Hawaii trip: dilemma

doddel
doddel
edited januari 2016 in Airline loyalty

Benieuwd wat jullie advies is. Ik moet voor het werk begin september naar Hawaii. Er zijn erg leuke deals in business bij zowel AA als UA.
AA is ong. 1700 euro, en heeft 2x LHR-LAX, naar het schijnt een zeer goed product. Nadeel is dat ik eigenlijk nooit oneworld vlieg, daar geen status heb en waarschijnlijk ook niet veel met de miles zal doen

UA is een 200 euro duurder, en volgens mij een minder goed product. Maar levert me wel 200% miles op bij *A, waar ik gold ben

Berichten

  • Jelle
    Jelle

    Ik zou dan voor UA gaan, heb je achteraf veel meer aan en als het werk trakteert maakt de prijs niet uit, of zelfstandig :) ?

  • doddel
    doddel

    allebei ;-)

    vrees alleen dat voor zo'n verre vlucht het product (met name eten) van UA ondermaats is. Stoelen zijn denk ik wel voor elk segment full flat

    maar misschien geeft die ene vlucht bij AA voldoende voor gold? En een leuke reward vlucht?

  • claenen
    claenen
    edited januari 2016

    Als je de status challenge bij AA doet heb je normaal zelfs platinum (12K). Heb onlangs AA LHR-JFK gedaan op B777-200 met nieuwe business en was nu niet zo heel speciaal. Qua eten wel ok. Rare was dat ze Bose headsets hebben die ze 45min voor landen komen ophalen... WTF? Andere airlines vertrouwen de mensen iets meer ;)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Je zegt het zelf: BA is beter en goedkoper. Let op dat de loyalty programma's je niet te loyaal maken!

    Als je op AA zou creditten, hou rekening dat ze een devaluatie hebben voorzien in maart. Als ge denkt verder nog weinig miles te sparen bij OW, is het mss interessant om de miles te gebruiken voor BAEC short haul redemptions.
  • doddel
    doddel

    welk programma binnen OW is eigenlijk het interessants om bij te sparen als je weinig met hen vliegt?

    moet overigens in december naar Cancun, kans is reeel dat dit ook met OW zal zijn (tenzij ik met charter ga natuurlijk)

  • Koja78
    Koja78

    Ik wil wel wisselen van job.. dit geheel terzijde :)

  • doddel
    doddel

    heb ticket geboekt, maar zit nu met een nieuw dilemma (kan nog wijzigen):

    heen vlieg ik met AC via LHR en YVR, met die leg in de 787. Zal zeker een leuk product zijn, maar AC is nu ook weer niet gekend voor zijn culinaire exploten.

    terug kan ik dezelfde route nemen (eventueel YVR - YYZ - CPH ipv via LHR, maar ook met 787), maar er is een alternatieve route: met UA naar LAX en dan LAX - ZHR met Swiss in de nieuwe 777. Volgens de info die ik kan terugvinden, zal dat een fantastisch hard product zijn, en ik heb nog geen Swiss business gedaan, maar ook alles errond schijnt top te zijn.
    Prijs is identiek, dus lijkt een no brainer. Maar AC geeft 200% mijlen bij A3, UA 150% voor de leg HNL - LAX en Swiss maar 100% voor de leg LAX-ZHR (booking class P). Ik verzamel dus bijna 10000 miles minder.

    Wat zouden jullie kiezen: terugkeren met een duidelijk beter product, en ook meer variatie (YVR-HNL is met AC rouge, schijnt heel matig te zijn, HNL-LAX met UA is in first), of 10000 miles extra?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited januari 2016
    LX any day.

    Stel uzelf de vraag hoeveel euro 10k miles u waard zijn.

    Stel u de vraag hoeveel meer je zou willen betalen voor LX C.

    AC rouge is hun low cost merk trouwens. Daar is een reden voor. UA is domestic First, gewoon business dus, en ook al niet met de beste reputatie.
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!