Hotels.com Rewards : het beste hotel rewards programma....stopt er mee

Henkens
Henkens

In de voorbije jaren gebruikte ik zoveel mogelijk Hotels.com om mijn hotelboekingen te doen. De reden ? Algemeen gesteld : na 10 geboekte nachten via Hotels.com kreeg je de 11de gratis. Ongeacht welk merk van hotel en toepasbaar op nagenoeg alle hotels. Dat kwam dus neer op een loyalty-korting van bijna 10%. Veel interessanter dus dan al de loyalty programmas van hotelketens, naar mijn mening.

Maar.... ergens in het midden van dit jaar stopt dit rewards-programma. En meteen is er nog maar weinig reden om via Hotels.com te boeken. Info is enkel verkrijgbaar via de engelstalige website en is nog behoorlijk vaag. Zo is het nog niet duidelijk wat er gebeurt met gespaarde gratis nachten of de oude regels nog blijven gelden op bestaande boekingen.... in het oog houden dus ;-)

Berichten

  • kristof
    kristof

    Ik begrijp zeker je standpunt ivm het voordeel van die gratis 11e nacht, ongeacht waar deze mag zijn, maar eerlijk gezegd vindt ik loyalty programma's van hotel ketens wel veel interessanter.

    Als je 10 nachten bij een keten verblijft dan heb je meestal al meer dan genoeg punten verzameld om daarmee gratis een 11e nacht te boeken. En in tegenstelling tot hotels.com heb je na 10 nachten bij zowat alle ketens reeds een status die je wederom extra voordelen geeft die je via hotels.com niet hebt.

    Punten bij loyalty programma's zijn ook veel veelzijdiger en kan je gebruiken voor meerdere zaken, niet alleen het boeken van hotel. Velen gebruiken deze bijvoorbeeld om hun airmiles bij aan te vullen om zo een specifieke award vlucht te kunnen boeken.

    En het grootste voordeel is waarschijnlijk nog het feit dat alle ketens hun loyalty programma altijd zullen behouden en je dus nooit alles kwijt bent, zelfs als het overgenomen wordt of er veranderingen aan het programma zijn.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!