[Hotel Review] Crown Plaza Antwerp

Christophe
Christophe
edited september 2015 in Reiservaringen
Tagged:

Via een promotie op de IHG website boekte ik in september een superior kamer in het Crown Plaza Antwerp voor 90 euro, inclusief ontbijt. Via de accelerate promotie leverde deze boeking 10.000 IHG punten op.

CP Antwerp ligt net langs de ring van Antwerpen en biedt parkeerplaatsen aan voor 16 euro/nacht. Voor het hotel, langs de openbare weg, zijn er ook voldoende gratis parkeerplaatsen waar ik uiteraard gebruik van maakte.

De ontvangst was zeer vriendelijk en omdat de reeptioniste zag dat ik een IHG club member was kreeg ik een late check out, een voucher voor een gratis drankje in de bar en een voucher voor een 10% discount in het restaurant. De superior kamer lag op de elfde verdieping. Het interieur is rustgevend maar het meubilair is toch wel licht verouderd. In de badkamer waren badproducten van Dove voorzien. De badkamer was klein maar praktisch, niets speciaals in elk geval.

Een pluspunt van dit hotel is het mooie zwembad en de bijhorende welness. Het ontbijt was voor ons inbegrepen, gelukkig want 18 euro pp vonden we wat duur voor dit buffet.

20150911_163058
20150911_163112
20150911_163123
20150911_163133
20150911_163158
20150911_163213

Tagged:

Berichten

  • flrvt
    flrvt

    Leuke review!

    Deluxe kamers krijgen trouwens gratis parking. Al heb je dat echt niet nodig, tenzij er in het bouwcentrum een evenement aan de gang is of zo.

    Ik vind het zelf ook een fijn hotel en zijn er op dagen in het weekend vaak rates van minder dan 90 euro vindbaar ook!

  • Jeroen
    Jeroen

    Leuk zwembad/saunagedeelte ook.

  • bhermans
    bhermans

    flrvt zei: Deluxe kamers krijgen trouwens gratis parking. Al heb je dat echt niet nodig, tenzij er in het bouwcentrum een evenement aan de gang is of zo.

    Ik vind het zelf ook een fijn hotel en zijn er op dagen in het weekend vaak rates van minder dan 90 euro vindbaar ook!

    Dat van die parking is een goede tip, dat wist ik nog niet.

    Ik heb zelfs al nachten van 60 euro geboekt daar.

  • flrvt
    flrvt

    Het leuke is dat dit ook werkt als je geüpgradet bent.

    Gewoon bij inchecken welk kamertype je toegewezen hebt gekregen, als dit Deluxe is kan je een kaartje vragen om gratis de parking op te rijden. Veiliger en minder ver stappen (anders gewoon op straat of bij de Esso ernaast - ook geen probleem)

  • Tim
    Tim

    Ik vind het een op zijn best middelmatig hotel.. De kamers zijn oud (zelfs de gerenoveerde) en de badkamers zijn echt triestig.. Het ergste is de dt-fout op het eco-plaatje aan de muur in de badkamer :)

    Van het ontbijt ben ik ook geen fan. De broodjes zijn niet lekker en de scrambled eggs te veel aangelengd met melk..

    Sauna en zwembad zijn dan weer wel in orde!

  • michelvst
    michelvst

    Mijn grootste pet-peeve met dit hotel is het absolute gebrek aan een "fast-lane" voor IHG-elites aan de front desk. Soms moet je echt ellenlang aanschuiven als men net een bus toeristen heeft gedropt bijvoorbeeld.

  • bhermans
    bhermans

    Ze hebben gelukkig wel de check-out al versimpeld, zodat je daar niet ook nog eens moet aanschuiven.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Ik ben hier al 2 keer geweest, 1 keer betalend en 1 keer via BPG. De laatste keer (via BPG) hadden ze mijn kamernummer (ergens op de bovenste verdieping, dus een gerenoveerde kamer) doorgestreept op mijn kaartje en een andere opgeschreven en mij dus een stokoude kamer op de eerste verdieping gegeven. Ik ben blij dat ik daar nooit betalend ben terecht gekomen, zelfs het tappijt was sinds de jaren 90 nooit veranderd, zelden gezien :-) Het ontbijt vond ik het minste van alle IHG hotels die ik al gedaan heb, zelfs de HIX zijn doorgaans een stuk beter! Gelukkig maakt het zwembad en de wellness veel goed wel!

  • flrvt
    flrvt

    Je moet inderdaad geluk hebben dat je een gerenoveerde kamer krijgt, en zelfs die zijn niet zo speciaal.

    De WiFi is over heel het hotel wel erg goed omdat je per kamer een access point hebt. Ik vind het een fijn hotel. Je moet het inderdaad niet vergelijken met andere, laat staan alle, Crown Plaza's. Maar als het een goedkope rate is zal ik hier graag verblijven.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ja heb ik daar ook al eens voorgehad, dat ze overduidelijk een kamernummer doorstrepen en je een mindere kamer geven. Volgens mij hebben ze daar niet zo graag BPG'ers :)

  • michelvst
    michelvst

    Los daarvan vind ik het doorstrepen bij een obvious downgrade gewoon getuigen van geen respect naar je klant toe. Zelfs al ben je niet akkoord met een van de policies van de chain waartoe je als franchise behoort, dan nog is het zaak om dit niet aan je bezoeker te laten merken. Een van de grootste no-no's in hospitality, en toch wordt hier o zo vaak tegen gezondigd...

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Klopt, het was mijn eerste BPG daar, voor hetzelfde geld was ik een 'gewone' courante IHG-klant die toevallig eens een keer een BPG gescoord had :-) Nu ik was al blij met de gratis nacht gewoon.. Ze hadden trouwens ook mn ontbijt geschrapt, toen ik smorgens mij ging aanmelden aan het ontbijt bleek er enkel 'logies' geboekt te zijn, heb ik gelukkig toch kunnen oplossen, maar het leek me geen toeval dat ook dat toevallig niet doorgegeven was :-)

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Net ingechecked. Heb momenteel geen status meer behalve gewoon Club member.Bij inchecken niets extra gekregen. Een upgrade had ik ook niet verwacht maar late checkout of voucher voor drankje was wel leuk geweest. Heb superior room geboekt. Zoals reeds eerder gezegd is dit maar een middelmatig hotel. Was hier al een keer verbleven dus wist dat wel op voorhand. Hotel toch gekozen owv de Accelerate Promo. Hopelijk valt ontbijt wat mee morgenvroeg.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!