Bagage labelen tot stopover, niet tot eindbestemming

Darrow
Darrow
edited december 2015 in Algemene discussies

Ik heb tijdje geleden de openjaw CDG-IST-MRU-IST-OTP geboekt met TK. Nu was een enkeltje OTP-CDG/AMS/BRU veel minder interessant dan een enkeltje IST-CDG en heb deze dus geboekt. Nu is mijn vraag: hoe raak ik op de terugweg aan mijn bagage in IST? Aan de incheckbalie gewoon vragen lijkt mij, maar zal ik een reden moet geven? Kunnen ze hier moeilijk over doen?

Berichten

  • Antoine
    Antoine

    Dit kan wel eens een uitdaging worden :-)

    In theorie gaat je bagage gelabeled worden tot het einde.

    • De gemakkelijkste manier : alleen met handbagage reizen en de laatse vlucht toevallig "missen". NIETS aan airline vragen.
    • Je zou kunnen vragen in MRU om je bagage to shortchecken tot IST, maar ze zijn absoluut niet verplicht om dit te doen. In theorie (maar dit gebeurd bijna nooit) kan de maatschappij je ticket herberekenen omdat je de laatste leg niet wilt nemen. En dan kan het jou veel geld kosten.
    • Hoeveel tijd heb je in IST? als dat maar een paar uur is, ben ik bang dat je in MRU niet veel gaat kunnen regelen. Als er een nacht of meer dan 5u tussen zit, heb je al een beter excuus om je bagage te vragen.
    • In IST bij aankomst om je bagage vragen gaat in ieder geval niet werken.
  • bhermans
    bhermans

    @Antoine said:

    • In IST bij aankomst om je bagage vragen gaat in ieder geval niet werken.

    Ik heb in mei MAD-GRU-MAD-TXL gevlogen met IB.
    Bij het inchecken voor de terugvlucht heb ik gevraagd om mijn bagage te shortchecken tot MAD.
    Was geen probleem, maar ik ben zo stom geweest om het label niet te checken en in MAD bleek mijn bagage niet beschikbaar.
    Ik ben toen naar de balie van IB gegaan en 5 min later kwam mijn bagage gewoon van de band gerold.

  • Darrow
    Darrow

    Mm.. Die verrekte impulsiviteit toch altijd :D Nee, da's wel klote.. Heb een layover van 3u45 op IST.

    Ik denk dat ik zowiezo ga moeten proberen de persoon aan de check-in ga moeten overtuigen om te labelen tot IST.. Zonder bijbetalen dus :s

  • Darrow
    Darrow

    @bhermans said:

    Stelt me toch weer enigszins gerust, veel zal dus afhangen van de persoon ter plaatse..

  • bhermans
    bhermans

    Daar zal idd veel van afhangen. Sowieso eerst vragen bij checkin en goed het label checken.
    Als ze je extra willen aanrekenen zou ik het in IST nog eens vragen.

    Nu, als je die laatste leg niet vliegt, halen ze je bagage toch van het vliegtuig.
    Alleen weet ik niet wat er dan mee gebeurt. Als je geluk hebt, kan je ze misschien gewoon claimen bij lost luggage.

  • Darrow
    Darrow

    De waardevolle spullen steek ik zeker in de handbagage, voorzie de koffers van een duidelijk label en als ze dan toch in OTP aankomen weten ze in elk geval naar waar de koffers opgestuurd moeten worden o:)

  • Chris
    Chris

    Hmmm..... ik heb dus SLECHTE ervaring.

    1) terugweg uit China (Shenyang - Beijing - amsterdam - Dusseldorf) wilde ik het in Shenyang labelen tot Amsterdam ( en dan de trein pakken). dat LUKTE. echter moest ik in beijing m'n bagage sowieso ophalen (moet altijd van INT-NAT of NAT-INT). En bij her-afgeven keken ze me aan van oh nee das niet de bedoeling !!!

    2) diezelfde vlucht, en later nog een keer, geprobeerd op schilhol het eruit te krijgen. Dat zou mij iets van 150-250 euro kosten. niet direct het ticket verschil maar wel dat bedrag. En ik vroeg als ik m'n vlucht zou "missen".... ze zeiden dat ik het dan óók pas zou krijgen als ik dat betaalde.

    kortom: genoeg tijd om over te stappen is GEEN excuus. mss kom je er één keer mee weg.

    ga er dus nooit vanuit........
    ik had ook een keer een vlucht Doha - Dubai - Amsterdam
    op emirates. in Dubai hadden we toen vanaf 21:00 tot iets van 09:00 zelfs toen moesten we in Doha betalen!!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!