Laugavegur (Ijsland)

daruda
daruda

We gaan onder groep kameraden eind Augustus de Laugavegur hike doen in IJsland.

Goedkoopste vluchten die ik tot nu toe gevonden heb zijn met Icelandair vanaf Amsterdam.
€210 pp, lijkt me moeilijk om voor die periode nog goedkoper te gaan.

http://www.skyscanner.net/transport/vluchten/ams/reyk/160824/160902/vliegtarieven-van-amsterdam-schiphol-naar-reykjavik-in-augustus-2016-en-september-2016.html?adults=4&children=0&infants=0&cabinclass=economy&rtn=1&preferdirects=true&outboundaltsenabled=false&inboundaltsenabled=false#results

De vluchten zijn via een hoop ota's boekbaar. Nu wou ik even informeren of iemand nog trucs had om via de één of andere ota nog extra korting te krijgen. Weet dat er vroeger zo acties waren als je met maestro betaalde ofzo? Maar kan het niet meteen terug vinden.

De tocht gaan we op 4 dagen doen, dus er blijven nog een 4tal dagen over voor Reykjavik of huurauto in IJsland.
Alle tips zijn welkom :)

Berichten

  • michelvst
    michelvst

    Nice! Wordt sowieso een fantastische trip. Als je nog 4 dagen hebt zou ik sowieso 1 dag in en rond Reykjavik spenderen, 1 dag voor de Golden Circle, en 1 dag relaxen in een van de warmwaterbaden (of je al dan niet voor Blue Lagoon moet gaan hangt een beetje van je voorkeuren af, natuurlijke bron vs. ietwat meer commerciële/toeristische aangelegde baden).

    Voor wat verderopgelegen bezienswaardigheden ga je denk ik net iets te weinig tijd hebben. Behoort het tot de mogelijkheden, doe er dan nog 2 dagen bij en ga zeker naar Ísafjörður in de Westfjords. Ongelooflijk mooie landschappen daar en onderweg er naartoe.

    Moet eens dieper in mijn geheugen (of beter, mijn documenten) duiken voor meer tips waarmee je verder je tijd kan opvullen.

    Qua hotels, in Reykjavik ligt 1 van de beste redemptions voor Club Carlson punten, moest je die hebben, nl. de Radisson daar. KEX hostel is ook een absolute aanrader.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Zou icelandair niet nog een sale houden vanaf brussel voor deze zomer? Ze houden elke maand een 48u sale. Je kan die prijs evt nog kloppen met air berlin vanuit dusseldorf of wow air vanaf amsterdam. De kans is groot als je bovendien op het einde van augustus reist

  • daruda
    daruda

    hmmm, misschien best ff wachten dan. Vond de 200 wel al vrij goedkoop, maar Bxl zou idd makkelijker zijn.

    Voor wowair kom ik op 322, wat duurder.
    Air Berlin was ook duurder.

    Met opodo.de kwam ik aan 196 met icelandair.
    Maar nergens meer van die speciale acties op ota's voor extra korting? :)

  • RSA12
    RSA12

    €210,- voor de zomerperiode is zeker een goede deal. Ik ben (helaas) niet bekend met de Laugavegur hike. Wel zie ik dat deze enkel te bereiken is over een F-weg. Dit betekent dat je een 4x4 nodig zult hebben (verzekering normale huurwagen dekt geen off-road avonturen). De wegen in het binnenland zijn veelal grindwegen.

    Voor de overige 4 dagen is één dag Golden Circle wel leuk. Daarnaast zou ik zeker langs de zuid-kust gaan rijden! Ga hierbij dan tot aan Jökulsárlón (ijsbergen lagoon). Op de weg hier naartoe vanuit Reykjavik over de #1 Ringroad richting het oosten kom je langs: Skógafoss Waterfall, Seljalandsfoss Waterfall, Reynisdrangar (rotsen in zee), Vík y myrdal, Allen zeer goed bereikbaar vanaf de ringweg.

    In de buurt van Skaftafell Natuurpark bevind zich nog een ijsgrot (even Googlen). Helaas heb ik deze zelf (was er in de winterperiode) niet bezocht.. Voor een rondje eiland, de gehele Ringroad, zul je niet genoeg tijd hebben.

  • claenen
    claenen
    Huidige sale bij Icelandair vanuit BRU 205 EUR. Vliegen tot half juni. Dus mss even wachten op andere sale in de komende maanden,
    http://www.icelandair.nl/special-offer/
  • RSA12
    RSA12
    Afgelopen jaar meerdere keren vluchten van Air Berlin vanaf Düsseldorf gezien voor ongeveer € 130,-
    Persoonlijk had ik de gevonden 210 euro zeker geboekt aangezien augustus normaal echt flink duurder is..
  • daruda
    daruda
    edited januari 2016

    via jetcost.de naar Opodo.de is zelfs maar 197 per persoon.
    Als ik opodo zelf zoek is het 210. Vreemd.

    Opodo.de is betrouwbaar vermoed ik?

    nevermind, moet amex hebben voor de korting

  • daruda
    daruda

    Heb de vluchten toch maar geboekt. €210 pp zomer is inderdaad niet veel.

    Uren veel beter vanaf AMS dan BXL.

  • claenen
    claenen

    In de zomer zijn er net vaak goedkope tickets naar Ijsland ;)

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @daruda said:
    via jetcost.de naar Opodo.de is zelfs maar 197 per persoon.
    Als ik opodo zelf zoek is het 210. Vreemd.

    Opodo.de is betrouwbaar vermoed ik?

    nevermind, moet amex hebben voor de korting

    Dringend werk maken van een Amex dan :smile:
    Als je wil kortingsjes boeken via een OTA is het net de zaak om divers aantal cc's te hebben.
    Entropay, Amex, Maestro. Ik heb al 100'en euro's korting geboekt dankzij dit.

  • daruda
    daruda

    Net terug van deze 4daagse tocht.

    Echt waar adembenemend, met voorsprong mooiste natuur die ik ooit ervaren heb. Het krijgt niet voor niets de naam mooiste hiking tocht ter wereld.

    Aanrader voor iedereen die niet afhankelijk is van zijn suite op verlof maar in een tent of een hut met 20 anderen kan overnachten.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!