Etihad apartment boeken-tips gevraagd

13

Berichten

  • Dennis
    Dennis
    Ter info: ik had een vlucht geboekt van LHR naar AUH op a380 (EY12), blijkbaar sinds gisteren veranderd naar een a340...
  • claenen
    claenen
    @dennis je kan je AA award reservatie nog steeds laten aanpassen. Als de route niet verandert is het zelfs gratis dacht ik. Wel extra kost als het -21 dagen voor vertrek is. Maar dan nog lijkt het me dit waard ;) A340 tov A380 is heel verschil!
  • Christophe
    Christophe

    krijg je daar een bericht van als je vlucht veranderd wordt?

  • Katrien
    Katrien
    Ik gebruik "myflights". Die geeft elke verandering door. Vliegtuigtype, uur aankomst, ... Zelfs maanden op voorhand.
  • Dennis
    Dennis

    Ik kreeg een melding via awardwallet. Eerst was m'n vlucht van AUH naar DEL gewijzigd naar een jet airways vlucht, en nu dus de wijziging naar een A340 ipv a380...

    @claenen
    Heb ik inderdaad gedaan! Gelukkig waren er 2 dagen eerder nog 2 plaatsen vrij. Moest 4 dollar bijbetalen... :)

  • claenen
    claenen

    Etihad houd je zelf ook op de hoogte van wijzigingen. Zo'n mail levert altijd een mini hartinfarct op ;) Bij mij ging het om iets andere uren (10 min later vertrekken), dus no biggy.

  • Christophe
    Christophe

    @claenen said:
    Etihad houd je zelf ook op de hoogte van wijzigingen. Zo'n mail levert altijd een mini hartinfarct op ;) Bij mij ging het om iets andere uren (10 min later vertrekken), dus no biggy.

    Hoop niet op zo'n mail... Ik heb de namiddag vlucht van Abu Dhabi naar Londen. Op sommige dagen voert de A380 die uit, andere dagen een ander type toestel. Vanwaar komen die variaties?

  • Chris
    Chris

    @Christophe said:
    Hoop niet op zo'n mail... Ik heb de namiddag vlucht van Abu Dhabi naar Londen. Op sommige dagen voert de A380 die uit, andere dagen een ander type toestel. Vanwaar komen die variaties?

    Variaties door niet voldoende A380.... planning..... etc. Geen ander vliegtuig beschikbaar.
    mogelijk aantal stoelen dat nodig is op bepaalde dagen.
    Vele mogelijkheden.

  • Christophe
    Christophe

    Ik vind voorlopig wel enkele interessante promo's voor citytrips bij een touroperator. Voor dezelfde prijs als een enkele vlucht heb ik er ook een hotel bij. Wel geen hotel points dan, maar hoe zit het met je airlines als je boekt via pakweg connections?
    En is dat een probleem als je niet opdaagt voor je terugvlucht, heb immers al een beter alernatief ;-)

  • claenen
    claenen

    @Christophe said:
    Ik vind voorlopig wel enkele interessante promo's voor citytrips bij een touroperator. Voor dezelfde prijs als een enkele vlucht heb ik er ook een hotel bij. Wel geen hotel points dan, maar hoe zit het met je airlines als je boekt via pakweg connections?
    En is dat een probleem als je niet opdaagt voor je terugvlucht, heb immers al een beter alernatief ;-)

    Voor vluchten kan je steeds je loyalty number doorgeven. Of online of bij check-in in luchthaven.
    Niet opdagen, daar kan ik je geen antwoord op geven. Zullen ze niet graag hebben, maar echt gevolgen ondervinden lijkt me straf.

  • Chris
    Chris

    @Christophe said:
    Ik vind voorlopig wel enkele interessante promo's voor citytrips bij een touroperator. Voor dezelfde prijs als een enkele vlucht heb ik er ook een hotel bij. Wel geen hotel points dan, maar hoe zit het met je airlines als je boekt via pakweg connections?
    En is dat een probleem als je niet opdaagt voor je terugvlucht, heb immers al een beter alernatief ;-)

    mss een worried meisje dat alle reizigers moet begeleiden op dat soort pakket reizen?
    geef haar/hem gewoon ff aan dat je niet mee terug gaat......... lijkt me dan ok

  • Christophe
    Christophe

    Heb ik bij aankomst in londen (stopover) ook recht op de chauffeur service?

  • gregorycop
    gregorycop

    @Christophe said:
    Heb ik bij aankomst in londen (stopover) ook recht op de chauffeur service?

    Ja :) Gewoon op dezelfde manier online geboekt.
    Heeft mij toen van LHR naar IC gebracht.

  • Ivooss
    Ivooss

    @Christophe said:
    Heb ik bij aankomst in londen (stopover) ook recht op de chauffeur service?

    Niet als je stopover korter dan 24 uur is.
    Wij hadden een stopover van 23 uur, hebben een nachtje in london geslapen maar helaas geen chauffeur.
    Kon dit ook vooraf niet boeken.
    Heb nog wel op een dringende, doch vriendelijke manier gevraagd bij het verlaten van 't vliegtuig of e.e.a. mogelijk was, maar helaas.

  • claenen
    claenen

    @Christophe heb je stopover BRU-LHR-AUH of omgekeerd? Of heb je gewoon een ander ticket vanuit LHR naar andere bestemming?

  • Christophe
    Christophe
    edited januari 2016
    @claenen First van AUH naar LHR, en dag erna met BA in business naar BRU. Wel op hetzelfde award ticket en net geen 24 uur tussen.
  • Christophe
    Christophe

    Ben al enkele weken aan het uitkijken voor een heenvlucht naar dubai of abu dhabi. Buiten met pegasus of egyptair en ukrain airlines (met lange stopovers) vind ik geen enkele vlucht onder de 300 euro.
    Nu heb ik wel twee vluchten gevonden met een korte tussenstop. Zowel Turkish airlines als Qatar airways doen de vlucht in 9 uur voor +- 300 euro. Welke van deze twee raden jullie aan? (economy) Ik spaar miles bij *A maar streef geen status na dus status miles zijn niet zo belangrijk.

  • claenen
    claenen

    Bij wie spaar je mijlen en wat is de fare class bij TK ( goedkoopste fares zijn meestal V of W)? Die moet je dan opzoeken bij airline waar je spaart zodat je kan zien of je mijlen verdient en hoeveel.
    Qatar is OneWorld. Beide maatschappijen zijn meer dan degelijk.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Bij tk kreeg ik 4k mijlen voor retourtje aud voor 300 eur

  • Christophe
    Christophe

    @claenen said:
    Bij wie spaar je mijlen en wat is de fare class bij TK ( goedkoopste fares zijn meestal V of W)? Die moet je dan opzoeken bij airline waar je spaart zodat je kan zien of je mijlen verdient en hoeveel.
    Qatar is OneWorld. Beide maatschappijen zijn meer dan degelijk.

    Ik spaar bij miles & more en heb nog een beetje bij AA staan. TK was H dacht ik (aan 100%). Tussenstop van 1.5 uur in Istanbul. Qatar heeft stop in Doha en is een nachtvlucht.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!