Star Alliance gold via Aegean

oldgrumpy
oldgrumpy

Hallo,

heb enkele vraagjes.
Ik weet dat je 1 persoon mag meenemen in de lounge als je *G bent.
Wat met kinderen ?
Als je als familie reist, (2 volwassenen, 2 kinderen) moet je dan alle 2 *G hebben om je 2 kinderen toegang tot de lounge te laten krijgen?

Tweede vragen, ik heb gelezen dat je ook een family account kan aanmaken(wel blijkbaar pas vanaf silver status)
Als je dat doet, tellen de miles verzameld door de familie dan mee voor het behalen van de Gold status op dat 1 account ?
Want dat zou het makkelijker maken voor de hoofdpersoon om *G te worden of zie ik dit verkeerd ?

Berichten

  • wimbor
    wimbor

    1) Lounge-toegang: volgens de letterlijke regels zou je inderdaad allebei Gold moeten zijn om de beide kinderen mee te nemen. In de praktijk laten de meeste lounges 1 'jong' kind in de lounge toe, naast de kaarthouder en gewone volwassen gast. Neem je 1 kind van 8 jaar mee, dan lukt dat misschien. Ik kan me voorstellen dat als je met twee kinderen van 2 en 3 jaar reis, je misschien ook nog binnenraakt. Zijn ze daarentegen 12 en 16, dan zal het wellicht niet lukken.

    2) Je verzamelt enkel awardmijlen in de family account. Die account staat ook boven de eigen persoonlijke accounts waarin je statusmijlen verdient. Je wordt dus niet sneller Gold met een family account.

  • wimbor
    wimbor

    Je kan op dit moment vluchten boeken met SAS tussen Stavanger (SVG) en Houston (IAH) in Business Class aan een kleine 600 EUR. Dat levert 19378 mijlen op. SVG kan je bereiken vanuit BRU via CPH wat je in eco ook nog eens een 2400 mijlen oplevert (minstens 600 per segment). Kan een manier zijn om snel te kwalificeren met A3 als je er 1000 EUR voor over hebt.

  • flrvt
    flrvt

    Als je nog statusmijlen tekort hebt voor verlenging of upgrade van je status bij Aegean, kan je sinds kort ook tier mijlen aankopen.

    Dit kan in schijven van 500 die elk 25 euro kosten. Gold members kunnen maximaal 2.000 tier mijlen aankopen.

    Meer info als je inlogt op je M&B account.

  • Darrow
    Darrow
    edited augustus 2016

    Iemand een idee of je mijlen verdient wanneer je je economy ticket upgrade naar business met de silver upgrade vouchers? Heb geboekt in K klasse (100%) maar na de upgrade is dit gewijzigd naar I, 0%.. Zal ik nu 100% verdienen of 0%? :/

  • wimbor
    wimbor

    Aegean boekt awards en upgrades in dezelfde klasse. Die verdient inderdaad 0% in hun systemen.

    Maar je hebt bij een upgrade voucher wel recht op de mijlen van de oorspronkelijke boekingsklasse. Jammer genoeg kunnen hun systemen dat niet aan en moet je bellen om de mijlen te laten juist zetten.

    Bel naar hun Belgisch nummer en je wordt doorverbonden en ze zetten dat snel en vriendelijk weer recht. Jammer alleen dat het niet automatisch gaat. :)

  • claenen
    claenen

    Wat is nu het voordele om via A3 *A Gold te worden tov van bv TK?
    Reden van vraag is dat ik binnenkort *A bij TK af ben en iets zoek om te herkwalificeren.

    Specifiek even mijn situatie toelichten:

    • vlieg veel LH groep waar ik TK nooit kan gebruiken omdat ik geen mijlen verdien. Dus geen fast lane.
    • Extra bagage is leuk maar op cheap tickets binnne LH niet bruikbaar (is LH regel, dus geen enkel *A programma helpt daar).
    • Lounge is leuk dus incentive om Gold te zijn/blijven
    • Mijlen moeten bruikbaar zijn. TK heeft paar leuke redemptions. A3 ook? Dit is een van de belangrijkste redenen bij keuze programma. Veel mijlen verdienen tegen lage kost
    • TK = 2j status en TK flights niet nodig.
    • A3 upgrades zijn leuk maar enkel op A3 bruikbaar niet? C vliegen doe ik liefst in interessante longhaul config, daarbuiten is het een leuke perk maar ben ik niet zo veeleisend.

    Deze discussie mag gerust verder gaan dan mijn situatie. Lijkt me wel interessant om te vergelijken.

  • flrvt
    flrvt
    edited september 2016
    • als ge geen moeite wilt doen om FQTV nummer te switchen en per sé die 125 ofzo mijlen wilt cashen, dan moet ge inderdaad niet zagen dat ge ni in de lounge moogt of fast lane moogt gebruiken
    • klopt wat je daar zegt
    • lounge is inderdaad leuk en haal je eruit als je véél vliegt
    • A3 heeft zeker ook deftige redemption mogelijkheden maar is an sich geen reden om voor A3 te kiezen
    • 2 jaar status bij TK maar ook meer vliegen om het te halen. Dus kwalificeren voor A3 doe je gewoon op een rustig tempo en kan ook zonder pure mileage runs te doen (op A3 vliegen is echt geen steniging hoor)
    • A3 upgrade vouchers zijn vooral interessant om het herkwalificeren aangenamer te maken, ze hebben een excellente intra-europe C
  • claenen
    claenen

    Geen moeite doen om FQTV te veranderen is in mijn ogen iets of wat normaal. Minstens 10 RT trips per jaar elke keer die veranderen is ni echt convenient he. Lounge acces is geen probleem. En de mijlen spaar ik bij M&M. Die cheap fares verdienen zo goed als nergens nuttige mijlen...

    Qua redemptions, wat zijn de leuke? En wat qua taksen?

    Meer vliegen klopt, maar wel 2j Gold. En herkwalificeren is maar 25k indien in eerste jaar of 37,5k op 2j. A3 lijkt me zeker niet slecht maar je moet wel steeds trip naar/via GR doen, kan voor sommigen na paar x vervelend worden.

    Zijn er eigenlijk andere *A programma's die nuttig zijn? Iemand ervaring met SAS?

  • Chris
    Chris

    Ik lees even mee maar ik denk dat ik bij A3 blijf ivm family account (nog geen mijlen maar ben wel aan kijken naar *A vluchten). Ik wordt bij Oneworld

    Je zou FB kunnen overwegen. Als je die trein tickets neemt uit Belgie naar AMS dan via CDG naar elders in Europa heb je telkens 6 legs; en dus na 10 vluchten al platinum. Na 10 jaar for life ;-)

  • Tim
    Tim

    Voor mij heeft status bij eender welke alliantie geen meerwaarde meer. In het verleden richtte ik mijn reizen ook in op de deals die me zo veel mogelijk mijlen konden opleveren richting status (1 deal naar Hawaii heeft me uiteindelijk 3 jaar Star Alliance gold opgeleverd), maar daar ben ik vanaf gestapt. Ik kies liever zelf een locatie uit waar ik heel graag naartoe wil gaan in plaats van beperkt te zijn tot de SAS-deals (vooral omdat ik geen US-fan ben). Door die deals te boeken zou ik geld uitgeven dat ik anders nooit had uitgegeven om naar die bepaalde bestemming te gaan, om als return een paar keer lounge access te krijgen. Als ik dat uitreken, dan is het veel goedkoper om lounge access te kopen.

  • Chris
    Chris

    Vraagje, Aegean moet je 12000 mijlen voor silver en 2 aegean vluchten. Dat zijn gewoon legs neem ik aan? Klopt het dat ze per 12 maanden tellen niet per jaar?
    Dan bij gold staat "to upgrade from silver to gold you need 24000 + 4 vluchten of anders 48000" is dat boven op wat je nodig hebt voor silver ivm het woord "upgrade".

    Ik wilde eens zien of ik daar gold kan worden omdat ik wat Singapore Air vluchten heb waar ik toch snel 15k mijlen voor krijg. gold behouden is daarna wat makkelijker.

  • Katrien
    Katrien

    Dag Chris,
    ja, 2 legs.

    ivm gold: d.i. bovenop silver. Dus eens silver, nog 24000 + vluchten, of 48K

    en ja, het is niet per jaar maar per 12 maanden.

  • Chris
    Chris

    @Katrien said:
    ivm gold: d.i. bovenop silver. Dus eens silver, nog 24000 + vluchten, of 48K
    en ja, het is niet per jaar maar per 12 maanden.

    ah ok; maar goed eens ik silver heb heb ik dus 12 maanden om te upgraden. lets see!

  • wimbor
    wimbor

    @Chris said:
    ah ok; maar goed eens ik silver heb heb ik dus 12 maanden om te upgraden. lets see!

    Wel opletten want A3 werkt met een sliding window!

    Stel dat je vluchten 20.000 miles vliegt tot en met 01/09/2016, maar nog geen A3 segmenten, dus 8000 miles 'over'. Dan ben je dus niet Silver. Stel je doet 1 maand later op 1/10/2016 twee vluchten op A3, dan wordt je wel Silver, Als je wil dat de 8.000 overschot meetelt voor Gold moet je binnen 11 maanden Gold halen, niet 12! A3 kijkt immers naar het sliding window. Je kan natuurlijk wel 24.000 andere miles en 4 A3-segmenten vliegen over die 12 maanden.

    Nog info: https://www.jumpseat.be/star-alliance-gold-met-aegean/

  • Chris
    Chris

    Ok dank je @wimbor ik vlieg pas in Maart het 2de deel op Singapore airlines. Dan zou ik silver zijn met 2 seg A3 erbij.

    klopt het dus dat je de "upgrade" naar gold dan via alleen mijlen kan doen ook?

    bv silver mijlen + A3
    gold alleen de extra mijlen?

    dus bv 14000 mijlen + 2 Legs, dan heb ik reeds 2000 mijlen voor gold correct?
    die 2000 nemen ze wel de "nieuwste mijlen"? ik heb bv nu dus 6500 mijlen en dan in maart weer zo iets. dus vanaf maart heb ik 11 maand.

    sorry voor de vele vragen; het is nogal een gekke manier die "upgrade". Bij FB veel makkelijker, platinum is gewoon reeds incl de mijlen voor silver/gold.

  • wimbor
    wimbor

    Ja die laatste mijlen zouden dan moeten meetellen. Het rare is dat bij een requalify de teller op 0 gezet wordt op de vervaldag van je status. Dus dan kan je geen overschot overdragen. Of ik moest mij vergissen.. Ik ga het op 24 november nog eens in het oog houden.

  • doddel
    doddel

    Klopt, je neemt de overschot niet mee

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!