Waar vinden jullie de booking class

Jelle
Jelle
edited december 2015 in Algemene discussies

Ik probeerde net een boeking te maken bij Thai maar nergens in dit proces vind ik ergens de boekingklasse terug. Economy restricted, goed maar welke 'letter' om het aantal miles na te gaan?
Bij andere airlines staat het er gewoon bij maar vond het hier niet meteen terug :/

Ook bij SAS was ik aan het kijken maar lijkt het echt 'verborgen' te staan en vind ik het nergens terug.

Is er mss een externe website waar je dit eventueel kan nagaan zodat het wel duidelijk is?

• wimbor
    wimbor

Je kan de booking class vinden door hetzelfde tarief op te zoeken op bijvoorbeeld matrix.itasoftware.com. Maar ook Expedia toont het bij de bijkomende info.

Op de SAS site moet je een beetje zoeken. Na het zoeken van het vlucht klik je rechts op de naam van het tarief (bijvoorbeeld 'SAS Go') en dan op Show detailed price rules en daarna Full Rules . De code staat dan in de uitleg bovenaan, ik dacht achter "BK:".

Meestal geven airlines ook gestructureerde namen aan hun tarieven, en zit daar ook de code van de booking class in vermeld. Als ze die tonen, heb je ook al een idee.

• Glenn
    Glenn
    edited december 2015

Ik heb een vergelijkbare vraag. In juli zou ik eventueel naar New Orleans moeten. Via Momondo vind ik deze terug, te boeken op budgetair voor 984 EUR:

Op Expedia vind ik dezelfde vluchten terug voor 1317 EUR:

• Hoe weet ik nu zeker dat de boekingsklasse dezelfde is?
    • Is dit geen error bij budgetair? (dit is exact de prijs van expedia zonder belastingen en toeslagen).
  • michelvst
    michelvst

sommige OTA's tonen de boekingsklasse niet, hoogstwaarschijnlijk omdat ze de informatie niet relevant vinden.
    Echter zou je normaal toch ergens (al is het maar op een heel obscure link) de fare rules moeten kunnen terugvinden. Daar zou je dan in principe de boekingsklasse moeten terugvinden. Wat je ook nog kan doen is eens kijken wat Hipmunk ervan maakt, da's dezelfde engine als waarop Matrix (en dus Google Flights) draait.

• VDW
    VDW

2 Vluchten met Turkish Airlines (volgens Boarding Pass ) Y, staan gecrediteerd bij M&M account als W-Class en dus geen mijlen verdienend. Iemand soortgelijke ervaringen?

• daruda
    daruda

boarding pass toont altijd Y niet?
    Dit wil gewoon zeggen Economy.

Maar heeft niets met booking class te maken dacht ik.

• VDW
    VDW

:) Beetje dom van mij.

Je hebt natuurlijk gelijk.

• Jeroen
    Jeroen

@daruda said:

Nee, bij mij de laatste keer F ;)

• Ulker32
    Ulker32

@Jeroen said:

@daruda said:

Nee, bij mij de laatste keer F ;)

I see what you did there

• fbruno
    fbruno

Meestal kun je op shitty OTA's wel ergens de fare rules vinden, en daarin staat dan vaak de fare basis.
    Eerste letter van die fare basis is in 95% van de gevallen je boekingsklasse.

Soms kan de terugreis een andere farebasis hebben als de heenreis.

• vkpeter
    vkpeter

@VDW said:
    2 Vluchten met Turkish Airlines (volgens Boarding Pass ) Y, staan gecrediteerd bij M&M account als W-Class en dus geen mijlen verdienend. Iemand soortgelijke ervaringen?

Heb al gehad dat M&M geen Miles gaf, daarna ingediend bij TK en daar wel Miles gekregen

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!