Japan Rail Pass

daruda
daruda

Iemand deze al online gekocht? Indien ja, waar? :)
Heb hem nodig binnen 2 weken!

«1

Berichten

  • Katrien
    Katrien

    Opgelet: De railpas is enkel buiten Japan te koop. Ik weet niet meer via welke link ik hem aankocht paar jaar geleden.

    Daarmee kun je ook de Shinkansen naar Kyoto nemen.

    Die is geldig over heel Japan maar ook binnen Tokyo super handig. Er zijn genoeg lijnen en stations waar je gebruik van kunt maken en de belangrijkste bezienswaardigheden liggen dan op loopafstand.

  • bhermans
    bhermans

    @Katrien said:
    Die is geldig over heel Japan maar ook binnen Tokyo super handig. Er zijn genoeg lijnen en stations waar je gebruik van kunt maken en de belangrijkste bezienswaardigheden liggen dan op loopafstand.

    Maar een beetje duur om enkel binnen Tokyo te gebruiken, niet?
    Ik ga ook over 2 weken naar Tokyo, maar denk dat ik zo'n IC card ga kopen.

  • Jelle
    Jelle

    Idd veel te duur om enkel in Tokyo te gebruiken en je niet van plan bent de stad te verlaten. Ik ga ook voor een gewone metro kaart :).

    Waar koop jij ze @bhermans online of ter plaatse?

  • Katrien
    Katrien

    @bhermans :
    Vergeet niet op einde van je trip, vooraleer je terugvliegt, om een refund van je kaart te vragen. Alles wat je er te veel hebt opgezet, kan je terugvragen. Dat werkte prima.

  • Jelle
    Jelle

    @Katrien was naar jouw mening zon IC kaart voldoende om je weg door de stad te banen? Geraak je ook van de airport naar de stad met die ic kaart? (narita)

  • bhermans
    bhermans

    De PASMO card is te koop op de luchthaven, dus dat is de gemakkelijkste optie denk ik.

    @Katrien idd, had ik gelezen. Het kost je wel 220 yen, maar je krijgt ook de 500 yen terug die je betaalt om de kaart te kopen.

    Google Maps geeft als beste optie om de Narita Skyaccess te nemen vanaf NRT, maar ik weet niet zeker of dat mogelijk is met een IC kaart.
    Een andere optie lijkt de Keisei Line te zijn.

  • daruda
    daruda
    Mijn plan is 3 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto. Dus voordeliger hier.

    Is die rail pass ook geldig voor metro in Tokyo zelf?
  • bhermans
    bhermans

    @daruda said:
    Is die rail pass ook geldig voor metro in Tokyo zelf?

    Ja, maar ik dacht niet op alle lijnen, enkel die van JR.

  • Katrien
    Katrien

    @daruda JR rail pass niet geldig voor de metro. Enkel Japan Railway treinen. Verschillende treinen in Tokyo zelf van Japan Railway.
    Als enkel Tokyo is een metro pass (Pasmo) misschien beter.

    @Jelle : toen ik enkel i Tokyo was dan gebruikte ik enkel de metro pass. Daarmee kon ik overal geraken in Tokyo. Ook heel veel gestapt ;-) Is echt aangenaam om door verschillende soorten wijken te voet te wandelen. Ook de buitenwijken zijn interessant. Kleine tempeltjes, en kerkhoven, gezellige theehuizen. Heel interessant vond ik. (als je nog tijd hebt. Zoveel te zien i Tokyo.) Met JR kan je in Tokyo niet in alle wijken raken. Metro in Tokyo uitgebreider dan JR.

    @bhermans ik kocht de metro pass in d luchthaven. En daar vroeg ik ook de reimbursement. Ik denk zelf dat het daar op e affiche uithing. Ik kan me niet meer herinneren welke metro/trein ik naar het centrum nam.

    Er bestaan mooie pdf links van JR in/rond Tokyo en van Metro Tokyo. Zo kan je zien waar je kan geraken.

  • Jelle
    Jelle

    Ah thanks @Katrien . Ik ga dan gewoon voor de metro pas aangezien we toch enkel Tokyo zullen doen :)

  • wimbor
    wimbor

    Als je groter stuk van Japan wil zien, is die rail pass wel een must moet ik zeggen.

    Destijds (7 jaar geleden) kon je die enkel via reisbureaus krijgen. Je kocht ook niet de pas zelf, maar het recht om een pas te krijgen bij aankomst in Japan. Je moet die daar ter plaatse bij JR afhalen met het betalingsbewijs.

    Ik heb die toen via Ictam.be (nu precies .com) besteld. Afhandeling per email was vlot en correct. Was toen 279 EUR voor 14 dagen. Alle treinen behalve de allersnelste Nozomi.

  • Stijn_A
    Stijn_A
    Nuttige info voor mijn weekje in juni!
  • Katrien
    Katrien

    @wimbor ja, klopt. Die railpass kan je enkel buiten Japan aanschaffen (was zo 3 jaar geleden). Eens daar is h te laat.

  • JanVanAssche
    JanVanAssche

    PASMO-kaart kan je al op Narita Airport aanschaffen. Heel handig om in Tokyo de metro te gebruiken en om in 7-Eleven winkels etc. kleine aankopen te doen. Meer info op http://www.pasmo.co.jp/en/

    Als je maar een paar dagen in Tokyo bent en dan naar Kyoto gaat, dan is 't niet de moeite om een JR RailPass aan te schaffen. Kijk dan beter eens naar een Seishun 18 Kippu een soort GoPass-formule.

    Op HyperDia vind je de uurregeling van alle treinen (shinkansen, express, limited express,...) met telkens de prijzen erbij vermeld. Zo kan je makkelijk zelf uitrekenen hoeveel elke rit je zal kosten en wat de beste optie is voor jou.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited januari 2016

    Stevige prijzen :-) Ik denk dat ik maar 6 dagen in Tokyo blijf ipv nog ergens een stadje daarnaast :-)

  • JanVanAssche
    JanVanAssche
    edited januari 2016

    Vanuit Tokyo kan je bv. naar Nikko, Hakone (Open Air Museum), Mitaka (Ghibli museum!),...

    @Gigi2m02 said:
    Stevige prijzen :-) Ik denk dat ik maar 6 dagen in Tokyo blijf ipv nog ergens een stadje daarnaast :-)

  • bhermans
    bhermans

    Ik ga ook een dagje snowboarden in Yuzuwa. Is maar een uur rijden met de shinkansen.

  • Jelle
    Jelle

    @bhermans said:
    Ik ga ook een dagje snowboarden in Yuzuwa. Is maar een uur rijden met de shinkansen.

    Ik zou graag gaan skien aan mount fuji :) vertrek eind deze maand, zou sneeuw moeten zijn

  • daruda
    daruda

    @JanVanAssche said:
    Als je maar een paar dagen in Tokyo bent en dan naar Kyoto gaat, dan is 't niet de moeite om een JR RailPass aan te schaffen. Kijk dan beter eens naar een Seishun 18 Kippu een soort GoPass-formule.

    Seishun 18 Kippu is niet beschikbaar voor mijn periode (21-28 januari)

    Met volgende 4 routes heb je toch snel de JR Railpass al terug?

    Luchthaven -> Tokyo
    Tokyo -> Kyoto
    Kyoto -> Tokyo
    Tokyo -> Luchtaven

  • wimbor
    wimbor
    En Kyoto is echt wel de moeite.

    Denk dat je nog een tussenstop kan doen in Nara of een andere beroemde tempel op die manier.

    Laat je niet beperken tot Tokyo. Tokyo verhoudt zicht tot de rest van het land zoals New York tot de rest van de USA. Het is wel Japan, maar je mist een pak extra ervaringen. Ik zou verder treinen zelfs op 6 dagen.
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!