Hotel issues

Emmy
Emmy

Misschien kunnen eens een topic starten over algemene hotel issues (kan mss ook voor transport issues)?

Soms beleef je iets waarvan je denkt 'hier kunnen we maar uit leren voor de volgende keer' :blush:

Maar hoe pak je (first world) problemen met je verblijf goed aan?

Ik ga niet vaak 'klagen' in het hotel en meestal heeft mijn geklaag meer met mezelf te maken dan effectief met het hotel. Vaak gaat het over de punten of de benefits die er niet zijn en dan zie je vaak dat het hotel personeel niet echt volledig mee is met de zaak. :tongue: omdat het voor hen over bijzaken gaat.

Wat wij wel steeds doen als we iets vragen is zeer beleefd blijven. Ik snap ook wel dat het voor hen over 'fait divers' gaat dus een beetje fatsoen is steeds op zijn plaats. (ik ben trouwens een echt beschaamd watje dus ik moet echt alle moed verzamelen om iets aan te kaarten).

We hebben zoiets meegemaakt in Berlijn en ik wou even aftoetsen wat jullie zouden gedaan hebben. :blush:

Ik had in IC Berlijn 2 aaneensluitende reservaties
2 nachten club room betaald gevolgd door 2 AMB voucher nachten (1 betaald).

Nu heb ik de laatste tijd erg veel reizen door elkaar gepland en geboekt en ik had voor de AMB voucher de fout gemaakt van de junior suite te boeken en er vanuit te gaan dat club inbegrepen was (NOT!).
Bleek dat de junior suite niet op voorhand te boeken is met club (enkel met upsell tijdens je verblijf).

Zoals het hoort hadden we ook netjes een upgrade naar de senior suite gekregen maar dus ook zonder club. Tijdens de kamer switch (van club naar suite) zei de deskbediende dat we naar de andere vleugel mochten (lees: de niet club lounge vleugel). Er ging bij mij direct een belletje rinkelen dat daar dan wsl geen lounge bijzat. Dat klopte, verkeerd geboekt dus.
Is dan ook volledig mijn schuld. :bawling:
The club in IC Berlijn was best zalig en ik ging ervan uit dat we de volledige 4 nachten club gingen hebben. Dan maar uitgelegd dat ik verkeerd geboekt had en dat ik ook voor het weekend club acces wou.

Voorstel van de deskbediende:

  • senior suite houden zonder club
  • senior suite houden en club bijbetalen (op die extra bijkost van 140€ hadden wij totaal niet gerekend voor dat weekend dus dat was geen optie)
  • in de huidige kamer blijven : club room op de club floor met club access

Bij het laatste voorstel zei ze 'je mag in de kamer blijven en hoeft helemaal niets bij te betalen'

Ondertussen stonden de club rooms voor dat weekend op de AMB voucher site aan 186€
De junior suite van onze originele boeking van 228€.
Zij zei dus dat we niet hoefden bij te betalen terwijl wij alleen maar vonden dat we in dat geval 40€ teveel betaalden.

Het was nog maar net na de middag dus ik zei dat ik de boeking wou cancellen en de 186€ kamer opnieuw boeken.
Zij zei dat dat niet mocht (i.e. cancellen met de AMB voucher) !!!????

Na al haar moeite om een oplossing te zoeken hebben we dan maar beschamend gezegd dat we gewoon onze oorspronkelijke upgrade naar de senior suite zouden nemen en geen club bijbetalen. Wie weigert nu ook een senior suite? :blush: (ik durf dat op mijn werk niet te vertellen hoor) :blush:

Uiteindelijk gewoon nog een dag in Berlijn zelf gegeten en ervan genoten. Zal ongeveer ook op 140€ gekomen zijn maar we hadden dan wel de extra beleving ipv opnieuw dezelfde lounge hapjes.

Wat zouden jullie gedaan hebben? De 'blijf in je kamer optie' was toch geen goede deal? Of vergis ik mij? Ik vind dat we beter gewoon herboekt hadden, maar ik durfde niet tegenspreken dat ik dat wel mocht.

PS: Geheel ter zijde nog even vermelden dat in IC Berlijn de club room echt 1000x beter was dan de senior suite.
Tis een zalig hotel en de club room (free mini bar, grote bad en vloerverwarming in badkamer!!!) is de beste optie. Geen reden om meer te betalen voor één van de suites IMHO. De sensior suite werd getest en te licht bevonden. :smiley:

Dit is de enige plaats waar ik dit durf uit te schrijven :tongue: omdat ik denk dat jullie gelijkaardig denken. Dus schiet mij niet af omdat ik mij mss als een jerk gedragen heb :tongue: (trouwens zelfde vrouw bij uitchecken...ze vroeg of de senior suite goed was, vriendelijk van ja gezegd...hoewel het bad zelfs geen kraan had) :tired_face:

Berichten

  • kristof
    kristof
    Ik ken de IC Berlijn niet maar om enkel op het laatste te antwoorden; als ze je bij check out vragen hoe het was moet je gewoon eerlijk zijn en als die senior suite minder was dan de club room dan moet je dat gewoon melden! Niks mis mee, en op die manier kunnen ze zich eveneens verbeteren. Feedback is altijd positief, zoals als hij negatief is
  • Christophe
    Christophe

    Die first class problemen zijn nu net de extra's die onze hobby interessant maken :-)
    Ik gebruik de 'klaag' truc de laatste tijd via sociale media, dat levert vrij snel resultaat op. Tenzij de kamer echt niet voldoet dan ga ik dat (beleefd) aan de receptie melden.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!