4 segmenten Aegean voor 22 februari

doddel
doddel

Als ik terug A3 gold wil bereiken, moet ik voor 22 februari 4 segmenten met Aegean vliegen. Een mileage run zie ik niet zitten, een weekendje wel. Ik vind echter niets echt goedkoop. Iemand suggesties?

Alternatief is voor eind april 1 internationale vlucht doen met Turkish (om daar mijn challenge te behalen). Ik neem aan dat de enige mogelijkheid vanuit BRU naar IST is? Of kan ik ook een ander segment met Turkish vliegen vanuit BRU (of een andere luchthaven in de buurt)?

Berichten

  • wimbor
    wimbor
    edited januari 2016

    Even een theoretisch antwoord uit ervaring, zonder de vluchten tot die data zelf na te kijken.

    • Vliegen vanuit DUS is meestal veel goedkoper voor Aegean. Vlieg dus niet vanuit BRU maar neem DUS.

    • Binnenlandse vluchten op het vasteland (ATH-SKG) en tussen vasteland en de eilanden zijn over het algemeen heel goedkoop. Zelfs tot net voor vertrek. Je zou dus een korte citytrip naar Athene of Thessaloniki kunnen combineren met een apart geboekte eiland-trip. Rechtstreeks (op 1 ticket) vanuit de Benelux naar de eilanden vliegen is inderdaad duur(der) als gevolg van de prijsdifferentiatie tussen toeristen en de lokale bevolking die vaak familie heeft op verre plaatsen.

    • Je kan ook op citytrip naar SKG en ATH vanuit DUS en vier segmenten hebben. De vlucht DUS-ATH wordt vaak aangeboden met een 'technische stop' in SKG waarbij de passagiers naar ATH moeten blijven zitten (indien geen refueling). Die ziet er in de boeking engine dus ongeveer zo uit als een rechtstreekse vlucht, maar is dat eigenlijk niet. Maar, boek je deze, dan telt ze maar als 1 enkel segment! Dezelfde route wordt ook aangeboden met SKG als echte tussenstop waardoor je twee volwaardige segmenten hebt. Goed kijken bij het boeken dus. Mocht hetzelfde toestel niet doorvliegen, dan is de overstaptijd binnen SKG meestal voldoende om twee vluchten aparte back-to-back te boeken en even een snel ommetje maken op de luchthaven in SKG. Eventueel in dat geval enkel reizen met handbagage.

    Kijk even de vluchten na, en je zou wel iets moeten vinden voor een paar honderd EUR zou ik denken.

  • wimbor
    wimbor
    edited januari 2016

    De vlucht met tussenstop is A3 540 en A3 541. Let in de A3 booking engine op "1 stop" bij de details. Die wordt dus aangeboden al was het 1 enkel segment. Als je back-to-back boekt, wel rekening houden met eventuele drukte bij het opnieuw door security gaan. Ik dacht wel dat je de transfer bordjes kan volgen om dat te vermijden en airside te blijven, maar niet iedereen slaagt daarin geloof ik.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Je kan ook met A3 naar Iran, er zijn ook met A3 goedkope vluchten naar de kaukasus, maar vanaf april/mei

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!