Het goedkoopst richting Bangkok? Eurowings ?

Bucketqueen
Bucketqueen
edited januari 2016 in Bestemmingen

Ik plan om ergens tussen 24 febr en 1 maart 2016 naar Bangkok te vliegen. Ik ben helaas wel nog een Azië-maagd en ken dus ook niets over vluchten in die richting (ik vlieg hoofdzakelijk binnen Europa). Ik ben dus op zoek naar de goedkoopst mogelijk manier om in Bangkok te geraken vanuit brussel/amsterdam/keulen/düsseldorf. Tussenstop van min. 24uur/3dagen mag, maar niet in landen waarvoor ik nog extra visa moet aanvragen (China, Rusland etc...). Het goedkoopste wat ik uit kom (via kayak en skyscanner oa) is de lowcost Eurowings van Lufthansa. Zij vliegen nog maar heeeeel recent naar Bangkok vanuit Keulen, rechtstreeks in 11u en voor 299euro is 23kg bagage en 2 maaltijden inbegrepen. Ik zie dat hun toestellen nieuw zijn maar toch juich ik niet zo hard bij het lezen van van ‘lowcost en 11uur vliegen’. De vlucht is wel rechtstreeks en er kunnen wel ook nog Miles&More miles mee gespaard worden dus dat is ook wel een plus.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of tips hoe ik zo goedkoop mogelijk in Bangkok kan geraken (incl. eventuele tussenstops)? Vluchten naar andere steden/landen rondom Thailand die ook zo goedkoop zijn en goedkope aansluiting tot Bangkok hebben?

«13

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Het is bijna tijd voor de vroegboekacties van Joker en Connections. Je weet nooit dat er iets uit de bus valt.

  • vkpeter
    vkpeter

    Heen en terug naar Bangkok voor 299 lijkt heel schappelijk van prijs.
    Als je lang "vastzit" op de luchthaven heb je mogelijk ook kosten voor eten en drinken

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Nee nee, enkele vlucht helaas, anders had ik sowieso al lang geboekt ;-) Ik ga verder via Maleisië tot Singapore, dus van daar uit kom ik terug.
    Via Berlijn naar Bangkok gaat ook nog eventueel (35euro voor vlucht incl bagage van brussel-berlijn dan)...
    Denk wel dat het net iets te laat is voor vroegboekacties :-)

  • Jelle
    Jelle

    BRU - BKK
    SIN - BRU
    520 met Turkish.

    Standaardprijs lijkt me maar goed, beste Europese maatschappij ivm Eurowings valt de prijs dan nog wel mee denk ik :)

  • Glenn
    Glenn

    Met Turkish Airlines kan je voor 589 euro BRU - BKK (24 feb) en SIN - BRU (1 maart) boeken.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Ja maar de terugreis vanuit Singapore ligt nog niet vast, we hebben nog geen specifieke terugkomstdatum maar blijven ongeveer een maand, ik zoek momenteel enkel de heenvlucht naar Bangkok, ten vroegste op 24febr heen, ten laatste 1 maart heen :-) Zijn er ook maatschappijen die best te mijden zijn?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited december 2015
    Als dat je plan is stel ik voor om toch ook even op voorhand te kijken wat je betaalt voor een one way terugvlucht...
  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Ben ik ook van plan, maar kan daarin wat flexibeler zijn, desnoods neem ik van Singapore terug eerst een vlucht naar Bangkok met Air asia ofzo...

  • Jelle
    Jelle

    Denk eerlijk gezegd dat twee singles duurder gaan uitkomen

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Je kan heel goedkoop met Norwegian wanneer je in NOK betaald

    178€ vanaf Oslo, kan je ook in de terugweg gebruiken evt

    een andere route is ook met Pegasus Airlines (miss ook ukraine via KBV) via IST naar Dubai en dan vanaf Dubai lowcost met Cebu Pacific naar Manilla in de Filipijnen (Als die route nog zou bestaan)

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited december 2015

    @Chrismeister said:
    Je kan heel goedkoop met Norwegian wanneer je in NOK betaald

    178€ vanaf Oslo, kan je ook in de terugweg gebruiken evt

    een andere route is ook met Pegasus Airlines (miss ook ukraine via KBV) via IST naar Dubai en dan vanaf Dubai lowcost met Cebu Pacific naar Manilla in de Filipijnen (Als die route nog zou bestaan)

    Ik ga het eens bekijken! Heel fel bedankt al voor de tips! Er zijn met terugweg-combinatie inderdaad enoooorrrm veel combinaties, om tureluur van te worden. En inderdaad, ik denk dat dat het goedkoopste uit komt ook. Jammer wel dat ik nu al de terugreisdatum moet vastleggen dan. Ik kom momenteel de beste prijzen uit bij Qatar airw en Emirates en Turkish, welke is in principe de 'beste' maatschappij?

  • Chrismeister
    Chrismeister

    en ik zie ook nog op 29 februari, vanaf dusseldorf met condor voor 280, dat verdient denk ik awardmijlen

  • deesistim
    deesistim
    edited december 2015

    Het is misschien geen goede optie. Maar vliegen op Kuala Lumpur is ook een optie.
    Met Turkish Airlines kan je voor 431 euro BRU - KUL (24 feb) en KUL - BRU (1 maart) boeken. Voor 27 euro meer kan je terugkomen uit Singapore als dit beter past.

    KUL is wel handig omdat Airasia van hieruit opereert en je dus veel kanten (goedkoop) uit kan.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    @deesistim said:
    Het is misschien geen goede optie. Maar vliegen op Kuala Lumpur is ook een optie.
    Met Turkish Airlines kan je voor 431 euro BRU - KUL (24 feb) en KUL - BRU (1 maart) boeken. Voor 27 euro meer kan je terugkomen uit Singapore als dit beter past.

    KUL is wel handig omdat Airasia van hieruit opereert en je dus veel kanten (goedkoop) uit kan.

    Terugkomst is voorzien voor rond 24 maart ongeveer (in totaal +- 4 weken)! Kuala komt inderdaad minder goed uit omdat het eigenlijk in het midden van de geplande reisroute ligt, maar is het bekijken waard indien ik van daaruit goedkoop nog naar bangkok kan vliegen!

  • deesistim
    deesistim
    edited december 2015

    BRU - KUL (24 feb) en KUL - BRU (24 maart) ook 431.
    Veel plezier! Ben er ook in Juli geweest

  • Koja78
    Koja78

    Bij Emirates hangt de service level heel hard af van de crew die je krijgt. Door hun enorme expansie hebben ze hun kwaliteitsniveau niet kunnen volhouden.

  • Jelle
    Jelle
    edited december 2015

    <@Bucketqueen said:

    Ik kom momenteel de beste prijzen uit bij Qatar airw en Emirates en Turkish, welke is in principe de 'beste' maatschappij?

    Qatar is de enige 5 star airline in je lijstje
    Turkish en Emirates zijn 4 stars.

  • Antoine
    Antoine

    @Koja78 said:
    Het is bijna tijd voor de vroegboekacties van Joker en Connections. Je weet nooit dat er iets uit de bus valt.

    Ik moet je teleurstellen, maar als je wat met ITA matrix, momondo of kayak kan spelen, zul je snel zien dat de vroegboekacties van onze Belgische Travel Agents niet echt voordelig zijn. 10 Jaar geleden als er nog niet zoveel online boekingsmogelijkheden waren en de traveller "dommer" was, waren dit ideale oplossingen. dat wel :-)
    Wat wel klopt is dat de maand januari de beste maand is om tickets ver vooruit te boeken... en dit komt toevallig dan overeen met wat Joker verkoopt als vroegboek bij hen.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited december 2015


    Ik heb een Etihad vlucht gevonden voor 520 euro vanuit Düsseldorf (in de veronderstelling dat die 60 euro extra tov Turkish airl toch de moeite is?), maar nu zie ik dat de eerste vlucht (naar Abu dhabi) door Air Berlin uitgevoerd wordt. Wat moet ik me daar concreet bij voorstellen? Want in gok dat er een aanzienlijk verschil is tussen Etihad- en Air Berlin-comfort?
    Bij de andere vluchten in mn traject wordt niets gezegd over Air Berlin of anderen, mag ik dan zeker zijn dat het voor die vluchten toestellen van Etihad zelf zijn?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!