Virussen en andere besmettingen, een reëel gevaar?

Berichten

  • Katrien
    Katrien

    @Gigi2m02 gelukkig heb je uw smiley geplaatst .

    Off topic: Ik ben steeds verbaasd hoe er telkens weer massahysterie ontstaat (of toch de media die angst inpraat) en daardoor bepaalde bestemmingen dan plots door jan-met-de-pet als heel gevaarlijk worden beschouwd. Ik wil het Zika virus niet minimaliseren, maar de dingen even in perspectief plaatsen.

    Ik hoor de media niet over Malaria muggen en ziekte, en die eist zoveel meer slachtoffers (>500.000 doden/jaar). Maar nu plots wel de mens i d straat die schrik heeft om nr Z-Amerika , Caraiben, .... te gaan.

    Misschien moeten ze dan ook iets zeggen over de Vinchucas met hun ziekte van Chagas, ... (ik heb jaren geleden, een tijdje in noord-Chili gewerkt, en moest daar dus attent voor zijn).

    En nog zoveel andere bug-related ziektes.

    Smeer je in, kijk wat uit, vaccineer waar mogelijk, maar laat de bugs u niet tegenhouden om te reizen en verkennen.

    (kan gedelete worden, maar wou dit gewoon even kwijt).

  • Chris
    Chris

    @Katrien fully agree!

    @michelvst mss in een apart topic over "Ziektes op reis & inentingen" ?

  • Emmy
    Emmy

    Mexico tijdens de Mexicaanse griep was anders ook zalig....rete goedkoop en weinig volk.

  • Koja78
    Koja78

    Ik zat altijd meer in met dengue... oh en met slangen..

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!