Uber Brussel

Chrismeister
Chrismeister

Ik was deze week enkele dagen in Brussel, en toen ik de Uber App opende zag ik meerdere Uberwagens op de kaart rijden (5 tal). Is dat rijverbod nu opgeheven of zijn dat testritten voor die Uber taxidienst (Uber X?). Ik heb er geen besteld aangezien ik er geen nodig had, maar heeft iemand hetzelfde opgemerkt?

Tagged:

Berichten

  • RubenH
    RubenH

    En ik heb net een mail ontvangen van Uber Brussels voor levering van een valentijnsontbijt..

  • Jelle
    Jelle

    Uber X mocht nog dacht ik, het was die andere versie die niet meer mocht.

  • Jeroen
    Jeroen

    En ook al mag het niet, die betalen gewoon hun boete en rijden verder heb ik de indruk.

  • Jelle
    Jelle

    Hm zeker @Jeroen ? Je kan enkel nog maar de x die legaal is bestellen in Brussel, een andere mogelijkheid heb je niet.

  • Jeroen
    Jeroen

    Nee :) Maar was die X ook niet verboden? Waren toch al auto's in beslag genomen?

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Wat ik me herinner was dat tijdelijk de app niet bruikbaar was in Brussel, en ik een melding kreeg. Maar ik heb nooit waargenomen wanneer deze blokkering werd opgeheven. Men had direct UberX aangekondigd (of blijven bestaan) , maar die was niet direct beschikbaar.

  • Jelle
    Jelle
    edited februari 2016

    UberX is legaal, Uberpop niet.

    UberPop: normale consumenten kunnen zichzelf registreren als chauffeur, deze mensen hebben geen licentie, maar worden wel gecontroleerd (leeftijd, rijbewijs, rijgeschiedenis) en beoordeeld via de app

    UberX: chauffeurs met licentie.

    if i'm not mistaken

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Ik ben niet volledig op de hoogte van taxiwetgeving, maar normaal is een taximeter ook vereist om 100% legaal te zijn. In NL bv is dat blijkbaar nog het enige 'illegale', maar Uber rijdt daar gewoon rond.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!