Mogelijk koopt Iran Air dus enkele A380's!
Als/wanneer dit gebeurt ga ik nog eens naar Iran, iemand weekendje Tehran?
bron:Flightlevel (ook Reuters enz hebben het er over)
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Niet noodzakelijk, Skymark had nog een bestelling staan die ze niet hebben opgehaald...
Dat land spreekt me ook wel aan, iemand hier al ervaring mee?
in 2014 geweest, 10 dagen met rugzak van Tehran naar Isfahan naar Shiraz. Top bestemming
Denk er dan wel aan dat het wat moeilijker wordt om de VS binnen te geraken he
Lijkt mij een topbestemming!
Je moet er ook op letten dat je niet daarvoor met hetzelfde paspoort in Israël bent geweest
Of is je historie uit je paspoort chip uit te lezen?
Als Sven het test, wil ik nadien best mee naar Iran
Ben in september 2015 in Israel en Palestina geweest, geen stempels in paspoort. Wel een hele vragenronde bij verlaten van het land waarom ik zo vaak naar UAE Maleisië Indonesië ga
Omdat ik in laatste 5j in Iran ben geweest, zou ik niet meer in aanmerking komen voor visa waiver program (esta) maar mijn esta is nog in orde (heb nog gecheckt, na recente mededelingen in pers).
Maar ik wil gerust nog eens terug
Yep, 2x geweest, telkens 5 weken, ongeveer het hele land gezien. Dikke aanrader!
Eerste maal alles met openbaar vervoer, 2e maal met eigen auto vanuit België
Het was altijd mijn plan eens te gaan om met de oude bakken te vliegen.... but time is ticking away
Hopelijk heb ik dan binnenkort in Israel niet te veel gedoe. Ben al blij dat ze geen stempels meer zetten in paspoort. Nu afwachten wat de vragenronde zal worden. @SvenLuckermans Nog speciale Israel-entry zaken gehad?
Twee paspoorten :-) (wel beide nederlands). Even planning ivm stempels erin. OF de VS moet het computer systeem van Iran kunnen kijken dat ik er ben geweest :-)
kan je in Belgie ook twee paspoorten hebben? (twee Belgische dan)
BTW: i'm in :-) dat land staat zo ongeveer in mijn top 1.....
Enkel in bijzondere gevallen:
Volgens de regels, zou het zelfs met een werkgeversattest aangevraagd moeten worden.
Mensen die niet kunnen wachten tot de A380's en graag low cost vliegen:
Pegasus vliegt (laatste tijd?) voor €78 per leg naar Teheran..
Exact. Dat moet in Nederland officieel ook maar dat is zo geschreven (van werkgever, dat heb ik dus gedaan). Vorige keer vroegen ze niet eens. Wel is hier bij ons een 2de paspoort maar 2 jaar geldig.
Of je moet zorgen dat je 2e paspoort er eentje is die speciaal door je werkgever is uitgegeven ;-)
De UN medewerkers hebben bijvoorbeeld een apart paspoort dus zouden in principe het land binnen en buiten kunnen met hun werk paspoort en het andere behouden voor hun andere reizen.
Ikzelf heb ook 2 paspoorten, een gewoon en een diplomaten paspoort. Op zich leuk om af en toe priority lane te kunnen gebruiken maar eigenlijk worden deze enkel gebruikt voor officiële missies.
Oh, cool, een diplomatieke paspoort.
In Rusland bv. ben je zo door de paspoort controle, omdat daar nooit een rij is.
Eigenlijk iets totaal onbekends voor mij, hoe dat hele systeem van diplomatie en missies werkt. Kun je dat gewoon als "burger" ook krijgen od?