Amex membership rewards

disillusionedTM
disillusionedTM
Iemand ervaring hiermee?

Je spaart punten die kunnen omgewisseld worden in miles bij verschillende airlines.

Berichten

  • Christophe
    Christophe

    Ervaring niet maar het systeem werkt zoals een gewoon spaarprogramma. Het voordeel is dat je met een goedkope amex card je punten kan omwisselen bij vele airlines in verschillende allianties. Het nadeel is dat elke gespendeerde euro slechts een hale award mile oplevert.

    https://global.americanexpress.com/myca/intl/catalog/emea/action?request_type=un_intlCatalog&action=RewardsSearch&Face=nl_BE&categoryId=24&pageNo=1

  • Jelle
    Jelle

    Een collega van mij gebruikt de Green Amex op die manier omdat hij Gold is bij United en je in België met een kaart enkel bij M&M kan sparen maar via deze manier is het dus een 'achterpoortje'. Wat wel raar is dat er in die lijst van @Christophe helemaal geen United bij staat als redemption. Heb het even aan de collega gevraagd maar hij zegt dat hij vaak wel promo mails krijgt waar hij de mogelijkheid krijgt om zijn Amex punten om te zetten in United miles?
    Denk dat het vooral handig is voor mensen die niet sparen bij m&m en met een kredietkaart toch miles kunnen sprokkelen voor hun frequent flyer program.

  • daruda
    daruda

    Ik vroeg me eigenlijk ook af, zijn er buiten M&M credit kaarten nog interessante miles/hotel credit kaarten in BE?
    En de M&M credit kaart kan je niet op uw management vennootschap zetten zeker?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Per euro spend krijg je inderdaad minder miles, maar het efficiënt vedienen van miles is slechts 1 kant van het verhaal. Ik bekijk ook hoe ik de rewards het best kan spenderen. Ik haat fuel surcharges.
  • Jelle
    Jelle

    @disillusionedTM said:
    Per euro spend krijg je inderdaad minder miles, maar het efficiënt vedienen van miles is slechts 1 kant van het verhaal. Ik bekijk ook hoe ik de rewards het best kan spenderen. Ik haat fuel surcharges.

    En met de Amex vallen deze weg of ?

  • Christophe
    Christophe

    @Jelle said:
    En met de Amex vallen deze weg of ?

    Dat blijft volgens mij juist hetzelfde hoor.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Met Amex verdien je reward points. Deze punten kan je inzetten in miles bij andere programma's dan enkel m&m.
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Addendum: En in andere programma's zijn er imo meer sweet spots.

    (Het is niet mogelijk eigen posts te editen?)
  • daruda
    daruda

    slechts 59m denk ik.

    Welke andere programma's zijn er dan nog?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Die zijn ook niet de beste, maar toch: EK, EY, DL, AZ, BA, IB, AY, SK, AF en SN. En ook Starwood en HHonors.
  • daruda
    daruda

    ahzo, dacht dat je bedoelde voor visa/mc/amex mogelijkheden bij andere programma's. Maar die zijn beperkt tot UK & USA zover ik heb terug gevonden.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!