London € 34 enkel

Jelle
Jelle
edited april 2016 in Deals Deals Deals
Tagged:

68 retour dus

">Book here :)

Tagged:
«1

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen

    Mail ook ontvangen. Retour op de data dat ik ga is ook €68 terwijl ik recent nog heb geboekt bij Cityjet voor deze data voor €120. Dusja, had ik dit geweten had ik gewacht natuurlijk.

    Maar vertrekken van Antwerpen gaat sowieso een speciale ervaring zijn, daar kan geen trein tegen op :)

  • Jelle
    Jelle
    edited december 2015

    Vliegen altijd beter dan trein :) Was nog aan het twijfelen om ook te gaan maar die base fare prijzen waren enkel geldig op weekdagen, dan wordt het al minder interessant.

  • Jelle
    Jelle
    edited maart 2016

    It's back

    Wel 5 euro duurder ;)

  • Christophe
    Christophe

    Ik heb een stopover in Londen van zo'n 20 uur, is dat de moeite om de stad in te trekken? Het vervoer naar het centrum lijkt me nogal duur (40 euro enkel met uber bv)
    Iemand andere tips? Of een hoteltip rond LHR?

  • Gert
    Gert

    Heb geen ervaring met een stopover, maar als ik in Londen een aantal uur kan vertoeven zou ik niet twijfelen. Er is daar zoveel te beleven. Ga een paar uurtjes Bv naar Camden met OV.

  • RSA12
    RSA12
    Gewoon lekker met de Tube de stad ingaan. Klein uurtje vanaf LHR en goedkoop.
  • kristof
    kristof
    De tube (Piccadilly lane) is idd de makkelijkste oplossing. Op 20u kan je al wel wat doen! En koop je een dagpas voor openbaar vervoer voor zone 1-2 zodat je makkelijk elke bus, metro,.....kan gebruiken. Taxi's en Über in Londen zijn duur en vlot gaat het verkeer niet dus beter openbaar vervoer. Of een fiets die je overal kan huren.
  • Christophe
    Christophe

    Die 20 uur is inclusief overnachting, dus daarom vroeg ik ook een hoteltip. Heb dus van s morgens tot ongeveer 13 uur (wil ook de lounge nog even checken). Welke attractie moet ik zeker zien?

  • Koja78
    Koja78

    Hangt er vanaf waar je interesses liggen.
    Twee uurtjes meanderen in het British Museum.. kost je niks.

  • kristof
    kristof
    Eerste keer London? Dan zou ik gewoon makkelijke optie nemen en de Big Bus Tour doen.... Is een dikke 2 uur maar je ziet in "Japans tempo" wel de meeste bezienswaardigheden!
  • Jeroen
    Jeroen

    Big nope! Zo'n Big Bus tours zijn in de meeste steden echt een tourist trap. In Londen kan je perfect bus 15 nemen en met een reisgids in de hand zelf die tour doen. Kost je slechts £1 ipv £15 ofzo. Bekijk zeker eens de Vlaanderen Vakantieland reeks van Ben Roelants, ga je veel uithalen.

    http://www.een.be/programmas/vlaanderen-vakantieland/londen-for-free

  • kristof
    kristof

    Ben niet volledig akkoord met je redenering. True, Big Bus tours zijn gemaakt voor de massa, maar het geeft je op een zeer korte termijn een goed overzicht van de stad, welke dit ook mogen zijn. In Londen is er zoveel geschiedenis bij zoveel gebouwen dat het makkelijker is dat iemand het gewoon via speakers in je brain loodst, ipv dat je op elk kruispunt moet zoeken war nu net dat historisch pand is.

    Ik ben grote fan van het openbaar vervoer in London (heb zelfs mijn auto verkocht toen ik naar daar verhuisde desondanks dat ik er plaats voor had) en het moet gezegd; het werkt perfect.
    Maar als je een nieuwe grootstad voor de eerste keer aandoet en je wil snel een beeld vormen van alles dan is mijn mening dat de Big Bus Tours best een goede oplossing zijn.

    Bus nummer 15 is fijn maar onze beste vriend Ben Roelants had het toen ( voor de Olympische Spelen) niet kunnen weten dat deze bus nu een totaal andere route aandoet. Je kan de routes opzoeken op de"Transport For London" site.
    Indien je dus meer dan een paar uur hebt in London is dat de beste/goedkoopste manier om de meeste zaken te bezoeken.

  • daruda
    daruda

    @Kristof akkoord.
    Wel offtopic maar heb in JNB tijdens 10h layover ook zo een hop on hop off tour gedaan.

    Ook meermaals gelezen op tripadvisor dat dit beste en meest veilige manier was om de stad te bezichtigen.
    Achteraf wel toegeven dat buiten het vrijheidsmuseum hier weinig te zien was.

  • Jeroen
    Jeroen

    Haha oeps, wist niet dat bus 15 nu een andere route doet. Oke, ik zwijg :|

  • kristof
    kristof

    @Jeroen said:
    Haha oeps, wist niet dat bus 15 nu een andere route doet. Oke, ik zwijg :|

    that would be a first :p

  • kristof
    kristof

    @daruda said:
    Kristof akkoord.
    Wel offtopic maar heb in JNB tijdens 10h layover ook zo een hop on hop off tour gedaan.

    Ook meermaals gelezen op tripadvisor dat dit beste en meest veilige manier was om de stad te bezichtigen.
    Achteraf wel toegeven dat buiten het vrijheidsmuseum hier weinig te zien was.

    Centrum JNB heeft idd ook zo'n big bus tour maar helaas heeft deze weinig echt "super attracties" behalve dan het Apartheidsmuseum. In CPT is die tour bijvoorbeeld pak beter omdat er meer te zien is + je deze kan uitbreiden naar Kaap de Goede Hoop en ook naar de Wijnlanden.
    Maar neem bijvoorbeeld een Big Bus Tour in Dubai of Abu dhabi en het maakt je kostbare tijd alleen maar rijker omdat je snel een idee krijgt wat en hoe en je daarna beter een selectie kan maken van wat nu wel of niet jouw verdere aandacht krijgt.

  • claenen
    claenen
    Een bustour is nog steeds te duur voor wat je in return krijgt. Niemand is in alles geïnteresseerd. Neem tripadvisor erbij en beslis wat je wil zien. Bewaar die plaatsen in Google Maps (offline eventueel!) en check hoe je er geraakt met openbaar vervoer. Cheaper, beter zicht en eerlijk de commentaar van gidsen is zeeeeer afhankelijk van persoon. Nog maar 1 goede gids gehad, terwijl de rest brochure tekst afraspelde. Qua tijd is het vaak ook beter getimed omdat je zelf je route op voorhand kan plannen.
    In London zou ik zo'n tour al helemaal niet nemen. Toen ik er was waren er gigantische files en dan zit je daar in de bus... Just my 5 cents.
  • Jeroen
    Jeroen
    edited maart 2016

    Maar mijn ultieme tourtip is zoals steeds Sandemans. Zij doen een free walking tour in alle grote steden en je geeft enkel een fooi. Je kan dus zelf kiezen hoeveel je hem of haar geeft. Zeker een aanrader in Londen (is dit niet wat een bestemmingpost aan het worden?).

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @kristof said:
    De tube (Piccadilly lane) is idd de makkelijkste oplossing. Op 20u kan je al wel wat doen! En koop je een dagpas voor openbaar vervoer voor zone 1-2 zodat je makkelijk elke bus, metro,.....kan gebruiken.

    Ik kan verkeerd zijn, maar is een Oyster card niet altijd de beste oplossing? Zodra je aan het bedrag van een dagpas zit blijft dat het plafond per dag, toch?

  • kristof
    kristof

    Ik bedoelde idd de Oyster card, sorry dat ik niet duidelijk was ;-)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!