Telenet: Miles and More

Christophe
Christophe

Ik heb mijn Miles and More credit card (amex) opgegeven aan ENI voor de domiciliëring van gas en elektriciteit. ENI heeft daar formulieren voor op zijn website en je kan het zelfs online aanpassen.
Bij telenet is deze optie niet online beschikbaar en in het callcenter wisten ze ook niet of deze optie wel mogelijk was. Nu heb ik telefoon terug gehad van de klantendienst met de boodschap dat het wel mogelijk is. Mijn huidige domiciliëring wordt stopgezet en ze gaan mij formulieren opsturen voor een nieuwe amex domiciliëring.
Ik zal hier een update posten volgende week als het in orde is geraakt. Het zijn weer extra mijlen die zonder inspanning kunnen gehaald worden.

Tagged:

Berichten

  • michelvst
    michelvst

    tiens tiens. Interessant :) Gezien de torenhoge tarieven die Telenet doorrekent tikt dat al gauw aardig door :tongue:

  • mgo72
    mgo72

    Christophe,

    Is er bij ENI nog de bonus van 2000 punten extra?

    Telenet ging vroeger alleen maar als je rekeningen niet op tijd betaalde.

  • Christophe
    Christophe
    edited januari 2016

    @mgo72 said:
    Christophe,

    Is er bij ENI nog de bonus van 2000 punten extra?

    Telenet ging vroeger alleen maar als je rekeningen niet op tijd betaalde.

    Die 2000 extra punten zijn volgens mij enkel van toepassing bij telecom operatoren, niet bij energie leveranciers.

  • mgo72
    mgo72

    Vroeger ook bij Eni. Heb deze zo een paar keer gekregen.

  • Jelle
    Jelle

    Misschien niet helemaal on-topic maar kan je in theorie met je miles en more kaart een refundable ticket kopen, maandje afwachten tot het geld van de kaart is en dan het ticket annuleren. = free miles?

  • bhermans
    bhermans

    @Jelle said:
    Misschien niet helemaal on-topic maar kan je in theorie met je miles en more kaart een refundable ticket kopen, maandje afwachten tot het geld van de kaart is en dan het ticket annuleren. = free miles?

    En wat gebeurt er als je je ticket annuleert?
    Je krijgt je geld teruggestort op je kaart.
    Met als gevolg dat je de maand erop minder miles krijgt.

  • Jelle
    Jelle
    edited januari 2016

    @bhermans said:

    Je kan het geld dat boven de limiet gestort wordt op je zichtrekening laten zetten.
    Maar als je met je kaart nooit echt grote sommen betaalt op maandelijkse basis kan het wel een oplossing zijn? Ik heb een martercard limiet van m&m van 2000 als ik me niet vergis. Elke maand haal ik er tussen de 100 en 350 miles mee, 300-700 per 2 maand maar als je dan zon ticket kan kopen van 2000 euro en daardoor 2000 miles krijgt en de volgende maand niks is het nog steeds meer miles natuurlijk nee?

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    behalve als je die maand geen uitgaven gedaan hebt?

  • bhermans
    bhermans

    @Jelle said:
    Je kan het geld dat boven de limiet gestort wordt op je zichtrekening laten zetten.

    Maar daar betaal je voor.

    Ik heb een martercard limiet van m&m van 2000 als ik me niet vergis. Elke maand haal ik er tussen de 100 en 350 miles mee, 300-700 per 2 maand maar als je dan zon ticket kan kopen van 2000 euro en daardoor 2000 miles krijgt en de volgende maand niks is het nog steeds meer miles natuurlijk nee?

    De volgende 6 maanden niks.
    Als je dringend 2000 miles nodig hebt, is het misschien een optie, maar echt logisch vind ik het niet.

  • Jelle
    Jelle

    Ik heb reeds een teveel laten overschrijven naar de zichtrekening en heb daar niet voor moeten betalen voor zover ik weet.

    Misschien zie ik het fout in maar het leek me een quick win, mss snap ik niet helemaal hoe de kaart juist in elkaar zit :p

  • bhermans
    bhermans

    @Jelle said:
    Ik heb reeds een teveel laten overschrijven naar de zichtrekening en heb daar niet voor moeten betalen voor zover ik weet.

    Hmm, kan kloppen, weet ik niks van. Ik verwarde het met geld vanaf je kaart op je rekening storten.

    Misschien zie ik het fout in maar het leek me een quick win, mss snap ik niet helemaal hoe de kaart juist in elkaar zit :p

    Als je een ticket van 2000 euro koopt, krijg je op het einde van de maand 2000 mijlen.
    Als je dat ticket annuleert de volgende maand, komt dat bedrag terug op je kaart. Stel dat je die 2de maand nog 1000 euro uitgeeft. Op het einde van die 2de maand is je balans dus: 1000-2000 euro. Met andere woorden -1000 mijlen. Pas als je balans weer positief is, ga je terug mijlen krijgen.
    Alleszins, dat is hoe ik denk dat het werkt. Heb het eerlijk gezegd nog nooit getest.

  • Christophe
    Christophe

    UPDATE: blijkbaar kent de telenet klantendienst het verschil niet tussen een credit card en een bankrekening :s Ze gaan me morgen nog maar eens terug bellen...

  • Christophe
    Christophe

    @Christophe said:
    UPDATE: blijkbaar kent de telenet klantendienst het verschil niet tussen een credit card en een bankrekening :s Ze gaan me morgen nog maar eens terug bellen...

    We zijn intussen 2 brieven en 3 telefoons van de klantendienst verder, en blijkbaar is het betalen per CC onmogelijk.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!