delete topic

Darrow
Darrow
edited januari 2016 in Deals Deals Deals

:/

Berichten

  • michelvst
    michelvst

    affiliate uit de link gehaald ;)

  • Jelle
    Jelle

    iemand eigenlijk ooit al met norwegian gevlogen? Valt dat mee op zo'n lange vlucht? Ik stel me dan een transatlantische ryanairvlucht voor met minimum comfort, geen films ter beschikking en geen maaltijd.
    Wat uiteraard normaal is voor zo'n prijs lijkt me maar wou het even vragen :)

  • Darrow
    Darrow

    Norwegian heeft een B787 met IFE, op Europese vluchten zelfs (gratis?) wifi

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited januari 2016

    @michelvst said:
    affiliate uit de link gehaald ;)

    Waarom? Kan iemand die iets relevant bijdraagt daar niet het voordeel van toegekend krijgen? (Of was het een onbewuste referral van een derde?)

  • claenen
    claenen

    Ik zou van affliates afblijven. Zij het van de TS of 3de. Je kan immers altijd gewoon een link van het internet kopieren en er een affliate bijzetten en zo geld verdienen door eigenlijk niks te doen ;) Anders gaat er hier weer een discussie komen zoals er nog ooit eens een geweest is op ander forum... en dat is niet goed afgelopen. Just my opinion :)

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    deal over ?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Is niet het belangrijkste dat de content relevant is? En is het niet positief om relevante content aan te moedigen?

  • Chris
    Chris

    Ik ben tegen affiliate maar dat weten de meeste wel. Op mijn blog vind je ook geen affiliate links binnen artikelen. Ook niet daarbuiten overigens.

    Binnen de perken kan op een blog
    maar kijk eens naar amerikaanse blogs waar een post inhoudelijk waardeloos is en elke alinea een affiliate link heeft.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    True. Daarom dat ik ook benadrukte dat de content relevant moet zijn. Nu het is niet mijn bedoeling een polemiek te starten.

    Bedankt aan de OP om de deal te scharen.
  • Chris
    Chris

    ik wil ook geen discussie. Maar affiliate op forum hoort niet ben ik van mening.
    op een blog: dat is aan de eigenaar van de blog natuurlijk.
    probeer eens een affiliate op flyertalk te zetten :-) direct ban.

  • Darrow
    Darrow
    edited januari 2016

    @Chris said:
    ik wil ook geen discussie. Maar affiliate op forum hoort niet ben ik van mening.
    op een blog: dat is aan de eigenaar van de blog natuurlijk.
    probeer eens een affiliate op flyertalk te zetten :-) direct ban.

    Mannekes, wa een gezever. Ik was mij zelfs ni bewust van die affiliate, ik had gewoon snel de link gekopieerd vanop het strand :smile:

    'T is in elk geval wel de eerste en laatste keer da ik zoiets post.

  • wimbor
    wimbor

    Bedankt @Darrow voor het melden van deze deal.

    We hebben al vroeger gezegd dat Jumpseat enkel kan werken als we elkaar verder helpen, en het posten van deals zoals de OP deed, hoort daarbij. Het verwijderen van de affiliate was zeker niet negatief bedoeld. @michelvst heeft hem gewoon de link aangepast omdat dit tegen de forumregels is. We houden eraan om dat soort aanpassingen in de thread ook te melden, zodat het voor iedereen duidelijk is waarom de content van een user aangepast werd. (We doen dit ook alleen als er tegen de T&C's gezondigd wordt.) We gaan echter niet zomaar om een enkele affiliate iemand blokkeren of in het verdomhoekje zetten. Het was ook niet de bedoeling om een hele discussie daarover te veroorzaken. De mededeling was echt puur ter info. Ik denk dat de OP gewoon oprecht iets wou delen, en dat willen we hier ook aanmoedigen.

    Er is op het forum wel een policy om geen affiliates te gebruiken. De redenen daarvoor doe ik binnenkort in een aparte post nog eens uit de doeken. Probleem is dat ze niet altijd opvallen of bij een copy/paste makkelijk te verwijderen zijn. Ik begrijp dus perfect dat @Darrow bij het delen deze mee overgenomen heeft. Indien iemand van de admins dit nadien ziet, zal de link mogelijk aangepast worden. Verder niets mis mee. (Tenzij iemand het Jumpseat forum zou beginnen gebruiken om zichzelf met dit soort links te verrijken. In dat geval zouden we in extreme gevallen wel kunnen overgaan tot een block.)

    De achtergrond van referrals leg ik in een aparte post nog uit, maar laat dit jullie vooral niet tegenhouden om info te delen. Alvast bedankt!

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Jullie transparantie wordt zeker geapprecieerd.
  • fbruno
    fbruno
    edited januari 2016

    Kans is zelfs groot dat er in dit geval niemand commissie zou gekregen hebben, want webgains is de affiliate partner van Momondo, en de link naar Momondo had eerst via webgains moeten gaan zodat zij het hadden kunnen tracken (link begint dan met tracks.webgains.com)
    De affiliatecode in de Momondo URL zal waarschijnlijk puur voor statistische informatie zijn, kan dus niet heel veel kwaad.

    Affiliate op een forum door gebruikers is idd geen goed idee, dan wordt het lastig om te weten of informatie wel oprecht is.
    Congatopics waarmee referals doorgegeven kunnen worden zijn dan weer wel heel handig :smile:

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!