first seat 05C which was at the economy cabin but at the new aircraft 05C is at the business cabin so, the personels on duty have changed your seat to the first available seat.

    In light of the foregoing, we are not able to provide a compensation about your operational seat change. Despite this we have forwarded your complaint about personel behavior to the related department to make our units pay attention on this subject.

    We would like to state that we strive to eliminate such undesirable unpleasant situations. Your feedback is of guidance to us toward improving our services in this regard. Sending to us your views both positive and negative after every one of your flights would, without a doubt, lead us toward providing better service.

    We would like to welcome you again as our guest on your future travels.

    Thank you for choosing Turkish Airlines."

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!