Airline Status beginner vraagjes

daruda
daruda

Heb gezocht op het forum, maar niet direct antwoorden gevonden.
Maar ik vroeg mij volgende zaken af, voornamelijk gerelateerd aan Brussels Airport :)

1) Als je een status hebt, zal dit op uw boarding pass komen te staan vermoed ik? (bvb *G bij star alliance Gold).
Komt dit er enkel op als je miles voor uw boarding pass koppelt aan kaart waar je deze status hebt?

Bijvoorbeeld: stel als je Miles & Smiles gold bent
Optie1: vlucht met Turkish Airllines & punten sparen met uw Miles & Smiles kaart, hier krijg je *G op boarding pass vermoed ik?
Optie2: vlucht met Brussels Airlines (gekozen air programma: loops) => geen vermelding van *G op boarding pass vermoed ik? Maar je hebt wel toegang tot alle Star Alliance lounges met de Miles & Smiles kaart en uw Brussels Airlines boarding pas? Of moet je dit apart melden aan check-in?

2) Fast Lane Brussels Airport & Priority Boarding
Als Star Alliance gold heb je hier recht op, is dit via boarding pass of via physical card?
Kan uw mede-reiziger hier ook van genieten zelfs als hij geen Star Alliance Gold is? (zowel fast lane als priority boarding)

3) Lounges @ Brussels aiport
Er zijn verscheidene lounges voor Star Alliance zie ik, wat zijn algemeen aangenemen de beste @ BRU?

  • Terminal A: The Loft?
  • Terminal B: Brussels airlines lounge?
    => Toegang enkel geldig indien vlucht met star alliance member?

De diamond lounges zijn niet voor Star Alliance?

Sorry voor de vele vragen :)

Berichten

  • lodderig
    lodderig
    edited januari 2016

    1) Staat expliciet vermeld in de voorwaarden van Loop dat je geen van de benefits van een ander programma kan gebruiken.

    2) Fast lane is via boarding pass
    Priority boarding: hangt ervan af. Op Brussels Airport staan er aan sommige gates poortjes; dan is het op basis van boarding pass.

    3) De SAS lounge op Brussels Airport is sinds eind december gesloten. Voor Star Alliance is er nu enkel "De Loft" (al heb je nog wel de Iberia lounge waar je ook met een TAP vlucht terecht kan). Toegang is inderdaad enkel met vlucht met Star Alliance de dag zelf. Ik vermoed dat ze daar wel weten dat je met Loops geen recht op toegang hebt...

  • claenen
    claenen
    @Lodderig eerste punt is niet helemaal correct. Je kan perfect vliegen op M&M (dus op boarding pass) en M&S gebruiken voor lounge access. Onlangs nog gedaan. Zie gewoon dat je je kaart bijhebt. Er staat in de *A voorwaarden dat lounge access altijd mogelijk is. Loops niet gebruikt, maar zou idem moeten zijn. Denk dag restricties gewoon van toepassing zijn op extra bagage en earnings.
  • daruda
    daruda

    Is er in terminal B geen lounge meer voor star alliance dan?

  • lodderig
    lodderig

    @claenen de vraag betrof Loop en met Loop is het niet toegelaten. M&S,M&M en M&B zijn allen van Star Alliance.

    "3.3. Andere bonusprogramma 's
    Indien een Deelnemer bonuspunten, bonusmijlen of andere eenheden in een ander bonusprogramma met een specifieke boeking of dienst verdient, heeft hij of zij geen recht Punten in het programma te verdienen. Bovendien kunnen bonuspunten, bonusmijlen of andere eenheden niet worden omgezet in Punten tenzij anders overeengekomen of gepubliceerd in de documentatie van het programma of de gebruikelijke communicatiekanalen van het programma, met inbegrip van de website. Hetzelfde geldt voor de omzetting van Punten naar bonuspunten, bonusmijlen of andere eenheden van een ander bonusprogramma.

    Indien Punten verdiend worden met een specifieke boeking, is het de Deelnemer niet toegestaan gebruik te maken van statusvoordelen van een ander bonusprogramma, bijvoorbeeld Miles & More."

    https://brusselsairlines.com/nl-be/misc/loop-algemene-voorwaarden.aspx

  • claenen
    claenen
    @lodderig denk nog steeds dat het hem zal lukken hoor ;) Tenzij ze inderdaad Loops buiten *A zien. Maar aangezien de vlucht met SN is, is het wel weer *A.
    Maar weer een reden om Loops niet te gebruiken vind ik persoonlijk.

    Het veiligste is M&S te gebruiken maar dan verdien je geen mijlen als je SN in lage boekingsklasse vliegt.
  • daruda
    daruda

    Wist ik niet van Loops gedeelte.
    Al mijn BA vluchten zijn via de b.gift.

    Dus best M&M nemen?

    Maar dus de vraag was, indien ik brussels airlines M&M vlieg. Komt de status van Turkish hier bij te staan? Vermoed van niet en physical card is dan bewijs voor lounge?

    Is er nu in terminal B geen Star Alliance lounge meer??

  • claenen
    claenen

    Wat je gebruikt hangt van jou af. Waar wil je de mijlen sparen? :)
    Maar de status van het programma dat je gebruikt bij checl-in staat op je boarding pass. Wil je lounge binnen, moet je inderdaad best je kaart bijhebben. Is me perfect gelukt in BRU en FRA.

    PS: Ik neem aan dat je Brussels Airlines (SN) bedoelt? BA is British Airways als code, wat voor verwarring kan leiden met de vele avgeeks hier ;)

  • daruda
    daruda

    oei ja, niet aan gedacht :D.
    SN dus

  • daruda
    daruda

    @Jeroen hehe gedaan hoor, in eerste post ook verwezen naar die Brussels Airlines lounge.
    Maar iemand vermeldde dat deze sinds eind december gesloten is?

  • Jeroen
    Jeroen
    edited januari 2016

    Nee, dat was die van SAS. SN heeft er zelf een in de B terminal, oa hun vluchten naar Washington vertrekken daar.

  • Stijn_A
    Stijn_A
    edited januari 2016
    Interessant topic! Ik ben skyteam elite plus via alitalia frecia alata. Vlieg eind deze maand met KLM naar rio.

    Zonder dat ik mijn alitalia account laat koppelen aan mijn ticket kan ik wel genieten van priority check in en security? En kan mijn partner zonder status eenderwaar met mij mee?

    Mij lijkt van wel, alleen weet ik niet of mijn partner mee kan, zou wel stom zijn natuurlijk als die dan wel moet aanschuiven


    Anderzijds heb ik helemaal geen idee waar ik mijn mijlen zou zetten. Tis niet dat ik zoveel vlieg
  • claenen
    claenen

    @Stijn_A said:
    Interessant topic! Ik ben skyteam elite plus via alitalia frecia alata. Vlieg eind deze maand met KLM naar rio.

    Zonder dat ik mijn alitalia account laat koppelen aan mijn ticket kan ik wel genieten van priority check in en security? En kan mijn partner zonder status eenderwaar met mij mee?

    Mij lijkt van wel, alleen weet ik niet of mijn partner mee kan, zou wel stom zijn natuurlijk als die dan wel moet aanschuiven


    Anderzijds heb ik helemaal geen idee waar ik mijn mijlen zou zetten. Tis niet dat ik zoveel vlieg

    Kijk je best na op Skyteam pagina. Bij *A staat het expliciet vermeld dat je op vertoon van kaart access tot lounge hebt ook al vlieg je met andere statuskaart.

  • Chris
    Chris

    @Stijn_A euhm als je partner geen status heeft zal ze moeten aansluiten "bij de rest".
    ze doen tegenwoordig moeilijk. Zelfs als ik met 1 van de kids ben willen ze soms niet OK gaan dat die mee mag. wél in de lounge 1 gast mee. (alleen platinum dacht ik, bij gold betaald).

    maar het ligt aan de "officer" die er staat. letop dat bij intercontinental vluchten de Prio and Eco helemaal apart zijn op schiphol nu. (boven en beneden).
    bij EU vluchten zijn er poortjes.....

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Voor *A gold is het altijd kaarthouder + 1 gast + eventuele kinderen.

    Gratis obvly, en ik het bezit van een boarding pass voor *A vlucht op zelfde dag.

    Status hoeft niet op de boarding pass vermeld te zijn.
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    STAR ALLIANCE GOLD (SAG) CUSTOMERS TRAVELLING IN ANY CLASS
    Customers have access to any Star Alliance member carriers’ owned lounges with the Star Alliance Gold
    logo at the entrance. To gain access:
    • The Customer must present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport.
    • The Customer must present proof of SAG-level status. This is indicated on the boarding pass by XX*G, where XX is the car-
    rier code of the carrier with whom the customer has SAG-level status. If the boarding pass does not show this, but the cus-
    tomer can prove Star Alliance Gold status via a valid frequent flyer programme SAG-level card, access must be granted. In
    cases where the customer does not have the physical card, another valid indication of SAG-level status can be accepted.
    • Where a discrepancy exists between the loyalty status levels displayed on the frequent flyer programme card, boarding
    pass, other document presented and/or the Star Alliance Premium Customer Database, the highest displayed level will
    be honoured. EXAMPLE: boarding pass shows xx*S (xx = airline code *S=Star Alliance Silver), but customer presents a valid
    FFP card showing the Star Alliance Gold logo: customer must be given access to the lounge.
    Always consult your supervisor or airline representative before turning away a customer. A customer who qualifies for lounge
    access is entitled to bring one guest, who must also have a boarding pass for a Star Alliance flight leaving from the relevant airport
    the same day.
    Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport;
    • Customer is entitled to one guest;
    • UA customers may only access the United Clubs within the U.S. when travelling in conjunction with a
    Star Alliance international flight.
  • lodderig
    lodderig

    @Stijn_A Als ik me niet vergis krijg je bij Alitalia nog steeds 2000 mijlen cadeau als je lid wordt en binnen de 90 dagen vliegt. https://alitalia.com/it_en/mm/reg/registernew.html?cod=17

    Daarnaast geldt de promo nog steeds waarbij je een status match kan ddoen (mss. interessant voor je partner).

    Voor 8500 iles heb je een award flight binnen Europa by Flyingblue (ook Skyteam).

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited januari 2016

    @lodderig said:
    claenen de vraag betrof Loop en met Loop is het niet toegelaten. M&S,M&M en M&B zijn allen van Star Alliance.

    "3.3. Andere bonusprogramma 's
    Indien een Deelnemer bonuspunten, bonusmijlen of andere eenheden in een ander bonusprogramma met een specifieke boeking of dienst verdient, heeft hij of zij geen recht Punten in het programma te verdienen. Bovendien kunnen bonuspunten, bonusmijlen of andere eenheden niet worden omgezet in Punten tenzij anders overeengekomen of gepubliceerd in de documentatie van het programma of de gebruikelijke communicatiekanalen van het programma, met inbegrip van de website. Hetzelfde geldt voor de omzetting van Punten naar bonuspunten, bonusmijlen of andere eenheden van een ander bonusprogramma.

    Indien Punten verdiend worden met een specifieke boeking, is het de Deelnemer niet toegestaan gebruik te maken van statusvoordelen van een ander bonusprogramma, bijvoorbeeld Miles & More."

    https://brusselsairlines.com/nl-be/misc/loop-algemene-voorwaarden.aspx

    Heb vanavond de test gedaan. Loops nummer op boarding pass, geen status. Zelfs kaart niet bij. Enkel screenshot van *A gold kaart. Worked like a charm.

  • lodderig
    lodderig

    >
    Interessant, opent perspectieven. Was het in de Loft? Staan je loops al op je rekening?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!