Grootste alliantie?

Chrismeister
Chrismeister
edited februari 2016 in Algemene discussies
Tagged:

Ik dacht onlangs een artikeltitel gelezen te hebben dat Skyteam de nieuwe grootste alliantie was geworden, maar ik kan daar nergens iets van terugvinden? Dus ik vroeg me af of jullie daar iets van gelezen hebben en of er iemand daarover een referentie heeft? Ik ben hier nu reeds een half uur aan het zoeken maar ik vind niks daarover. (Dus mogelijks heb ik iets verkeerd gelezen )

Tagged:

Berichten

  • Jelle
    Jelle

    Ze zijn over OneWorld gesprongen, *A nog steeds grootste.

  • Jenss
    Jenss
    edited februari 2016

    Ik weet niet in hoeverre de tabel actueel is maar hier staat een mooi overzicht: https://en.wikipedia.org/wiki/Airline_alliance

    Skyteam heeft in ieder geval de meeste vliegtuigen, de meeste personeelsleden en de hoogste omzet!

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Ok thx,

    Als ik op 'skyteam largest alliance' zoek dan zal ik dus niks vinden :S

  • Jelle
    Jelle
    edited februari 2016

    Ja idd hangt er van af wat je bedoelt met de grootste natuurlijk. Ik had overlaatst gelezen dat ze qua passagiers over oneworld waren gesprongen maar nog steeds onder *A

    Mss beetje raar nee? Qua kwaliteit lijkt oneworld me beter al zijn die prijzen van Skyteam vaak wel aantrekkelijker natuurlijk.

  • Chris
    Chris

    Skyteam is voor mij de grootste als is het omdat KLM erbij zit :-)

  • Dima
    Dima
    edited februari 2016

    Skyteam is heel groot gewoonweg omdat daar de 4 zo goed als grootste airlines in zitten: Delta, China Southern, AirFrance & KLM. Dit is als je aantal passagiers van alle members bijeentelt.
    *A vind ik de laatste tijd minder en wordt echt lelijk gedomineerd door LH groep. Is ook een alliantie waar het qua interne politiek niet zo goed aan toe gaat daardoor.
    OneWorld is een alliantie die steeds meer en meer opkomt, zeker qua kwaliteit.

  • fbruno
    fbruno
    edited februari 2016

    Vind Skyteam qua kwaliteit wel de slechtste, als je kijkt wat ze allemaal uit China binnenhalen...

    Star Alliance is eigenlijk te groot, waardoor je wat interne concurrentie krijgt. LH Group en TK zijn bijvoorbeeld niet de beste vriendjes, en ook CM en AV zijn eigelijk rechtstreekse concurrenten.

    Oneworld vind ik de best georganiseerde alliantie, overal in de wereld evenwichtig vertegenwoordigd.
    Alleen in Mainland China missen ze eigenlijk een maatschappij.

  • Chris
    Chris

    @fbruno de Chinese airlines zijn nu nog wat minder; maar die zijn ook aan een inhaalslag bezig. Die producten worden meer en meer mooier.

    Hun binnenlandse vluchten: ja dat is niks.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!