Iran Air gaat voor 127 Airbussen, koopt acht A380’s

SvenLuckermans
SvenLuckermans

Mogelijk koopt Iran Air dus enkele A380's!

Als/wanneer dit gebeurt ga ik nog eens naar Iran, iemand weekendje Tehran? :)

bron:Flightlevel (ook Reuters enz hebben het er over)

«1

Berichten

  • claenen
    claenen
    I'm in. Ken daar iemand die ik wel eens wil bezoeken. En de lokale fauna en flora mag er ook zijn ;) Al denk ik wel dat het lang zal duren eer die a380's er zullen zijn...
  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    @claenen said:
    I'm in. Ken daar iemand die ik wel eens wil bezoeken. En de lokale fauna en flora mag er ook zijn ;) Al denk ik wel dat het lang zal duren eer die a380's er zullen zijn...

    Niet noodzakelijk, Skymark had nog een bestelling staan die ze niet hebben opgehaald... :D

  • Christophe
    Christophe

    Dat land spreekt me ook wel aan, iemand hier al ervaring mee?

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    in 2014 geweest, 10 dagen met rugzak van Tehran naar Isfahan naar Shiraz. Top bestemming

  • Jeroen
    Jeroen

    Denk er dan wel aan dat het wat moeilijker wordt om de VS binnen te geraken he :)

  • claenen
    claenen
    @jeroen je moet visum hebben, maar voor Belgen zal dat niet zo moeilijk worden denk ik.
  • Jenss
    Jenss

    Lijkt mij een topbestemming!

    Je moet er ook op letten dat je niet daarvoor met hetzelfde paspoort in Israël bent geweest :/

  • RSA12
    RSA12
    Dat over de VS had ik onlangs ook gelezen, maar in hoeverre zullen wij als Belgen/Nederlanders daar echt last van hebben? Iemand ervaring?
  • claenen
    claenen
    @SvenLuckermans test dat wel eens voor ons, niet Sven? ;)
  • RSA12
    RSA12
    @Jenss , Israël stempelt niet (meer) in je paspoort. Je krijgt een los entry bewijs.
    Of is je historie uit je paspoort chip uit te lezen?

    Als Sven het test, wil ik nadien best mee naar Iran :smile:
  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans
    Ben in 2014 in Iran geweest, nadien nog paar keer naar US (was wel met nieuw paspoort wegens geen pagina's meer)

    Ben in september 2015 in Israel en Palestina geweest, geen stempels in paspoort. Wel een hele vragenronde bij verlaten van het land waarom ik zo vaak naar UAE Maleisië Indonesië ga

    Omdat ik in laatste 5j in Iran ben geweest, zou ik niet meer in aanmerking komen voor visa waiver program (esta) maar mijn esta is nog in orde (heb nog gecheckt, na recente mededelingen in pers).

    Maar ik wil gerust nog eens terug
  • JanVanAssche
    JanVanAssche

    Yep, 2x geweest, telkens 5 weken, ongeveer het hele land gezien. Dikke aanrader!
    Eerste maal alles met openbaar vervoer, 2e maal met eigen auto vanuit België :smile:

    @Christophe said:
    Dat land spreekt me ook wel aan, iemand hier al ervaring mee?

  • Koja78
    Koja78

    Het was altijd mijn plan eens te gaan om met de oude bakken te vliegen.... but time is ticking away

  • Katrien
    Katrien

    @SvenLuckermans said:

    Ben in september 2015 in Israel en Palestina geweest, geen stempels in paspoort. Wel een hele vragenronde bij verlaten van het land waarom ik zo vaak naar UAE Maleisië Indonesië ga

    Hopelijk heb ik dan binnenkort in Israel niet te veel gedoe. Ben al blij dat ze geen stempels meer zetten in paspoort. Nu afwachten wat de vragenronde zal worden. @SvenLuckermans Nog speciale Israel-entry zaken gehad?

  • Chris
    Chris
    edited april 2016

    @Jeroen said:
    Denk er dan wel aan dat het wat moeilijker wordt om de VS binnen te geraken he :)

    Twee paspoorten :-) (wel beide nederlands). Even planning ivm stempels erin. OF de VS moet het computer systeem van Iran kunnen kijken dat ik er ben geweest :-)

    kan je in Belgie ook twee paspoorten hebben? (twee Belgische dan)

    BTW: i'm in :-) dat land staat zo ongeveer in mijn top 1.....

  • Dima
    Dima

    @Chris said:
    kan je in Belgie ook twee paspoorten hebben? (twee Belgische dan)

    Enkel in bijzondere gevallen:

    • Je hebt een visum nodig voor een bepaald land, en je geeft je reispas daar af voor minstens 5 dagen, maar intussen heb je nog andere reizen waarbij je reispas nodig hebt. Je hebt hier wel een attest voor nodig.
    • In het geval dat je een land binnen wilt, waar geen stempels van een bepaald land in je huidig reispas mogen staan. Dan kun je ook een 2de reispas krijgen.

    Volgens de regels, zou het zelfs met een werkgeversattest aangevraagd moeten worden.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Mensen die niet kunnen wachten tot de A380's en graag low cost vliegen:
    Pegasus vliegt (laatste tijd?) voor €78 per leg naar Teheran..

  • Chris
    Chris

    @Dima said:

    @Chris said:
    kan je in Belgie ook twee paspoorten hebben? (twee Belgische dan)

    Enkel in bijzondere gevallen:

    • Je hebt een visum nodig voor een bepaald land, en je geeft je reispas daar af voor minstens 5 dagen, maar intussen heb je nog andere reizen waarbij je reispas nodig hebt. Je hebt hier wel een attest voor nodig.
    • In het geval dat je een land binnen wilt, waar geen stempels van een bepaald land in je huidig reispas mogen staan. Dan kun je ook een 2de reispas krijgen.

    Volgens de regels, zou het zelfs met een werkgeversattest aangevraagd moeten worden.

    Exact. Dat moet in Nederland officieel ook maar dat is zo geschreven (van werkgever, dat heb ik dus gedaan). Vorige keer vroegen ze niet eens. Wel is hier bij ons een 2de paspoort maar 2 jaar geldig.

  • kristof
    kristof
    edited april 2016

    Of je moet zorgen dat je 2e paspoort er eentje is die speciaal door je werkgever is uitgegeven ;-)
    De UN medewerkers hebben bijvoorbeeld een apart paspoort dus zouden in principe het land binnen en buiten kunnen met hun werk paspoort en het andere behouden voor hun andere reizen.
    Ikzelf heb ook 2 paspoorten, een gewoon en een diplomaten paspoort. Op zich leuk om af en toe priority lane te kunnen gebruiken maar eigenlijk worden deze enkel gebruikt voor officiële missies.

  • Dima
    Dima

    Oh, cool, een diplomatieke paspoort. :)
    In Rusland bv. ben je zo door de paspoort controle, omdat daar nooit een rij is.

    Eigenlijk iets totaal onbekends voor mij, hoe dat hele systeem van diplomatie en missies werkt. Kun je dat gewoon als "burger" ook krijgen od?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!