Air Canada Rouge : kunnen die mijlen op A3 M&B gezet worden?

Katrien
Katrien

Ik zag in de A3 credit lijst en de website (where to credit) wel Air Canada staan. Maar wat als het Air Canada Rouge is? Tellen die mijlen ook voor M&B? (fare class P)

Berichten

  • flrvt
    flrvt

    Ik heb eerder deze maand toevallig Air Canada Rouge gevlogen en kan bevestigen dat die voor A3 tellen als een gewone Air Canada vlucht.

    Terwijl Air Canada Rouge een eigen entiteit is met een eigen airline code (RV), verschijnt deze op mijn account statement gewoon als volgt:
    Los Angeles-Vancouver (LAX - YVR) - AC1881 - K

    Dit is dus wel booking class K, geen idee of class P anders gaat crediteren.

  • michelvst
    michelvst

    Opletten hiermee, ik heb eens even die AC1881 nagetrokken, en dit is een Air Canada route, operated by Air Canada Rouge (RV). RV werkt in dit geval voor AC als onderaannemer, zoals bijvoorbeeld BMI Regional (BM) met enkele toestellen in onderaanneming van Brussels Airlines vliegt. In dit geval krijg je dan inderdaad credit volgens de aanbestedende maatschappij. Anders wordt het wanneer de route echt RV-operated is, dan is het mogelijk dat je geen credit krijgt.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!