Compacte 4K video camera met zoom

Chris
Chris

Heeft iemand een tip voor een goede, betaalbare, compacte camera die 4K kan opnemen?
Ik heb een GoPro natuurlijk die 4K opneemt maar dat is ultra wide angle.

Daarnaast zoek ik iets wat dus "normaal" opneemt. Mijn dsrl neemt wel op in HD echter de autofocus van een dsrl in video modus laat te wensen over (logisch).

Tips welkom, graat uit eerste hand... google'n op reviews kan ik ook wel ;-)

Tagged:

Berichten

  • Darrow
    Darrow
    Zoals in het 'Reiscamera' topic veelvuldig aangegeven is, de RX100M4 van Sony kan ook 4k filmen en zelfs 1000fps!
  • Chris
    Chris

    @Darrow Ok; ik ga even lezen.
    het mag wel iets minder compact eventueel. Gaat om goede kwaliteit en een goede optische zoom.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Let wel op want heb gelezen dat die sony na x aantal minuten in 4K opnemen, heel warm wordt.
    Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou dit toch checken voor aankoop

  • Dima
    Dima

    BTW: waarvoor wil je 4K opnemen? 4K op een "compactcamera" of een gopro zal een miljoen keer slechtere beeldkwaliteit hebben tov FullHD op een DSLR... (desnoods upscaled naar 4K)

  • claenen
    claenen

    @Darrow said:
    Zoals in het 'Reiscamera' topic veelvuldig aangegeven is, de RX100M4 van Sony kan ook 4k filmen en zelfs 1000fps!

    Wel max 5min. Wat op zich genoeg kan zijn, afhankelijk wat je ermee wil bereiken uiteraard.

  • Chris
    Chris

    @Dima en andere.

    wat ik wil is 4K opnemen, en dus niet op een compact camera.... iets wat goed is en wat ik later kan gebruiken. Ik wil het monteren naar filmpjes van 3-5 minuten over iets. Dat zal eerst vast in HD worden geëxporteerd maar wil beeld hebben in 4K.
    ik kom niet over elk jaar.... en wil dan een bestand opbouwen in 4K.

    5 minuten film ik nooit achter elkaar. zijn vaak toch stukjes he.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!