IHG Points&Cash

Chrismeister
Chrismeister
edited december 2015 in Deals Deals Deals
Tagged:

Bij IHG hotels kan je bij het boeken van een hotel Points&Cash doen. Dit is wanneer je een hotel wil boeken met punten ervoor kiest minder punten te gebruiken en het overige deel in 'cash' erbij betaalt.

Zo kan je reeds voor een kamer van bijvoorbeeld 50000 punten de kamer ook reserveren voor:
45000 + 40$
40000 + 70$

Maar momenteel ook voor bepaalde hotels:
35000 + 90$

Bijvoorbeeld Crowne Plaza Amsterdam

of Candlewood Suites in Jersey city

Dit kan in sommige gevallen voordelig uitkomen om duurdere hotels te boeken.

Daarnaast is er ook nog volgende truc; na het boeken van een hotel met Points&Cash kan je deze kamer weer annuleren. In dat geval krijg je niet 90$ + 35000 punten terug maar 50000 punten. Je kan dus punten kopen aan een rate van 15000 voor 90$.

90$ / 15000 punten = 0,6 cent per punt

ter vergelijking bij een IHG 100% bonus promotie is
690$ / 120000 punten = 0,575 cent per punt

niet zo slecht dus

Opgelet: Bij het overdadig gebruik van points&cash punten aankoop truc kan account geschorst worden

bron 15k voor 90$: youhavebeenupgraded

Tagged:

Berichten

  • Chris
    Chris

    Als je dit al doet kan je beter direct bv 10 nachten doen in 1 boeking en dan dus direct veel punten pakken. Niet telkens 1 nacht.

  • bhermans
    bhermans

    @Chris said:
    Als je dit al doet kan je beter direct bv 10 nachten doen in 1 boeking en dan dus direct veel punten pakken. Niet telkens 1 nacht.

    Ligt er natuurlijk aan hoeveel punten je al hebt en hoeveel je er bij wil kopen.
    Voor 10 nachten heb je er 350K nodig, zo hoog is mijn persoonlijke balans alleszins niet.

  • Jelle
    Jelle

    staat momenteel aan 35.000 + 70usd. Dit dan ook aan te raden om de 'trick' te doen?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Voor een hotel dat 50k waard is?
  • Glenn
    Glenn

    Klopt mijn veronderstelling dat Points&Cash nachten ook als reward nights beschouwd worden en dus niet qualifying zijn (niettegenstaande je er een stuk van betaalt).

  • bhermans
    bhermans
    edited december 2015

    deleted

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited december 2015

    @Chris said:
    Als je dit al doet kan je beter direct bv 10 nachten doen in 1 boeking en dan dus direct veel punten pakken. Niet telkens 1 nacht.

    Inderdaad, best zoveel nachten in 1 keer. Misschien ook een paar weken wachten met annuleren en hotels wisselen bij het gebruiken van truc

    @bhermans said:
    Voor 10 nachten heb je er 350K nodig, zo hoog is mijn persoonlijke balans alleszins niet.

    Klopt, daarom 1 malig kopen 100% kopen om te beginnen

    @Jelle said:
    staat momenteel aan 35.000 + 70usd. Dit dan ook aan te raden om de 'trick' te doen?

    Het voorbeeldhotel is 45k kies dan 30k + 90$ om het goedkoop te houden

    For the record -> ik heb nog nooit zo'n truc toegepast

  • oldgrumpy
    oldgrumpy
    edited december 2015

    Je krijgt er geen qualifying punten voor maar de nachten tellen nu wel mee als qualifying nights, dacht ik(net zoals de standaard Reward Nights) :

    Your IHG® Rewards will combine your Reward Nights with your Qualifying Nights toward Elite status qualification, bringing you closer to attaining Elite status while enjoying your stay using your points.

    https://www.ihg.com/hotels/gb/en/reservation/rewardnights

  • Chris
    Chris

    @glenn het is wel qualifying nights voor status. NIET voor Royal status. en ook NIET voor bv de accelerate promotie (of je moet zo'n nach tnodig hebben) en dat laatste is k*t omdat die boek points&cash dus niet te stacken is met de andere opdrachten.

    @bhermans inderdaad heb je dan 350k punten nodig. Het is dus makkelijker bij te "kopen" als je reeds punten hebt. Echt 10x annuleren op een dag bij 1 hotel sowieso niet doen. als je het al doet doe het dan bij 10 verschillende en annuleer het veel later. maar goed vaak heb je de punten direct nodig.....
    ik denk overigens dat het niet direct bij het hotel opvalt, want de punten koop je bij IHG niet bij het hotel zelf; die ziet alleen een reward boeking. IHG ziet dat je punten koopt. als je annuleert zien ze een annulering van een reward boeking. maar goed....... zelf gebruik ik de truc niet. ik betaal dan liever voor punten en bv bij de 100% promo was het zo goed als net zo duur.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Vraagje:
    Als ik 2 kamers boek met mijn account voor dezelfde avond
    1 met points &cash en de andere volledig betalend.
    Geldt die ene volledig betalende kamer als qualifying of niet ?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Ja. Waarom niet?
  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Dacht dat ze dat misschien als 1 reservatie zouden bekijken die deels met punten betaald is

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!