Dubai / Doha / Abu Dhabi gratis hotel bij layover 8u+

Chrismeister
Chrismeister

Op het vorige forum werd dit reeds eens besproken.

Het gaat hierover wanneer je met een Arabisch carrier boekt en de layover is langer dan 8u, dan heb je recht op een gratis overnachting in één van hun hotels.

Zijn er veel mensen die dit al gedaan hebben? Moet je rechtstreeks boeken bij de maatschappij daarvoor? Lukt dat regelen gemakkelijk?

Gratis Dubai stop Emirates
Gratis Doha stop Qatar

Abu dhabi stop?

Berichten

  • Koja78
    Koja78
    edited januari 2016

    Toen we vorig jaar in april naar Vietnam trokken hadden we 11u layover met Emirates in DXB. Ik heb navraag gedaan hiernaar maar dit is blijkbaar enkel geldig in full fare booking klassen (voor economy).

  • Chris
    Chris

    Het werkt volgens mij niet bij eco boekings. Wel bij business en first. Ik heb de flash sale Barcelona naar Phuket geboekt en heb op terug weg een dikke 9u in AUH met EY. Ik heb online formulier ingevuld met verzoek hotel dichts bij airport (kom laat aan vroeg weg). Kreeg netjes bevestiging met nummer etc.

    Ik heb ook een stop in DOHA met Qatar alleen het stomme is dat ik savonds aankom en om 9u verder vlieg. Echter er is ook een vlucht snachts op 2u die ik HAD kunnen nemen. Qatar zegt dan dat ik geen recht heb op overnachting omdat ik de eerdere aansluiting had moeten nemen. Kortom: ik zal een hotel zelf moeten boeken.

  • claenen
    claenen

    @Chris said:
    Het werkt volgens mij niet bij eco boekings. Wel bij business en first. Ik heb de flash sale Barcelona naar Phuket geboekt en heb op terug weg een dikke 9u in AUH met EY. Ik heb online formulier ingevuld met verzoek hotel dichts bij airport (kom laat aan vroeg weg). Kreeg netjes bevestiging met nummer etc.

    Ik heb ook een stop in DOHA met Qatar alleen het stomme is dat ik savonds aankom en om 9u verder vlieg. Echter er is ook een vlucht snachts op 2u die ik HAD kunnen nemen. Qatar zegt dan dat ik geen recht heb op overnachting omdat ik de eerdere aansluiting had moeten nemen. Kortom: ik zal een hotel zelf moeten boeken.

    logisch toch?

  • Koja78
    Koja78
    edited januari 2016

    @Chris said:
    Het werkt volgens mij niet bij eco boekings.

    Jawel.. bij het Y tarief :)

    Er mag inderdaad geen eerdere aansluiting zijn met je bestemming.. dat is een uitsluitende voorwaarde.

    Ter info.. er is een HIX bij DXB

  • Chris
    Chris

    @claenen said:

    Nee; want die vlucht van 2u snachts was niet beschikbaar in rewards.........

  • Koja78
    Koja78

    @Chris said:
    Nee; want die vlucht van 2u snachts was niet beschikbaar in rewards.........

    Any excuse will do to refuse

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Als je combo First / Eco vliegt bij QR kun je wel de kamers in Al Safwa gebruiken.

    Kun jij niet gewoon die kamers gebruiken @Chris ? Of vlieg je Business?

  • claenen
    claenen

    Ik vind het nog steeds ergens logisch ook al is de vlucht in reward niet beschikbaar. Is niet direct hun probleem maar die van airline waar je geboekt hebt. Als de vlucht betalend beschikbaar is ,zal dat de geldende regel zijn.

  • Chris
    Chris

    @Gigi2m02 ik kom er business aan en business verder naar Singapore.
    ik vlieg alleen BKK-DOH terug in First. Naar Singapore was geen first (2 klassen maar).

    Ik blijf het onlogisch vinden. maar goed; nachtje doha is ook niet slecht. anders slaap je in het hotel op het vliegveld (airside).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!