[Hotel Review] Brea's Hotel Reus

Christophe
Christophe
edited september 2015 in Reiservaringen
Tagged:

Voor een tripje naar de zon boekte ik via Ryanair 2 tickets naar Reus, Spanje. Ik betaalde voor 2 personen, inclusief extra check-in bagage 220 euro. Niet bepaald goedkoop voor Ryanair maar dit was een last minute trip en goedkoper was er niet te vinden voor deze bestemming. Na wederom een onaangename vliegervaring kwamen we na 1h45 aan in Reus.

Ik boekte er een kamer in Hotel Brea's, voor een tarief van 60 euro per nacht. Geen keten maar deze overnachtingen tellen wel mee voor het spaarprogramma van Hotels.com. Brea's is een vrij klein zakenhotel dat op vijf minuutjes van de luchthaven en het centrum van Reus ligt. Het beschikt over ruime kamers die stijlvol zijn ingericht. Kluis, flatscreen, minibar met water en wifi zijn voorzien. Er zijn ook 2 suites met jacuzzi ter beschikking aan 200 euro per nacht. Voor het hotel is gratis parking voorzien. Het ontbijt kost 8 euro per persoon en was eerder basic te noemen.

Naast het hotel ligt een restaurant uitgebaat door dezelfde familie. Een meerkeuze drie-gangendiner kost 19 euro per persoon, inclusief water en wijn. De vlotte bediening en het lekkere spaanse eten zorgden ervoor dat we hier meermaals kwamen eten. In het stadje Reus zijn er overigens ook meer dan voldoende restaurants beschikbaar. Reus is klein maar gezellig en beschikt over enkele trekpleisters zoals het Gaudi Centre.

Reus is de ideale uitvalsbasis om de streek te verkennen. Hiervoor huurde ik bij Avis een VW Polo voor 4 dagen aan 25 euro per dag. Het boeken gebeurde via een link op de Miles and More website (3x miles) en was op avis.de 25 euro goedkoper dan bij avis.be.

Met de wagen ben je op een uurtje in Barcelona, of op een kwartiertje in Tarragona of Cambrills. Ook het pretpark Port Aventura ligt in het nabijgelegen Salou. Dit is één van de mooiste parken van Europa en wij gebruikten de 'late night entry' om voor 29 euro ipv 45 binnen te geraken. In het hoogseizoen is het park geopend tot 01:00 uur 's nachts.

Conclusie: een tripje naar Reus kan goedkoop en heeft meer dan voldoende te bieden. Hou wel rekening met het hyper toeristische Salou, maar daar kan je gelukkig met een boogje omheen rijden.

Tagged:

Berichten

  • Christophe
    Christophe
    edited september 2015

    breas_hotel_habitaciones-12
    Voorbeeld Hotelkamer (geen eigen foto maar deze lens ging net iets breder)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!