Montreal - Quebec

Darrow
Darrow

Ik ben eind april/begin mei 10 dagen in en rond Montreal. 10 dagen in Montreal verblijven wil ik natuurlijk niet en ik zou dus graag een auto huren om een kleine roadtrip te maken. Heeft er iemand suggesties, dingen die je kan/moet doen in en rond Montreal? Had zelf al het idee om naar de Niagara watervallen te rijden maar denk dat er betere dingen in de buurt zijn :)

Is ook de eerste keer Canada dus alle tips zijn welkom!

Berichten

  • Chris
    Chris

    Mocht je wel richting Niagara rijden, dan is daar in de regio ook de ijswijn. Echt top om te proberen.
    http://www.christravelblog.com/canada-tasting-the-best-ice-wine-around-niagara-on-the-lake/

  • wimbor
    wimbor

    Toronto passeer je dan toch, en zou ik zeker doen. Soort van mini-NYC. Ga ook naar het eiland van de kust en de CN-tower. De 1000 islands in de St.-Lawrence-river zijn misschien een beetje uit de weg, maar ook wel leuk. De grens tussen USA en Canada ligt in de rivier, met dus ook kleine eilandjes die soms een brug hebben tussen beide landen. De bossen van Ontario met zijn meren zijn ook leuk, o.a. Petroglyphs Provincial Park.

    Niagara-on-the-Lake is idd aanrader. Klein stadje met leuke sfeer. Met een beetje geluk kan je vanuit het park Toronto zien liggen (bij helder weer of zonsondergang).

    Niagara: stad zelf is lelijk. Bekijk ook niet enkele de watervallen, maar er zijn ook een paar rivierbochten en 'whirlpools' die wel de moeite zijn om eens bij te stoppen.

  • Chris
    Chris

    Klopt Niagara zelf is waardeloos... ga ook NIET in die toren eten! Ikzelf verbleef er wel in de crowne plaza; wel mooie view op de watervallen. De stad is meer een klein vegas. Je kan trouwens de grens zo passeren te voet om de Amerikaanse kant te zien; ga niet met de auto erover (langer wachten).

  • l_154
    l_154
    edited januari 2016

    Quebec is wel de moeite voor een dagje, voelt heel Europees aan. Als je van roadtrips en natuur houdt is de route langs het water naar Gaspésie wel mooi. Je kan in de buurt van Gaspé walvissen spotten. Heel rustig daar.

    Hoofdstad Ottawa is ook vlakbij. Daar zijn veel bezienswaardigheden. Ik bezocht er een museum over 'Canadian Indians'.

    Als je al in de VS geweest bent, zijn Montréal en Ottawa het soort steden waar je duidelijk het verschil voelt tussen Canada en de VS.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!