Tokyo

Jelle
Jelle

Ik vertrek eind januari naar Tokyo voor een week met de Turkish 'promo' voor 300 p.p via de Japanse Expedia site een tijdje terug.

Het is nog lang maar ik vroeg me af of iemand er al geweest is en of je wat tips zou hebben?
We zouden heel graag Kyoto er bij doen voor 1 of 2 dagen maar aangezien we maar 6 nachten hebben daar en het een trip is van 200 euro om tot in Kyoto te geraken vroegen we ons of het wel de moeite is? Het zou dan 3 dagen Tokyo zijn en 2 dagen Kyoto.

Ervaringen? shoot!

«1

Berichten

  • Callum
    Callum
    edited september 2015

    Geen tip voor jou, maar als je eens goed rondkijkt kan je Kyoto allicht iets goedkoper doen dan 300 euro. Zou meer specifiek eens kijken op jetstar. Is wel lowcost maar voor een binnenlandse vlucht lijkt me dat perfect. Als ik sample data pak van 28 jan t.e.m 30 jan, dan kom ik op vluchten van 27 euro retour uit.. dan vlieg je van tokyo naar osaka, wat vlakbij kyoto is.

  • wimbor
    wimbor

    Kyoto en een aantal steden op de weg ernaartoe zijn een must. Vraag een JR Rail Pass. Daarmee kan je meerdere trips op het Shinkansen-netwerk doen. Veel plezier in Japan.

  • timmeken2
    timmeken2
    edited november 2016

    Nog iemand tips voor Tokio en dan vooral om te fotograferen. Ik vertrek in maart voor 7 dagen naar daar. Ik heb reeds Japan gedaan en het is nu echt de bedoeling om in Tokio te blijven. Is er iemand al eens naar het robot restaurant geweest?

    Heeft er ook nog iemand ervaring met de prijzen van de verschillende ic's? Ik heb een refundable kamer voor ongeveer 1100€ kunnen boeken voor 1 week. Momenteel staat ze 1700€. Zou ze nog onder de 1000 € gaan?

    Alvast bedankt!

  • daruda
    daruda

    robot resto was echt wel de moeite voor een keer eigenlijk!

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Slaap eens in een capsule hotel. Is wel men only

  • Glenn
    Glenn

    @Stijn_A said:
    Slaap eens in een capsule hotel. Is wel men only

    Je hebt ook mixed capsule hotels, al zijn de meeste wel men only.

  • steeve321
    steeve321

    Ik vond het leuk om een Maid Cafe te bezoeken.
    Fotograferen is hier niet toegestaan.

  • Chris
    Chris

    @steeve321 said:
    Ik vond het leuk om een Maid Cafe te bezoeken.
    Fotograferen is hier niet toegestaan.

    :-)

  • timmeken2
    timmeken2

    Maid café staat op todo. Capsule heb ik vorige keer al gedaan.
    Weet er iemand nog een ander gebouw dat vrij toegankelijk is buiten Starbucks en treinstation voor foto's van shibuja crossing?

  • Klingsor
    Klingsor

    @Jelle said:
    Ik vertrek eind januari naar Tokyo voor een week met de Turkish 'promo' voor 300 p.p via de Japanse Expedia site een tijdje terug.

    Mooi gevonden, wou dat ik die ook gezien had...

    Het is nog lang maar ik vroeg me af of iemand er al geweest is en of je wat tips zou hebben?
    We zouden heel graag Kyoto er bij doen voor 1 of 2 dagen maar aangezien we maar 6 nachten hebben daar en het een trip is van 200 euro om tot in Kyoto te geraken vroegen we ons of het wel de moeite is? Het zou dan 3 dagen Tokyo zijn en 2 dagen Kyoto.

    Als je echt naar Kyoto wil, goedkope vlucht dan inderdaad vanuit Haneda, shinkansen is interessanter voor de steden onderweg, maar je hebt te weinig tijd.
    Misschien toch echt beter in Tokyo blijven en 2 daguitstappen maken naar iets klassieker Japan, en Kyoto gewoon voor de volgende keer houden dan?

  • Klingsor
    Klingsor

    @timmeken2 said:
    Heeft er ook nog iemand ervaring met de prijzen van de verschillende ic's? Ik heb een refundable kamer voor ongeveer 1100€ kunnen boeken voor 1 week. Momenteel staat ze 1700€. Zou ze nog onder de 1000 € gaan?

    Lijkt mij veel, zelfs voor Tokyo, zelfs voor 7 dagen!

  • daruda
    daruda

    @Klingsor said:

    vorige jaar januari voor 180 gevlogen naar Tokyo met de japanse expedia promo ;)

  • bodemvisser
    bodemvisser

    Ik ben er eind deze maand, voor 170 euro ;)

  • Jelle
    Jelle
    edited november 2016

    Je vindt misschien meer info terug hier, Tim. https://forum.jumpseat.be/discussion/276/tokyo/p1

    Voor eten raad ik deze aan https://foursquare.com/v/魚べい-渋谷道玄坂店/5006bf0de4b0ecb4543dce5c

    In het ander topic vind je er meer info over op pagina 3.

    Voor foto's raad ik deze plek aan: http://wowsabi.co/the-secret-place-with-an-awesome-view-of-shibuya-crossing/

    Gewoon doen alsof je er thuishoort en alleen gaan of met een partner dan houden ze je niet tegen of is de kans toch kleiner. Als je boven komt met de lift gewoon naar links gaan tot aan het raam. Je heb daar dan een rood touw waar je over kan stappen en dan zie je dit. Wij hadden ongeveer 7 minuten voor ze ons wegstuurden omdat het enkel maar voor bewoners is normaal gezien.

    Foto's die ik er maakte:


  • Klingsor
    Klingsor
    edited november 2016

    @bodemvisser said:
    Ik ben er eind deze maand, voor 170 euro ;)

    Die van die 180 euro had ik toen gemist, maar deze ook al?
    Hoe dan, allemaal via Expedia Japan?

    Mijn goedkoopste Japanvlucht ever, wel steeds zeer laat geboekt, is 500 euro h/t in economy...
    Tegenwoordig lijkt 400/450 bijna steeds mogelijk, als je wat op voorhand boekt, maar voor jullie prijs ga ik elke maand!

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @bodemvisser said:
    Ik ben er eind deze maand, voor 170 euro ;)

    Sharing is caring

  • bodemvisser
    bodemvisser
    edited november 2016

    . Enkele maanden geleden met Iberia, Brussel Madrid Tokio, 170 euro
    Vele uren voor computer zitten, combinaties maken, schuiven met luchthavens enz helpt ook.
    Indien hoofdpijn, effe rusten of pijnstiller nemen.
    Veel lezen op internet, oefenen enz.

  • timmeken2
    timmeken2

    @Jelle said:
    Je vindt misschien meer info terug hier, Tim. https://forum.jumpseat.be/discussion/276/tokyo/p1

    Voor eten raad ik deze aan https://foursquare.com/v/魚べい-渋谷道玄坂店/5006bf0de4b0ecb4543dce5c

    In het ander topic vind je er meer info over op pagina 3.

    Voor foto's raad ik deze plek aan: http://wowsabi.co/the-secret-place-with-an-awesome-view-of-shibuya-crossing/

    Gewoon doen alsof je er thuishoort en alleen gaan of met een partner dan houden ze je niet tegen of is de kans toch kleiner. Als je boven komt met de lift gewoon naar links gaan tot aan het raam. Je heb daar dan een rood touw waar je over kan stappen en dan zie je dit. Wij hadden ongeveer 7 minuten voor ze ons wegstuurden omdat het enkel maar voor bewoners is normaal gezien.

    Foto's die ik er maakte:


    wow bedankt jelle dat is echt wat ik zoek! super!

    @Klingsor het goedkoopste tarief dat ik al gevonden heb was 980€ in tokyo bay intercontinental maar momenteel zit het terug rond 1600€

  • Jelle
    Jelle

    No probs Tim :) Enjoy

    Een week in een IC voor 7 dagen en minder dan 1000 euro lijkt mij een hele mooi prijs.

    Ik zat er een week voor 500 in een goeie airbnb locatie vlak bij shibuya

  • timmeken2
    timmeken2

    @Jelle said:
    No probs Tim :) Enjoy

    Een week in een IC voor 7 dagen en minder dan 1000 euro lijkt mij een hele mooi prijs.

    Ik zat er een week voor 500 in een goeie airbnb locatie vlak bij shibuya

    die foto's van de airbnb van jou zien er anders ook wel leuk uit. Misschien in de toekomst toch een proberen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!