[Hotel Review] Hualuxe Haikou, China, Hainan - nieuwe brand van IHG

Chris
Chris

Ik denk dat vele hier toch wel een beetje fan zijn van IHG, dus bij deze mijn ervaring in hun nieuwe brand; Hualuxe.
Er zijn nu 3 hotels open, alle in 2015. De laatste is die in Haikou welke de deuren opende enkele dagen voor kerstmis. Ik was er enkele dagen later.

Waar moeten we de brand plaatsen, tussen CP en IC ? Ik weet het niet. Een CP in China kan soms zelfs beter zijn dan een IC elders. Ik denk dat Hualuxe wereldwijd vergeleken meer richting IC gaat met een Chinese touch.

Verlijf: 26-29 December 2015 (3 dagen na opening)
Status: Spire RA, ik verbleef op een speciale openings rate. Had club lounge, maar eigenlijk niet eens geweest, geen tijd. En ontbijt beneden was zo groot dat ik toch liever daarheen ging :-)
Hotel: Mooi gebouw. Locatie is ook goed 30-40 minuten rijden naar vliegveld. Downtown is maar 10 minuten. Grote lobby waar je op Chinese traditionele manier welkom wordt geheten. Men spreekt tip top Engels. Veel details uit de Chinese geschiedenis.
Kamers: echt top mooi, Chinese details (natuurlijk). Vergelijk het met een IC kamer maar dan met wat Chinese details. Badkamers zijn ook groot en mooi.
Resort: het is een resort, wel een urban resort. Mooi zwembad met tuinen en een "strand". Strand is gemaakt en je kan ook niet een duik nemen in de baai maar heeft wel mooi uitzicht over de stad.
Eten: Traditioneel Chinees, goede kwaliteit en prijs valt mee. Wel stuk hoger dan een restaurant wat niet bij een hotel zit. Ook wat innovatieve gerechten. Interessante combi's. Lobby lounge is best groot en de zithoekjes zijn redelijke privé. Ook is er een thee huis wat in elk Hualuxe zal zijn.

Ga je naar China? Overweeg dan zeker een Hualuxe over een CP of IC. Je voelt je meer in China dan :-)

wat meer fotos nog en meer achtergrond in het Engels:
http://www.christravelblog.com/china-hualuxe-haikou-hotel-resort-luxury-with-a-chinese-twist/

Berichten

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!