Hong Kong

flrvt
flrvt

We gaan een week naar Hong Kong (5 nachten eigenlijk).

Hong Kong zelf is nogal duur, hetgeen op zich ok is, maar ik lees dat er in de directe omgeving ook veel dingen te doen zijn. De steden Zhuhai en Guangzhou in de buurt zouden ook veel te bieden hebben en goedkoper zijn.

Is er al iemand in Hong Kong geweest hier? Voor een eerste keer daar, wat raden jullie aan? Ik ben aan het overwegen na enkele dagen ook eens naar een andere stad in de geburen te trekken.

Tagged:
«1

Berichten

  • Glenn
    Glenn

    Vorige maand een 4 tal dagen in Hong Kong gezeten, wel binnen Hong Kong zelf gebleven. Qua prijzen viel dit nog redelijk mee, ik had het duurder verwacht.

    Aanraders voor een eerste bezoek:

    • Victoria Harbor met Avenue of Stars
    • Victoria Peak rond zonsondergang
    • Tempels: Ten Thousand Buddhas Monastery, Chi Linnonnenklooster, Sik Sik Yuen Wong Tai Sin Tempel...
    • Repulse Bay
    • De vele markten
    • Nathan Road met de vele neon verlichting
    • Ocean Park (zelf niet gedaan wegens tijdsgebrek, maar zou de moeite zijn)

    Ik verbleef in de IC (2 gratis nachten) + Indigo Hong Kong.
    Zeker de Octopus kaart kopen, kan je bijna overal (openbaar vervoer, winkels, resto etc.) mee betalen (gewoon tap & go)

    Eventueel is Shenzhen ook een optie als je een andere stad wil verkennen.

  • XMAN
    XMAN

    Even in Hong Kong geweest,
    Eerste 2 kan ik bevestigen
    Victoria Harbour is 's avonds mooi verlicht.
    Je kan met een oude tram naar de Peak
    De ferries zijn spotgoedkoop en beste manier om te hoppen van het ene naar het andere.

    Verder afgelegen 'natuur'eiland (naam vergeten) viel me wat tegen.
    Hong Kong kan soms goedkoper zijn (oa Apple producten - nu wellicht niet meer met de dollar), maar meeste zaken wel duurder inderdaaad

    Shenzhen lijkt me alleen een industriestad, tenminste ik ben er alleen voor een bedrijfsbezoek geweest en verder geen tijd om te verkennen.

    Indigo hotel vond ik een aanrader! Ga ook eens kijken naar de pool boven (daar is het minder drukkend dan beneden in de straten)

  • Katrien
    Katrien
    Ik was er vroeger heel veel voor mijn werk.
    Een uitstap met d ferry naar Macau is ook eens d moeite.
  • Katrien
    Katrien
    Naar Lantau Island: daar staat h Po Lin klooster en d Reuze Buddha . Vond ik wel de moeite. Toen ik er 10 jaar geleden was kon je er ook mooi wandelen ( bergachtig eiland). Voor mij was dit e rustpunt na werkweek in Hong Kong.

    Je kan ook naar Lamma Island gaan maar misschien minder interessant als je (slechts) 5 dagen i Hong Kong bent. Ik ging daar om d drukte te ontvluchten. Er mochten daar geen autos rijden dus ik fietste toen naar rustig stukje v h eiland (er is e druk strand). Maar zoals gezegd, minder interessant indien op city trip.
  • Chris
    Chris

    Als je 5 nachten in HK bent zou ik niet China zelf in gaan. Je kan wel de north territories ontdekken. Ze hebben daar 2 wandelroutes die de moeite zijn. en daar is het goedkoop.
    http://www.christravelblog.com/hong-kong-two-hong-kong-heritage-trails-in-the-north-territories/

    en op HK eiland ook de waterworks trail, erg mooi!
    http://www.christravelblog.com/hong-kong-skyscrapers-hong-kong-waterworks-trail/

    dit is een beetje off the beaten track
    de rest zoal shierboven al aangegeven.

  • Jelle
    Jelle
    edited december 2015

    Doe Ocean park man echt het vetste pretpark dat je ooit hebt gedaan qua locatie. Picture related :) Beneden heb je dan een zoo en dan neem je de cable car om naar het andere deel te gaan, het pretpark.

    Prijzen in Hong Kong zijn niet duur, we hebben er bijvoorbeeld mcdonalds gehad voor 2.5 euro. Dit was een big mac menu met extra burger en 2 drankjes. Hangt er gewoon van af waar je gaat. Ga liever een zijstraatje in dan de main street.

    Echt een super vette stad. Victoria peek hebben we 2x gedaan, tijdens de dag en avond. Tian Tan Buddha raad ik ook aan om te doen. Geraak je ook met een cable car.

    Zat er vorig jaar in september, compilatie van gemaakt :)
    https://youtube.com/watch?v=BpxdAhGdYgg

  • Katrien
    Katrien

    @flrvt om je wat opzoekwerk/combineerwerk te besparen : Die Tian Tan Buddha die @Jelle vermeldde is die reuze Buddha op Lantau Island.

    @Chris die wandelroutes van jou ga ik onthouden als ik nog eens daar terug ben.

  • Dima
    Dima

    +1 voor Lantau. Zeker ergens op 3de/4de dag plannen. Even rust van de drukte.

    Pro-tip: koop je tickets op voorhand, anders kan je tot wel 2u lang in de rij staan.

  • Jelle
    Jelle

    @Dima said:
    +1 voor Lantau. Zeker ergens op 3de/4de dag plannen. Even rust van de drukte.

    Pro-tip: koop je tickets op voorhand, anders kan je tot wel 2u lang in de rij staan.

    Wij kochten de cable car tickets on the spot met een wachtrij van nog geen 5 minuten.

  • Dima
    Dima
    edited december 2015

    @Jelle said:
    Wij kochten de cable car tickets on the spot met een wachtrij van nog geen 5 minuten.

    Hangt natuurlijk af of je wat geluk hebt. We waren er rond kerst, dus bijzonder druk in Hong Kong qua toeristen. Online waren tickets reeds dag ervoor uitverkocht. En ter plekke hadden we 1.5u lang in de rij mogen staan wachten. De rij was iets later nog langer dan toen we aankwamen, dus de mensen dat toen aankwamen stonden zeker 2u in de rij.

    Op terugweg maakt het niet uit wat voor soort ticket je hebt. Toen hebben we ook meer dan een uur in de rij gestaan.

  • Darrow
    Darrow

    Iemand ervaring met lounge access in de IC Grand Stanford of Conrad? Alcoholic beverages included? :#

  • Chris
    Chris

    @Darrow de lounge van IC Grand Stanford had ik dat wel (3 jaar terug)
    conrad geen idee.....

  • kristof
    kristof
    Als je Vegas plezant vond dat zou ik zeker overwegen om eens naar Macau te gaan.
    Lightshow 's avonds is ne keer leuk om te zien.
    Verder is het meeste hier idd reeds aangehaald.
  • Jelle
    Jelle

    Doe zeker ook de fish markets.

    Is een heel leuk concept. Je koopt je vis verser dan vers, jij wijst zij 'slachten', doen het in een zak en jij stapt dan een restaurant binnen in de straat die lopen van goedkoop naar duur, geeft de zak af en ze maken er echt ongelooflijk lekkere gerechten mee.

    Wij hebben de gemiddelde prijs genomen en was wel best duur maar echt zo zo zo lekker.

  • Darrow
    Darrow

    Iemand een goed adresje om een kostuum of blazer te laten maken? Sam's is natuurlijk de populairste maar er zijn er natuurlijk nog andere..

  • Jelle
    Jelle
    Staan ze daar niet om de 5 meter om je binnen te lokken ;)
  • Darrow
    Darrow

    @Jelle said:
    Staan ze daar niet om de 5 meter om je binnen te lokken ;)

    Geen idee maar dat wil ik ook net vermijden.. Ik wil niet de eerste de beste binnenstappen maar diegene met de beste/prijskwaliteit.

    Heb wat rond gemaild en ik ga natuurlijk net in de week dat alles gesloten is - Chinees Nieuwjaar. Sam's Tailor gemaild en die wil speciaal voor mij effe opendoen op zondag :o B)

  • Jelle
    Jelle
    Ah sorry had de indruk dat je er al was. Op die main straat staan letterlijk om de 20 meter een paar Indische tailors die je binnen lokken :p
  • Jelle
    Jelle

    Ik zit er waarschijnlijk opnieuw in December. Vorige keer zat ik in de Sheraton (vet hotel) maar wou eens naar de mening peilen van IHG related hotels en welke jullie kunnen aanraden?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    @kristof said:
    Als je Vegas plezant vond dat zou ik zeker overwegen om eens naar Macau te gaan.
    Lightshow 's avonds is ne keer leuk om te zien.
    Verder is het meeste hier idd reeds aangehaald.

    Ik vond Vegas en Macau twee totaal verschillende werelden...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!