Upgraden of niet?

JanVanAssche
JanVanAssche

Vlucht naar Tokyo in februari (vanuit Brussel, via Istanbul) met THY (via de aankondiging deal hier :))
Ticket 258 euro (goeie deal, maar beetje later was de prijs gezakt tot 180 euro!... ach ja :))
Oneway upgrade naar business 50.000 miles. Zou ik 't doen of niet?
Was eigenlijk nog een beetje aan 't sparen om later dit jaar langere trip te doen naar Japan/Z-Korea.

Berichten

  • wimbor
    wimbor

    Tja, alles hangt af van hoeveel je er zelf wil aan geven. Dat ligt voor iedereen anders.

    Maar misschien helpt dit: vergelijk om te beginnen de upgrade prijs met de prijs voor een volledig ticket op mijlen. Als ik goed gekeken heb, betaal je 135.000 mijlen voor BRU-NRT met mijlen heen en terug. Dus 67.000 mijlen (en M&M rond af naar beneden online) als je enkel heen vliegt. Dat is maar 10k verschil ongeveer met je upgrade.

    Maar, je hebt op een volledig ticket wel veel meer routeringsmogelijkheden. Zie ook https://www.jumpseat.be/miles-more-basics-boekingsregels/. Je hebt de mogelijkheid open jaws te boeken, extra segmenten, stopovers, ... En die besparen je het meeste geld. Bovendien zijn mijlentickets (behalve speciale promoties) ook flexibel. Je kan dus annuleren en/of aanpassen.

    Een ticket dat je upgrade wordt dan misschien wel business class, maar de oorspronkelijke regels blijven gelden. Je kan ze niet annuleren en je hebt geen toegang tot de uitgebreide routeringen.

    Ik zou het zelf daarom niet overwegen om te upgraden. Tenzij ik op een stapel mijlen zou zitten die ik niet op zou krijgen.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @wimbor said:
    Tenzij ik op een stapel mijlen zou zitten die ik niet op zou krijgen.

    Does that ever happen? :blush:

  • Antoine
    Antoine
    edited december 2015

    Je kan dit op twee manieren zien : sommige geeks hier (waar ik bij hoor), sparen meestal om een gekke trip te doen om zo veel mogelijk value uit hun miles te halen. Als je naar de value kijkt voor je 50 000 Miles zijn er beter deals te doen, MAAR je zegt zelf dat je van plan was om naar Japan te gaan met de miles, dus lijkt me dit een slimme opportuniteit om je miles te gebruiken.
    Ik weet niet of je een kredietkaart hebt die de vervaldatum van je miles verlengt (Amex of Mastercard van SN), maar als dat niet is, heb je misschien binnen een paar maanden miles die gaan vervallen en dan sta je onder druk om ze uit te geven. Nu doe je er iets leuks mee :-)

  • Chris
    Chris

    Idd zoals andere aangeven voor jezelf bekijken. Ikzelf gebruik de mijlen altijd als ik ergens heen wil. Ik kijk niet direct naar de meeste value in de zin van money. Maar ik kijk de meeste value voor mijzelf waar ik heen wil. Bv een routing langs X plaatsen zou ik laten liggen omdat ik bv graag naar plaats Y wil omdat die bovenaan mijn lijstje staat.

  • JanVanAssche
    JanVanAssche

    Bedankt voor jullie input. Mijn M&M vervallen niet (gebruik kredietkaart), ik heb nog even tijd om te beslissen :)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!